
Witamy na stronie pszczółek
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na maj
Temat tygodnia: Książka – mój przyjaciel
02 – 06.05.2022 r
„Rodzaje książek” – zabawa dydaktyczna. Poznanie różnych rodzajów książek;
„Książka” – słuchanie wiersza A. Kamieńskiej. Rozmowa na temat wiersza. Kształtowanie szacunku do książek. Poznawanie roli książki w życiu codziennym;
czytanie globalne wyrazu książka. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwiązywanie rebusów;
„Jak powstaje książka?” – układanie historyjki obrazkowej. Przewidywanie następstw wydarzeń. Poznanie pojęć: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka, czytelnik;
„Piosenka o książeczce” – osłuchanie z piosenką. Kształtowanie szacunku do książek. Poznawanie roli książki w życiu codziennym. Poznanie różnych rodzajów książek;
„Robimy książki sensoryczne” – zabawa plastyczno-techniczna;
Temat tygodnia: Baśnie, bajki, legendy
09 – 13.05.2022 r
„Literatura dla dzieci” – zabawa dydaktyczna. Poznanie różnych rodzajów literatury dziecięcej;
„Stefek Burczymucha” – słuchanie wiersza Marii Konopnickiej;„Zabawy z balonami” – zabawa matematyczna;
„Ustawiamy po 10” – zabawa dydaktyczna;
„Słuchamy i malujemy” – korelacja muzyki i plastyki. Rozwijanie pamięci muzycznej;
„Złota rybka” – zabawa plastyczno-techniczna;
Temat tygodnia: Rodzina razem się trzyma
16 – 20.05.2022 r
„Członkowie mojej rodziny” – zabawa dydaktyczna;
„Zabawy słowne z mamą” – zabawa dydaktyczna;
„Coś na h” – zabawa spostrzegawcza. Ćwiczenie percepcji wzrokowej i słuchowej;
„Kwiaty dla mamy” – zabawa matematyczna;
„Mój tata…” – zabawa słownikowa. Rozwijanie słownika czynnego;
„Zatańcz tak jak ja” – zabawa muzyczna. „Jak wy możecie pomóc w różnych pracach domowych waszemu tacie?” – zabawa słownikowa;
„Raz, dwa, trzy, tata patrzy” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca;
Temat tygodnia: Ja i moi bliscy
23 – 27.05.2022 r
„Mam rodzeństwo” – zabawa dydaktyczna;
„Układamy puzzle” – zabawa dydaktyczna w zespołach. Rozwijanie percepcji wzrokowej;
„Moja rodzina” – praca plastyczna;
„Liczymy w parach” – zabawa dydaktyczna;
„Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa;
„Zapraszamy rodzinę na koncert skrzypcowy” – zabawa muzyczno-plastyczna;
„Mama czarodziejka” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa;
„Rodzinna girlanda” – zabawa plastyczno-techniczna;
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na kwiecień
Temat tygodnia: Wiosna tuż – tuż
04 – 08.04.2022 r
„Czy ktoś z Was ma w swojej rodzinie rolnika?” – zabawa słownikowa;
„Wymyślamy inne nazwy dla zawodu rolnika” – zabawa słownikowa;
„W zagrodzie” – praca z wierszem Bożeny Formy. Poznanie zawodu rolnika;
„Czy każdy rolnik robi to samo?” – zabawa dydaktyczna. Nabywanie wiedzy ogólnej dotyczącej pracy rolnika;
„Jajko” – słuchanie wiersza J. Brzechwy. Rozmowa na temat wiersza – rozwijanie słownika czynnego;
„Do czego potrzebne nam są jajka?” – zabawa słownikowa;
„Wiejska zagroda” – praca plastyczna;
Temat tygodnia: Święta, święta, biją dzwony
11 – 15.04.2022 r.
