Grupy

Swiat Pogody .pl

Pszczółki

Witamy na stronie pszczółek

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na maj

Temat tygodnia: Książka – mój przyjaciel

02 – 06.05.2022 r

„Rodzaje książek” – zabawa dydaktyczna. Poznanie różnych rodzajów książek;

„Książka” – słuchanie wiersza A. Kamieńskiej. Rozmowa na temat wiersza. Kształtowanie szacunku do książek. Poznawanie roli książki w życiu codziennym;

czytanie globalne wyrazu książka. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwiązywanie rebusów;

„Jak powstaje książka?” – układanie historyjki obrazkowej. Przewidywanie następstw wydarzeń. Poznanie pojęć: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka, czytelnik;

„Piosenka o książeczce” – osłuchanie z piosenką. Kształtowanie szacunku do książek. Poznawanie roli książki w życiu codziennym. Poznanie różnych rodzajów książek;

„Robimy książki sensoryczne” – zabawa plastyczno-techniczna;

Temat tygodnia: Baśnie, bajki, legendy

09 – 13.05.2022 r

„Literatura dla dzieci” – zabawa dydaktyczna. Poznanie różnych rodzajów literatury dziecięcej;

„Stefek Burczymucha” – słuchanie wiersza Marii Konopnickiej;„Zabawy z balonami” – zabawa matematyczna;

„Ustawiamy po 10” – zabawa dydaktyczna;

„Słuchamy i malujemy” – korelacja muzyki i plastyki. Rozwijanie pamięci muzycznej;

„Złota rybka” – zabawa plastyczno-techniczna;

Temat tygodnia: Rodzina razem się trzyma

16 – 20.05.2022 r

„Członkowie mojej rodziny” – zabawa dydaktyczna;

„Zabawy słowne z mamą” – zabawa dydaktyczna;

„Coś na h” – zabawa spostrzegawcza. Ćwiczenie percepcji wzrokowej i słuchowej;

„Kwiaty dla mamy” – zabawa matematyczna;

„Mój tata…” – zabawa słownikowa. Rozwijanie słownika czynnego;

„Zatańcz tak jak ja” – zabawa muzyczna. „Jak wy możecie pomóc w różnych pracach domowych waszemu tacie?” – zabawa słownikowa;

„Raz, dwa, trzy, tata patrzy” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca;

Temat tygodnia: Ja i moi bliscy

23 – 27.05.2022 r

„Mam rodzeństwo” – zabawa dydaktyczna;

„Układamy puzzle” – zabawa dydaktyczna w zespołach. Rozwijanie percepcji wzrokowej;

„Moja rodzina” – praca plastyczna;

„Liczymy w parach” – zabawa dydaktyczna;

„Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa;

„Zapraszamy rodzinę na koncert skrzypcowy” – zabawa muzyczno-plastyczna;

„Mama czarodziejka” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa;

„Rodzinna girlanda” – zabawa plastyczno-techniczna;

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na kwiecień

Temat tygodnia: Wiosna tuż – tuż

04 – 08.04.2022 r

„Czy ktoś z Was ma w swojej rodzinie rolnika?” – zabawa słownikowa;

Wymyślamy inne nazwy dla zawodu rolnika” – zabawa słownikowa;

W zagrodzie” – praca z wierszem Bożeny Formy. Poznanie zawodu rolnika;

„Czy każdy rolnik robi to samo?” – zabawa dydaktyczna. Nabywanie wiedzy ogólnej dotyczącej pracy rolnika;

„Jajko” – słuchanie wiersza J. Brzechwy. Rozmowa na temat wiersza – rozwijanie słownika czynnego;

„Do czego potrzebne nam są jajka?” – zabawa słownikowa;

„Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna. Kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8;

„Była babuleńka” – osłuchanie z piosenką tradycyjną. Zabawa taneczna do piosenki – wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-rytmicznych;

„Wiejska zagroda” – praca plastyczna;

Temat tygodnia: Święta, święta, biją dzwony

11 – 15.04.2022 r.

