
„W przedszkolu jak w domu”
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
idą z rodzicami do przedszkola dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku.
Każdy ma miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą panią pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem wam coś jeszcze, nie mówcie nikomu,
że my się czujemy w przedszkolu jak w domu!


Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na grudzień
Temat tygodnia
„CORAZ ZIMNIEJ”
22 listopada do 02 grudnia 2022r.
- „Ogrzewamy mieszkania” – zabawa dydaktyczna, poznanie różnych sposobów ogrzewania mieszkań w okresie zimy, zwrócenie uwagi na ekologiczne sposoby pozyskiwania ciepła.
- „Zimowa czapka” – wykonanie pracy plastycznej
z wykorzystaniem kolorowego papieru, wzbogacenie doświadczeń plastycznych. - „Ubrania na ciepło i na zimno” – zabawa matematyczna, wprowadzenie cyfry 5, doskonalenie umiejętności przeliczania.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 7. Ćwiczenia mięśni brzucha oraz ćwiczenia wyprostne.
- „Y jak w wyrazie lody” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter y, Y kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej
i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów. - „Lód i lody” – zabawa dydaktyczna, rozumienie konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na lodzie.
- „Wełniana historia” – zabawa dydaktyczna, poznanie znaczenia hodowli owiec, sposobu wykorzystania wełny, rozwijanie umiejętności układania historyjki obrazkowej oraz jej opowiadania.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 7. Ćwiczenia mięśni brzucha oraz ćwiczenia wyprostne.
- „Zimowe szaty zwierząt” – zabawa dydaktyczna, rozmowa na temat przystosowania się zwierząt do warunków atmosferycznych na podstawie zdjęć. Ćwiczenia słuchowe. Czytanie globalne.
- „Lisy, zające czy sowy?” – wykonanie pracy plastycznej
z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym i kolorowego papieru, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
Temat tygodnia
„ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA”
05 – 09 grudnia 2022r.
- „Od Aniołów do marzeń – zaprogramowane marzenia” – zabawy i zadania z elementem kodowania.
- „Bombki” – zabawa matematyczna, przeliczanie, porządkowanie wg określonej cechy, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 8. Zabawy z przeszkodami.
- „Świąteczne dekoracje”
- – zabawa dydaktyczna, zapoznanie ze zwyczajami świąt Bożego Narodzenia i rolą Świętego Mikołaja, budzenie świątecznego nastroju w grupie.
- „Choinka” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem KP2.55, rozwijanie poczucia współgospodarza sali, odpowiedzialności za świąteczny wystrój.
- „Razem zaśpiewajmy kolędę” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z piosenką „Święta, święta, święta”, rozwijanie pamięci słownej i muzycznej, podtrzymywanie tradycji bożonarodzeniowych- kolędowanie, poszerzanie słownictwa dzieci o pojęcia: kolęda, pastorałka.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 8. Zabawy z przeszkodami.
- „Kuchnia pachnąca świętami” – zabawa dydaktyczna, poznanie zwyczajów bożenarodzeniowych: przygotowanie 12 potraw na Wigilię, dzielenie się opłatkiem, przygotowanie dodatkowego nakrycia dla niespodziewanego gościa, układanie sianka pod obrusem; podawanie nawa niektórych potraw.
- „Dekorujemy pierniczki” – zabawa manualna, ozdabianie pierników, poznanie sposobów dekorowania pierniczków, rozwijanie sprawności manualnej.
Temat tygodnia
„WESOŁYCH ŚWIĄT”
12 – 30 grudnia 2022r.
- „Z życzliwością do innych” – zabawa dydaktyczna, kształtowanie uczucia życzliwości dla innych, rozwijanie umiejętności wypowiedzi na temat: „Jak pomagam w przygotowaniach do świąt?”
- „Mikołaj” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem papieru, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „Aniołowie i pastuszkowie” – zabawa matematyczno-słuchowa, liczenie dźwięków, utrwalenie poznanych cyfr.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 8. Zabawy z przeszkodami.