„Wielkanoc – czas radości” – zabawa dydaktyczna;
„Co to jest tradycja?” – zabawa słownikowa. Rozwijanie słownika czynnego;
„Pomagamy pani” – słuchanie opowiadania Iwony Salach. Rozmowa na temat opowiadania – kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości. Rozwijanie słownika czynnego;
„Wielki gwar w kurniku” – zabawa dydaktyczna. Dokładanie
i odkładnie do 8 – rozwijanie umiejętności przeliczania;
„Kwoka i kurczątka” – zabawa ruchowa przy muzyce;
„Śmigus-dyngus” – osłuchanie z piosenką;
„Palma wielkanocna” – zabawa plastyczno-techniczna;
Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat
19-22.04.2022 r.
„Kulturalny wieczór” – rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania M. Mazan;
„Coś na f” – zabawa spostrzegawcza. Ćwiczenie percepcji
wzrokowej i słuchowej;
„Liczymy w parach” – zabawa matematyczna;
„Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa. Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8;
„Grzeczne słówka” – osłuchanie z piosenką. Kształtowanie
„Posągi” – praca plastyczno-techniczna. Wykonanie wystawy prac;
Temat tygodnia: Jestem kulturalny
25-29.04.2022 r.
„Dobre przykłady” – zabawa dydaktyczna, poznawanie zasad kulturalnego zachowania się w różnych miejscach publicznych;
„Kwoka” – słuchanie wiersza Jana Brzechwy. Rozmowa na temat wiersza. Kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej;
„Co kupiłam?” – zabawa dydaktyczna sensoryczna. Poznawanie świata różnymi zmysłami;
„Mali strażnicy przyrody” – słuchanie wiersza. Rozmowa na temat wiersza – kształtowanie postawy proekologicznej, poznanie pojęć ekologia, ekokultura;
„Ekologiczne instrumenty” – praca techniczna;
„Ekologiczny koncert” – zabawy z wykorzystaniem wykonanych instrumentów;
„Owocowe i warzywne szaszłyki” – zajęcie kulinarne.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marz
Temat tygodnia: Wielka wyprawa
28.02 – 04.03.2022 r.
”Cztery pory roku” – zabawa dydaktyczna. Rozmowa o porach roku na podstawie wiersza Józefa Birkenmajera. Rozwijanie słownika czynnego. Wprowadzenie litery r. Ćwiczenie słuchu fonemowego;
„Wielka wyprawa Ali i Aleksandra” – zabawa dydaktyczna. Rozmowa o otwartości na podstawie opowiadania M. Mazan;
.„Wyprawa na północ” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 12;
„Co jeździ, co lata, a co pływa?” – zabawa dydaktyczna. Poznanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich;
„Piosenka o podróżach” – osłuchanie z piosenką. Wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych;
„Ekwipunek podróżnika” – zabawa dydaktyczna. Poznanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich, rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń;
Temat tygodnia: Mali odkrywcy
07-11.03.2022 r.
„Co nam pomaga zdobywać wiedzę?” – zabawa dydaktyczna. Poznawanie świata różnymi zmysłami, rozwijanie słownika czynnego;
„Co służy do obserwacji nieba?” – zabawa dydaktyczna;
„Coś na p” – zabawa spostrzegawcza, ćwicząca percepcję wzrokową i słuchową;
„Dzieci pana Astronoma” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej. Rozmowa dotycząca treści wiersza – rozwijanie słownika czynnego, operowanie pojęciami: astronom, luneta, teleskop;
„Kosmiczne kamienie” – zabawa matematyczna. Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 7;
„Mali wynalazcy” – osłuchanie z piosenką Marcina Przewoźniaka;
„Rakieta” – zabawa techniczna. Wykorzystanie rakiety do zabaw tematycznych;
Temat tygodnia: Tajemnice świata
14-18.03.2022 r.
„Robotek” – słuchanie wiersza Joanny Papuzińskiej. Rozmowa na temat wiersza – kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy;
„Wynalazki wokół nas” – zabawa dydaktyczna. Poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;
„Żarówka” – słuchanie wiersza Krzysztofa Roguskiego. Rozmowa dotycząca treści wiersza – rozwijanie słownika czynnego;
„Kto wymyślił żarówkę?” – zabawa dydaktyczna. Poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;
Wprowadzenie głoski w, ćwiczenie słuchu fonemowego i sprawności manualnej;
„Zagadka o komputerze” – rozwiązywanie zagadki. Rozwijanie logicznego myślenia;
„Do czego służy komputer?” – zabawa słownikowa. Rozwijanie słownika czynnego;
„Trzy rejestry” – zabawa muzyczna, kształtowanie umiejętności rozpoznawania wysokości melodii;
„Mali wynalazcy” – zabawa plastyczno-techniczna;
Temat tygodnia: Nadchodzi wiosna
21-25.03.2022 r.