„Wielkanoc – czas radości” – zabawa dydaktyczna;

„Co to jest tradycja?” – zabawa słownikowa. Rozwijanie słownika czynnego;

„Pomagamy pani” – słuchanie opowiadania Iwony Salach. Rozmowa na temat opowiadania – kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości. Rozwijanie słownika czynnego;

„Wielki gwar w kurniku” – zabawa dydaktyczna. Dokładanie
i odkładnie do 8 – rozwijanie umiejętności przeliczania;

„Kwoka i kurczątka” – zabawa ruchowa przy muzyce;

„Śmigus-dyngus” – osłuchanie z piosenką;

„Palma wielkanocna” – zabawa plastyczno-techniczna;

Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat

19-22.04.2022 r.

„Kulturalny wieczór” – rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania M. Mazan;

„Coś na f” – zabawa spostrzegawcza. Ćwiczenie percepcji

wzrokowej i słuchowej;

„Liczymy w parach” – zabawa matematyczna;

„Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa. Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8;

„Grzeczne słówka” – osłuchanie z piosenką. Kształtowanie

„Posągi” – praca plastyczno-techniczna. Wykonanie wystawy prac;

Temat tygodnia: Jestem kulturalny

25-29.04.2022 r.

„Dobre przykłady” – zabawa dydaktyczna, poznawanie zasad kulturalnego zachowania się w różnych miejscach publicznych;

„Kwoka” – słuchanie wiersza Jana Brzechwy. Rozmowa na temat wiersza. Kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej;

„Co kupiłam?” – zabawa dydaktyczna sensoryczna. Poznawanie świata różnymi zmysłami;

„Mali strażnicy przyrody” – słuchanie wiersza. Rozmowa na temat wiersza – kształtowanie postawy proekologicznej, poznanie pojęć ekologia, ekokultura;

„Ekologiczne instrumenty” – praca techniczna;

„Ekologiczny koncert” – zabawy z wykorzystaniem wykonanych instrumentów;

„Owocowe i warzywne szaszłyki” – zajęcie kulinarne.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marz

Temat tygodnia: Wielka wyprawa

28.02 – 04.03.2022 r.

”Cztery pory roku” – zabawa dydaktyczna. Rozmowa o porach roku na podstawie wiersza Józefa Birkenmajera. Rozwijanie słownika czynnego. Wprowadzenie litery r. Ćwiczenie słuchu fonemowego;

„Wielka wyprawa Ali i Aleksandra” – zabawa dydaktyczna. Rozmowa o otwartości na podstawie opowiadania M. Mazan;

.„Wyprawa na północ” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 12;

„Co jeździ, co lata, a co pływa?” – zabawa dydaktyczna. Poznanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich;

„Piosenka o podróżach” – osłuchanie z piosenką. Wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych;

„Ekwipunek podróżnika” – zabawa dydaktyczna. Poznanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich, rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń;

Temat tygodnia: Mali odkrywcy

07-11.03.2022 r.

„Co nam pomaga zdobywać wiedzę?” – zabawa dydaktyczna. Poznawanie świata różnymi zmysłami, rozwijanie słownika czynnego;

„Co służy do obserwacji nieba?” – zabawa dydaktyczna;

„Coś na p” – zabawa spostrzegawcza, ćwicząca percepcję wzrokową i słuchową;

„Dzieci pana Astronoma” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej. Rozmowa dotycząca treści wiersza – rozwijanie słownika czynnego, operowanie pojęciami: astronom, luneta, teleskop;

„Kosmiczne kamienie” – zabawa matematyczna. Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 7;

„Mali wynalazcy” – osłuchanie z piosenką Marcina Przewoźniaka;

„Rakieta” – zabawa techniczna. Wykorzystanie rakiety do zabaw tematycznych;

Temat tygodnia: Tajemnice świata

14-18.03.2022 r.

„Robotek” – słuchanie wiersza Joanny Papuzińskiej. Rozmowa na temat wiersza – kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy;

„Wynalazki wokół nas” – zabawa dydaktyczna. Poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;

„Żarówka” – słuchanie wiersza Krzysztofa Roguskiego. Rozmowa dotycząca treści wiersza – rozwijanie słownika czynnego;

„Kto wymyślił żarówkę?” – zabawa dydaktyczna. Poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;

Wprowadzenie głoski w, ćwiczenie słuchu fonemowego i sprawności manualnej;

„Zagadka o komputerze” – rozwiązywanie zagadki. Rozwijanie logicznego myślenia;

„Do czego służy komputer?” – zabawa słownikowa. Rozwijanie słownika czynnego;

„Trzy rejestry” – zabawa muzyczna, kształtowanie umiejętności rozpoznawania wysokości melodii;

„Mali wynalazcy” – zabawa plastyczno-techniczna;

Temat tygodnia: Nadchodzi wiosna

21-25.03.2022 r.