- „Wesołych Świąt” – zabawa dydaktyczna, poznanie zwyczajów bożonarodzeniowych na podstawie opowiadania M. Strzałkowskiej „Boże Narodzenie”.
- „Świąteczne obrazki” – zabawa tematyczna, wykonanie puzzli, rozwijanie sprawności manualnej.
- „Świąteczne kolędowanie”- zabawa dydaktyczna, przypomnienie utworów o tematyce świątecznej. Śpiewanie, akompaniowanie do śpiewu.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 8. Zabawy z przeszkodami.
- „Świąteczne życzenia” – zabawa dydaktyczna układanie życzeń dla Rodziców, utrwalenie znajomości własnego adresu.
- „Kartka świąteczna” – wykonanie kartki z wykorzystaniem różnorodnych materiałów, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „Święta, święta, święta…” – zabawa dydaktyczna, poznanie zwyczajów związanych z polską tradycją świąt Bożego Narodzenia na podstawie wiersza T. Kubiaka „Wieczór wigilijny”.
- „Gwiazdka” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kolorowego papieru i brokatu.
- „Kolorowe bombki” – zabawa matematyczna; rozwijanie umiejętności liczenia.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 8. Zabawy i ćwiczenia
z elementem rywalizacji. - „Wigilia w przedszkolu”
- – zabawy tematyczne; budowanie poczucia przynależności do rodziny przedszkolnej, utrwalenie wiadomości związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- „Komu jest potrzebne Boże Narodzenie” – zabawa dydaktyczna, słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy, rozmowa na temat opowiadania.
- Kolorowanie świątecznych obrazków.
- „Jak minęły Święta i jaki prezent otrzymałem/am pod choinkę?” – zabawy słowne, swobodne wypowiedzi dzieci, dzielenie się wrażeniami, przeżyciami z innymi.
- „Mój prezent od Mikołaja” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kredek pastelowych, rozwijanie sprawności manualnej.
- „Świąteczna gra” – zabawa matematyczna; rozgrywanie gry planszowej.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 8. Zabawy i ćwiczenia z elementem rywalizacji.
- „Święta na świecie” – zabawa dydaktyczna, poznanie zwyczajów i tradycji związanych ze światami Bożego Narodzenia w różnych krajach Europy.
- „Łańcuchy choinkowe”- zabawa dydaktyczna, zapoznanie ze sposobem łączenia ze sobą różnych materiałów, mierzenie ich długości poprzez porównywanie między sobą.
- „Zabawa Sylwestrowa”- zabawa dydaktyczna, swobodne wypowiedzi dzieci na temat
- powitania Nowego Roku.
- „Moc życzeń” – składanie sobie noworocznych życzeń.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 8. Zabawy z elementem rywalizacji.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na listopad
Temat tygodnia
„MÓJ DOM – POLSKA”
31 października – 04 listopada 2022 r.
- „Jak powstało państwo polskie?”- zabawa dydaktyczna, poznanie historii powstania państwa polskiego na podstawie legendy „O Lechu i białym orle”, kształtowanie szacunku do własnego państwa.
- „Biały orzeł” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kredek
i pisaków, wzbogacenie doświadczeń plastycznych. - „Stolice Polski” – zabawa matematyczna, kształtowanie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, ustalanie stałości liczby elementów w zbiorze. „Na tle czerwonym biały orzeł” – zabawa tematyczna, poznanie nazw stolic z wykorzystaniem wiersza.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 5.
- „Polskie symbole narodowe” – zabawa dydaktyczna, poznanie symboli narodowych (godło, hymn, flaga).
- „Podróże po kraju” – zabawa dydaktyczna, zaznaczanie na mapie charakterystycznych miejsc polski, rozwijanie poczucia tożsamości z krajem ojczystym.
- „Prząsniczka” – zabawa dydaktyczna, poznanie utworu instrumentalnego, rozwijanie poczucia rytmu. „Sławni Polacy” – zabawa dydaktyczna – poznanie sylwetek sławnych Polaków.