„Mama Nikoli i wytrwałość” – rozmowa o wytrwałości na podstawie opowiadania M. Mazan. Rozwijanie słownika czynnego;
„O żółtym tulipanie” według M. Różyckiej – słuchanie opowiadania. Rozmowa na temat opowiadania – kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu, rozwijanie słownika czynnego;
„Jak wyglądał mały tulipanek?” – zabawa badawcza. Rozwijanie logicznego myślenia, przewidywanie następstw;
Wprowadzenie litery c, rozwijanie słuchu fonemowego;
„Wiosenne działania” – zabawa matematyczna;
„Liczymy do ośmiu” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
„Miś i pszczoła” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem piosenki;
„Wiosenna pogoda” – praca plastyczno-techniczna;
Temat tygodnia: Wiosna tuż-tuż
28.03-01.04.2022 r.
Realizacja programu prozdrowotnego „Skąd się biorą produkty ekologiczne ?”
„W zagrodzie” – praca z wierszem Bożeny Formy. Poznanie zawodu rolnika;
„Gdzie słychać j?” – zabawy słuchowe. Rozwijanie słuchu fonemowego;
„Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna. Kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8;
„Była babuleńka” – osłuchanie z piosenką tradycyjną. Zabawa taneczna do piosenki – wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-rytmicznych;
„Zdrowe zakupy” – zabawa dydaktyczna. Dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia;
Drodzy Rodzice !
W tym półroczu w grupie „Pszczółki” będzie realizowana innowacja pedagogiczna: „Kulinarne przygody Pszczółek”
Zdrowe odżywianie staje się coraz popularniejsze. Rośnie liczba osób, które chcą odżywiać się prawidłowo. Oczywiście same chęci to nie wszystko i codzienna rutyna często wiele weryfikuje. Jednak warto popatrzeć na to z perspektywy dziecka. Przedszkole to najlepsze środowisko dla dziecka, by rozpocząć i wdrażać systematycznie podstawy zdrowego stylu życia.
W zajęciach uczestniczyć będą dzieci w wieku 5 lat. Podczas spotkań Pszczółki będą wykonywać różnorodne dania pod nadzorem nauczyciela oraz zaproszonych gości tj.: ciastka, soki, zdrowe desery, koktajle, wypieki, kulinarne fantazje.
W ramach innowacji dzieci uczestniczyć będą w następujących zajęciach:
LUTY
1.„Od ziarenka do bochenka” – spotkanie z piekarzem. Poznanie etapów powstawania chleba, różnych rodzajów mąk oraz ziaren zbóż.
2.Pieczenie pełnoziarnistych bułeczek, degustacja.
MARZEC
1.„Jak zachować się przy stole?” – wizyta restauratorki, omówienie najważniejszych zasad kulturalnego zachowania się przy wspólnym posiłku.
2. Przedstawienie sposobów nakrywania do stołu oraz zasad savoir vivre. Ćwiczenie strony prawej i lewej, nazywanie sztućców.
KWIECIEŃ
1.„Nasz ogródek” – Urządzenie przedszkolnego warzywnika – wysianie.
2.Codzienne pielęgnowanie ziół i warzyw, które wykorzystywane będą do przyprawienia m.in. past, zup, sosów itp.
MAJ
1.„Słodki miodek” – spotkanie z pszczelarzem. Poznanie etapów powstawania miodu.
2.Pieczenie ciasteczek z dodatkiem miodu z ekologicznej pasieki.
CZERWIEC
1.„Owocowe koktajle” – spacer na pobliski targ. Zakup owoców potrzebnych do zrobienia zdrowych
i smacznych koktajli.
2.Wspólne wykonanie koktajli, degustacja.
Mamy nadzieję, że realizacja tej innowacji, dostarczy dzieciom wiele nowych przeżyć i zwykłej dziecięcej radości.