Grupy

Swiat Pogody .pl

Stokrotki

Witamy na stronie Stokrotek

W roku szkolnym 2024/2025
w grupie Stokrotki będziemy
pracować w oparciu o program
wychowania przedszkolnego
„Wokół przedszkola”
Autorzy programu: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba-Żabińska
Wydawnictwa MAC

Panie pracujące w grupie:

Nauczycielki:

  • Anna Rybicka
  • Anna Adamska

Pomoc nauczyciela:

  • Aneta Peć


Godziny dostępności dla rodziców:

Anna Rybicka czwartki 16.00-17.00 (po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie)

Anna Adamska środy 16.00-17.00 (po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie)

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad:
Temat tygodnia
„CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?”
04-08.11.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wizyta w bibliotece
− poznają polskie legendy
− poznają literę t, T w toku zabaw
− poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 5
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki To jest Polska
− poznają miejsca charakterystyczne dla Polski
− będą nazywać potrawy regionalne
− będą opisywać polskie stroje ludowe
− wysłuchają polskich pieśni ludowych
− poznają kroki poloneza
− rozpoznają znane Polki i znanych Polaków
− wypowiedzą się na temat: Czy dobrze być znanym?
− wymienią polskie symbole narodowe
− poznają znaczenie pojęcia niepodległość
− wykonają pracę plastyczną Kokarda narodowa
− będą nazywać symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnią ich znaczenie
− będą wykonywać ruchy zgodnie z podaną instrukcją podczas zabaw
Temat tygodnia
„MIŚ- MÓJ PRZYJACIEL”
12-25.11.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− poznają historię powstania pluszowego misia wspólnie wykonają gazetkę tematyczną
− poznają literę d, D w toku zabaw
− poznają literę d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 0
− wykonają pracę plastyczną „Misie duże i małe”
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają wiersza Czesława Janczarskiego „Naprawimy misia”

– poznają misie z różnych bajek i książek

-poznają literę k, K w toku zabaw
− poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 6

-wzbogacą wiedzę na temat niedźwiedzi brunatnych

-będą współpracować z rówieśnikami podczas zabaw

-wypowiedzą się na temat: „Misiów z gorącego kraju i tych z krainy śniegów”
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Pluszowy miś”
− wykonają pracę plastyczną „Miś z plasteliny”

-będą dzielić słowa na sylaby i głoski

-będą doskonalić myślenie logiczne.
Temat tygodnia
„JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONY LAT?”
26-29.11.2024r.
W tym tygodniu dzieci:

-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Dinozaury w przedszkolu
− wzbogacą wiedzę na temat czasów prehistorycznych
− poznają ciekawostki z życia dinozaurów
− poznają litery l, L w toku zabaw
− poznają litery l, L: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają znaki matematyczne: <, >, =
− będą porównywać liczebność zbiorów
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta dawnych czasów
− poznają termin epoka lodowcowa
− określą różnice w stroju roboczym i stroju galowym górnika
− obejrzą film o pracy górników w kopalni
− zbadają właściwości węgla
− wymienią produkty, które otrzymujemy z węgla
− będą współpracować z rówieśnikami podczas zabaw
− będą stawiać budowle zgodnie z podanymi warunkami.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na październik:

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…PRZEZ OGRÓD I SAD”

30 września – 04 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Owocowa uczta”

– wspólnie wykonają gazetkę tematyczną

– poznają literę „o”, „O”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczb „1” i „2”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Dary jesieni”

– zdobędą informację na temat życia i zwyczajów niektórych zwierząt

– będą dzielić słowa na sylaby i głoski

– będą nazywać owoce krajowe i zagraniczne

– wymyślą nazwiska od nazw owoców

– wykonają puzzle z obrazków owoców

– wykonają pracę plastyczną „W spiżarni”

– będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność i myślenie logiczne.

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…DO ZWIERZĄT”

07– 11 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przyjaciele z Choinkowego Lasu”

– wykonają gazetkę tematyczną i album o zwierzętach

– poznają literę „a”, „A”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczby „3”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jesienna zagadka”

– zdobędą wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią

– będą wyjaśniać, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

– opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń

– poznają właściwości orzechów

– będą rozwijać słuch fonematyczny

– będą oglądać albumy o zwierzętach

– będą rozwijać orientację w schemacie własnego ciała

– wykonają pracę plastyczną „Wiewiórka”.

Temat tygodnia

„SKĄD MAMY TE PRODUKTY”

14– 18 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Historia zapisana na zdjęciach”

– będą poznawać pracę osób wykonujących wybrane zawody (hutnika, rolnika, mleczarza)

– będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową i słuchową

– poznają literę „m”, „M”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– poznają figurę geometryczną – kwadrat

– utrwalą nazwy liczebników porządkowych

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jak to z chlebem było”

– będą klasyfikować i kontynuować rytm

– poznają różne rodzaje ziaren i pieczywa

–  będą wypowiadać się na temat historyjki obrazkowej

– poznają właściwości wełny, mąki

– poznają etapy produkcji papieru

– wykonają pracę plastyczną „Kolorowy papier”

– będą doskonalić myślenie logiczne.

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…Z DESZCZEM”

21– 25 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają wiersza Iwony Róży Salach „Jesienna muzyka”

– poznają literę „e”, „E”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczby „4”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny deszczyk”

– wskażą przedmioty, które unoszą się na wodzie i te, które toną

– będą układać antonimy i rytmy

– wskażą pożyteczną  i szkodliwą działalność wiatru

– wykonają pracę plastyczną „Kalosze i parasol”

– rozwiną umiejętność myślenia logicznego

– będą doskonalić umiejętność szacowania i przewidywania.

Temat tygodnia

„MOJA RODZINA I MÓJ DOM”

28– 31 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Nasze ulubione miejsca”

– będą opisywać członków swoich rodzin

– poznają literę „i”, „I”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– poznają figurę geometryczną – trójkąt

– będą rozwijać słuch fonematyczny

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Magiczne miejsce”

– dostrzegą efekt odbicia i symetrii

– złożą figury według osi symetrii

– wyjaśnią jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt

– wykonają kotka z papieru techniką origami

– poznają właściwości magnesu

– wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś

– wykonają pracę plastyczną pralka

– rozwiążą zagadki pantomimiczne.

Skip to content