- „11 listopada” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z historią Narodowego Święta niepodległości na podstawie wiersza A. Paszkiewicz.
- „Nasz kotylion” – wykonanie przestrzennej pracy plastycznej z wykorzystaniem papieru, rozwijanie umiejętności cięcia nożyczkami po linii falistej.
Temat tygodnia
„MOJE HOBBY”
07 – 11 listopada 2022 r.
- „E jak elf” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter e, E, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
- „Nasze zainteresowania” – zabawa dydaktyczna, wypowiedzi dzieci na temat zainteresowań na podstawie wiersza B. Zakrzewskiej „Co lubimy robić?”; wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi i stosowania poprawnych form fleksyjnych.
- „Nasze zbiory” – zabawa matematyczna, wprowadzenie cyfry 3, doskonalenie umiejętności przeliczania.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 6.
- „Nam jesień niestraszna” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z piosenką, określanie nastroju piosenki, wdrażanie do estetycznego poruszania się przy muzyce.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 6.
- „Jesień” – zabawa dydaktyczna, uwrażliwienie na piękno jesiennej przyrody, rozmowa na temat ilustracji.
- „Mokre na mokrym” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem farb, rozwijanie sprawności manualnej.
Temat tygodnia
„ULUBIONE ZAJĘCIA”
14 – 18 listopada 2022 r.
- „W świecie wyobraźni” – zabawa dydaktyczna, rozmowa z dziećmi na podstawie opowiadania A. Edyk – Psut „Brama do świata wyobraźni”, odpowiadanie na pytania do tekstu, posługiwanie się rozbudowanymi zdaniami.
- „Obłoki” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kredek, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „Ciekawe zabawki” – zabawa matematyczna, wprowadzenie znaku matematycznego „=”.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 6.
- „U jak usta” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter u, U kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
- „Malujemy deszczem i wiatrem” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem atramentu, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „Pokój moich marzeń” – zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności rozpoznawania dźwięków wydawanych przez przedmioty codziennego użytku, doskonalenie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności śpiewania dźwięku wyższego lub niższego od podanego.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 6.
- „Jesteśmy konstruktorami” – praca plastyczno-techniczna, rozwijanie umiejętności projektowania i planowania pracy, rozwijanie wyobraźni.
- „Do celu” – zabawa matematyczna, poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, utrwalenie kierunków: w górę, w dół, w prawo.
Temat tygodnia
„NADCHODZI ZIMA”
21 – 25 listopada 2022 r.
- „Bądźmy odpowiedzialni” – zabawa dydaktyczna, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania J.M. Chmielewskiej „Lucek”, wnioskowania, oceny postępowania bohaterów, poszerzenie słownictwa czynnego dzieci o pojęcie odpowiedzialność.
- „Moje zwierzątko” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kredek pastelowych, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „Szron i śnieg” – zabawa matematyczna, wprowadzenie cyfry 4, doskonalenie umiejętności przeliczania.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 7.
- „K jak koc” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter k, K, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
- „Światowy Dzień Pluszowego Misia” – zabawa dydaktyczna, – kształtowanie postaw opiekuńczych wobec swojego misia
i innych zabawek, integrowanie grupy podczas wspólnych zabaw. - „Zima przyjdzie jutro” – zabawa dydaktyczna, osłuchanie z piosenką, rozmowa na temat treści, zaznaczanie pierwszej miary taktu, nauka słów piosenki.
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 7.
- „Zimowe ubrania” – zabawa dydaktyczna, rozwijanie umiejętności dopasowania odpowiedniego ubrania do pory roku i pogody, kształtowanie nawyku dbania o swoje zdrowie.
- „Ubrania na zimowe dni” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kolorowego papieru, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na październik
Temat tygodnia
„JESIENNA PRZYRODA”
03 – 7 październik 2022r.
- „Przygotowania do zimy” –zabawa dydaktyczna, rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, życiem i zwyczajem zwierząt na podstawie wiersza B. Formy.