„Mama Nikoli i wytrwałość” – rozmowa o wytrwałości na podstawie opowiadania M. Mazan. Rozwijanie słownika czynnego;

„O żółtym tulipanie” według M. Różyckiej – słuchanie opowiadania. Rozmowa na temat opowiadania – kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu, rozwijanie słownika czynnego;

„Jak wyglądał mały tulipanek?” – zabawa badawcza. Rozwijanie logicznego myślenia, przewidywanie następstw;

Wprowadzenie litery c, rozwijanie słuchu fonemowego;

„Wiosenne działania” – zabawa matematyczna;

„Liczymy do ośmiu” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;

„Miś i pszczoła” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem piosenki;

„Wiosenna pogoda” – praca plastyczno-techniczna;

Temat tygodnia: Wiosna tuż-tuż

28.03-01.04.2022 r.

Realizacja programu prozdrowotnego  „Skąd się biorą produkty ekologiczne ?”

„W zagrodzie” – praca z wierszem Bożeny Formy. Poznanie zawodu rolnika;

„Gdzie słychać j?” – zabawy słuchowe. Rozwijanie słuchu fonemowego;

„Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna. Kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8;

„Była babuleńka” – osłuchanie z piosenką tradycyjną. Zabawa taneczna do piosenki – wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-rytmicznych;

„Zdrowe zakupy” – zabawa dydaktyczna. Dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia;

Drodzy Rodzice !

W tym półroczu w grupie „Pszczółki” będzie realizowana innowacja pedagogiczna: „Kulinarne przygody Pszczółek”

Zdrowe odżywianie staje się coraz popularniejsze. Rośnie liczba osób, które chcą odżywiać się prawidłowo. Oczywiście same chęci to nie wszystko i codzienna rutyna często wiele weryfikuje. Jednak warto popatrzeć na to z perspektywy dziecka. Przedszkole to najlepsze środowisko dla dziecka, by rozpocząć i wdrażać systematycznie podstawy zdrowego stylu życia. 

W zajęciach uczestniczyć będą dzieci w wieku 5 lat.  Podczas spotkań Pszczółki będą wykonywać różnorodne dania pod nadzorem nauczyciela oraz zaproszonych gości tj.: ciastka, soki, zdrowe desery, koktajle, wypieki, kulinarne fantazje.

W ramach innowacji dzieci uczestniczyć będą w następujących zajęciach:

LUTY      

1.„Od ziarenka do bochenka” – spotkanie z piekarzem. Poznanie etapów powstawania chleba, różnych rodzajów mąk oraz ziaren zbóż.

2.Pieczenie pełnoziarnistych bułeczek, degustacja.

MARZEC

1.„Jak zachować się przy stole?” – wizyta restauratorki, omówienie najważniejszych zasad kulturalnego zachowania się przy wspólnym posiłku.

2. Przedstawienie sposobów nakrywania do stołu oraz zasad savoir vivre. Ćwiczenie strony prawej i lewej, nazywanie sztućców.

KWIECIEŃ             

1.„Nasz ogródek” – Urządzenie przedszkolnego warzywnika – wysianie.

2.Codzienne pielęgnowanie ziół i warzyw, które wykorzystywane będą do przyprawienia m.in. past, zup, sosów itp.

MAJ       

1.„Słodki miodek” – spotkanie z pszczelarzem. Poznanie etapów powstawania miodu.

2.Pieczenie ciasteczek z dodatkiem miodu z ekologicznej pasieki.

CZERWIEC            

1.„Owocowe koktajle” – spacer na pobliski targ. Zakup owoców potrzebnych do zrobienia zdrowych

i smacznych koktajli.

2.Wspólne wykonanie koktajli, degustacja.

Mamy nadzieję, że realizacja tej innowacji, dostarczy dzieciom wiele nowych przeżyć i zwykłej dziecięcej radości.

Skip to content