- „Skarby wiewiórki Basi” – zabawy matematyczne. Wprowadzenie cyfry 1, kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania, określenia liczebnikiem zbioru elementów.
- „L jak lupa” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter l, L,kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
- „Jesienne zoo” – zabawa dydaktyczna, rozwijanie zainteresowania światem przyrodniczym w oparciu o wierszB. Kołodziejskiego „Zoo”.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3. Rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności pokonywania przeszkód, ćwiczenie mięśni grzbietu, doskonalenie umiejętności poprawnego czworakowania.
- „Zimowe mieszkania owadów” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie ze sposobem przygotowania się do zimy i przetrwania jej przez owady, rozumienie niszczenia domów owadów (mrowisko, ul).
- „Tropiciele” – zabawa logiczna, kształtowanie postaw proekologicznych.
- „Mamy doniczki, trochę słomek, będą domki dla biedronek” – praca plastyczno-techniczna w grupach.
Temat tygodnia
„KOSZYK PANI JESIENI”
10 – 14 październik 2022r.
- „Zdrowo jemy”- zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw krajowych warzyw i owoców; kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych na podstawie opowiadania „Jak wygląda zdrowie?” J. M. Chmielewskiej.
- „Warzywa z ogródka” – praca plastyczno – techniczna z wykorzystaniem włóczki, szablonu i talerzyka papierowego, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „Witaminy z warzyw” – zabawa matematyczna, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, porównywania liczebności zbiorów, ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach i zbiorach zastępczych.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4. Rozwijanie sprawności motorycznej, ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu, ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia.
- „T jak torba” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter t, T, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
- „Jaki to owoc?” – zabawa dydaktyczna, zagadki dotykowe, rozpoznawanie owoców na podstawie dotyku.
- „Grzyby leśne skarby” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie ze słowami piosenki „Przepis na zdrowie”. Zapoznanie z nazwami grzybów jadalnych i niejadalnych, dostrzeganie piękna i uroku lasu.
- „O zielonym jeżu” – zabawa dydaktyczna, poszerzenie informacji o jeżu na podstawie wiersza H. Bechlerowej, kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat.
- „Nasz jeżyk” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego, kształtowanie umiejętności dokładanego wycinania po linii prostej i falistej, rozwijanie wrażliwości estetycznej.
Temat tygodnia
„SKARBY PANI JESIENI”
17 – 21 październik 2022r.
- „Spiżarnia zaradnej mamy”- zabawa dydaktyczna, poznanie sposobu przechowywania żywności przez okres zimowy oraz nazw miejsc, w których przechowuje się zapasy na podstawie wiersza M. Kownackiej „W spiżarni”; rozumienie znaczenia robienia zapasów i ich przechowywania przez zimę.
- „Nasze kompoty” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem farb, rozwijanie wrażliwości estetycznej.
- „Co kisimy?” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie cyfry 2, ćwiczenia w przeliczaniu, rozwijanie myślenia matematycznego.
- „Czas na witaminy, kapustę kisimy” – zabawa dydaktyczna
i działanie dzieci: „Kiszone ogórki i kapusta” – wielozmysłowe poznanie potraw. Oglądanie, wąchanie, dotykanie, smakowanie, „Jak dawniej kiszono kapustę?” – rozmowa z gościem, „Kisimy kapustę” – działanie dzieci. - Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4. Rozwijanie sprawności motorycznej, ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu, ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia.
- „I jak indyk” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter i, I, analiza i synteza słuchowa wyrazów, odczytywanie sylab
i wyrazów, ćwiczenia pamięci wzrokowej, rozwiązywanie rebusów słuchowych, czytanie tekstu słowno-obrazkowego. - „Co mrozimy?” – zabawa dydaktyczna, poznanie sposobu przechowywania warzyw w okresie zimowym (mrożenie), rozumienie znaczenia przygotowywania zapasów i ich przechowywania przez zimę.
- „Przepis na zdrowie” – utrwalenie piosenki, zabawy rytmiczne, akompaniowanie kolegom do ruchu na instrumentach perkusyjnych z uwzględnieniem rytmu i tempa.
- „Co suszymy?”- zabawa dydaktyczna, poznanie sposobu przechowywania warzyw przez okres zimowy- suszenie; rozumienie znaczenia przygotowywania zapasów
i przechowywania przez zimę. - „Robimy sałatkę owocową” – zabawa tematyczna, rozumienie znaczenia zdrowego odżywiania dla dobrego zdrowia
i samopoczucia; rozwijanie samodzielności podczas pracy, zachowanie bezpieczeństwa podczas posługiwania się nożem.
Temat tygodnia
„NASZA MAŁA OJCZYZNA”
24 –28 październik 2022r.
- „Prezent dla ojczyzny” – zabawa dydaktyczna, rozmowa o patriotyzmie na podstawie opowiadania Joanny M. Chmielewskiej, rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna, doskonalenie umiejętności pamięciowego opanowania swojego adresu.
- „Mój dom i moja rodzina” wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem kredek, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „D jak droga” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie liter d, D,– prezentacja litery wielkiej i małej, analiza i synteza słuchowa wyrazów, odczytywanie sylab i wyrazów, ćwiczenie pamięci wzrokowej.
- „Moje przedszkole” – malowanie farbami plakatowymi na dużych kartonach.
- „Szewc” – nauka tańca kaszubskiego, zabawy rytmiczne.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 5. Rozwijanie sprawności motorycznej, ćwiczenia wyprostne, zabawy w kole.
- „Piękna nasza Polska cała” – zabawa dydaktyczna. Wypowiedzi dzieci.
- „Stroje regionalne” – zapoznanie z wyglądem stroju regionalnego. „Paski, kwiatki i krateczki, czyli strój z naszego regionu” – praca plastyczna, wycinanie po śladzie, układanie
i przyklejanie puzzli, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień
Temat tygodnia
„W PRZEDSZKOLU”
01 – 02 września 2022r.
- „Lumenki”– wprowadzenie pojęcia dobre maniery rozumianego jako znajomość zwyczajów i norm towarzyskich obowiązujących w danej grupie; rozmowa z dziećmi o dobrych manierach na podstawie opowiadania Joanny Chmielewskiej.
- „Kodeks przedszkolaka” – tworzenie zbioru zasad obowiązujących w grupie.
- „Lewa – prawa” –różnicowanie pojęć prawa, lewa, kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie.
- „Planeta dzieci” – zabawy przy piosence, poznanie słów, rytmu
i melodii piosenki. - „Zabawki w kącikach” – nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu, podawanie nazw kącików.
- „Gąsienica przyjaźni” – wykonanie pracy plastycznej
z wykorzystaniem farb i dziecięcych dłoni, wzbogacanie doświadczeń plastycznych.
Temat tygodnia
„NASZE PRZEDSZKOLE”
05 – 09 września 2022r.
- „Kwoka”- uświadomienie roli właściwego zachowania się
w różnych sytuacjach, rozmowa o dobrych manierach na podstawie wiersza „Kwoka” Jana Brzechwy. - „Rysowanki – Przytulanki” – wykonanie pracy plastycznej
z wykorzystaniem kredek i karteczek samoprzylepnych. - „Moja prawa, twoja lewa” – rozwijanie świadomości w schemacie ciała w odniesieniu do innej osoby
i umiejętności poruszania się w przestrzeni. - „Miał raz Felek kartofelek” – zabawy językowe; poszerzanie zasobu słownika dzieci, kształtowanie percepcji słuchowej, odszukiwanie słowa w słowie.
- „Dorośli w przedszkolu” – uświadomienie roli osób dorosłych
w życiu przedszkola i szacunku do wykonywanej przez nie pracy. - „Pani Muzyka” – zabawy przy muzyce, rozwijanie wyobraźni muzycznej.
- „Mój plac” –przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po przedszkolu i placu przedszkolnym.
- „Plac zabaw” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna.
Temat tygodnia
„JESTEM BEZPIECZNY”
12 – 16 września 2022r.
- „Odwaga” – wprowadzenie pojęcia odwaga rozumianego jako podejmowanie trudnych decyzji służących dobru oraz przeciwstawienie się złu na podstawie opowiadania „Odważnik” Joanny M. Chmielewskiej.
- „Medal za …”– wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem papierowych talerzyków i kolorowego papieru.
- „Znaki wokół nas” –wskazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych, utrwalanie zasad przechodzenia przez jezdnię.
- „O jak oko” –poznanie liter o, O, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
- „Pan policjant”- zapoznanie z pracą policjanta, utrwalenie elementarnych zasad ruchu drogowego.
- „Zawody” – osłuchanie z piosenką, aktywne słuchanie muzyki, instrumentacja piosenki.
- „Bądźmy bezpieczni”- utrwalenie zasad ruchu drogowego na podstawie wiersza „Zwierzęta na wycieczce” E. Piechny – Pietrzyk.
- „Domy i samochody” – zabawa konstrukcyjno-plastyczna.
Temat tygodnia
„POMOCNA DŁOŃ”
19 – 23 września 2022r.
- „Ja nie boję się niczego” – rozwijanie słownika czynnego dzieci, poszerzanie znaczenia pojęcia odwaga, rozmowa o odwadze cywilnej na podstawie wiersza M. Strzałkowskiej.
- „Kim będę w przyszłości”- wykonanie pracy plastycznej
z wykorzystaniem pisaków i kredek, wzbogacenie doświadczeń plastycznych. - „Uwaga! Straż” –zabawy matematyczne; utrwalanie nazw figur geometrycznych, kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
- „A jak antena” –wprowadzenie liter a, A, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
- „Pan ratownik” –zapoznanie z pracą ratownika, kształtowanie szacunku do tego zawodu.
- „Doudlebska polka” – wprowadzenie tańca, zapoznanie ze strukturą utworu, poznanie figur; kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas tańca.
- „Bezpiecznie na ulicy” –zabawa tematyczna; rozmowa z dziećmi. Ćwiczenia analizy sylabowej i głoskowej. Układanie zdań.
- „Bezpieczne zabawy” – rysowanie pastelami; wzbogacanie doświadczeń plastycznych.
Temat tygodni
„IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT”
26 września – 30 września2022r.
- „Wycieczka” – zabawa dydaktyczna, rozmowa o wrażliwości na podstawie opowiadania Joanny Chmielewskiej, poznanie charakterystycznych cech jesieni, kształtowanie wrażliwości i umiejętności dostrzegania piękna otaczającego świata, kolorystyki jesiennego krajobrazu.
- „Jesienne drzewa”- wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem farb i patyczków, wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- „Zbieramy skarby jesieni” – zabawa dydaktyczna, poznanie nazw drzew i ich owoców: kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczenia, prawidłowego ustawienia liczmanów do przeliczenia.
- „M jak most” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie liter m, M, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów, ćwiczenia w wyodrębnianiu głoski m w nagłosie i wygłosie, rozpoznawanie kształtu litery, odczytywanie sylab i wyrazów.
- „Nasi chłopcy” – rozwijanie umiejętności integracyjnych podczas zabaw z okazji „Dnia Chłopca”.
- „Jesienny kujawiaczek” – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z melodią i słowami piosenki, określenie nastroju utworu, rozwijanie słuchu muzycznego i zdolności wokalnych dzieci, wdrażanie do estetycznego poruszania się przy muzyce.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3. Rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności pokonywania przeszkód, ćwiczenie mięśni grzbietu, doskonalenie umiejętności poprawnego czworakowania.
- „Barwy jesiennych dni” – zabawa dydaktyczna, określanie jesiennego nastroju, barw na podstawie wiersza „ Pora wesoła” M. Głogowskiego.
- „Jesienne stworki” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem
- materiału przyrodniczego, rozwijanie sprawności manualnej, pomysłowości i inwencji twórczej, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody.