Grupy

Swiat Pogody .pl

Wiewiórki

Witamy na stronie wiewiórek

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze MAJ

02.05-06.05

Temat tygodnia: Na łące

W tym tygodniu:

  • „Łąkowe tajemnice” – działanie dzieci; rozwijanie umiejętności planowania działań i współpracy
  • „Łąka” – rozmowa z dziećmi na temat opowiadania Olgi Masiuk i ilustracji – rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności udzielania logicznej odpowiedzi; poznawanie ekosystemu łąkowego.
  • „Kolorowa łąka” – zabawa plastyczna – rozwijanie sprawności manualnej dzieci.
  • .„Ł jak łapa” – wprowadzenie litery ł, Ł; ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej; przygotowanie do czytania.
  • „Gdzie się podziały nasze kropeczki?” – zabawa matematyczna na podstawie opowiadania Joanny Modelskiej; wprowadzenie liczby 0
  • „Łąka” – zabawy muzyczno-ruchowe i grafomotoryczne przy piosence

09.05-13.05

Temat tygodnia: Jak powstaje książka?

W tym tygodniu:

  • „Strażnik książek” – rozmowa na temat treści opowiadania Magdaleny Zawadzkiej. „Książki, książeczki” – zabawa dydaktyczna – klasyfikowanie wg wskazanych cech;
  • Inauguracja Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa prezentacja wiersza „Sum” Jana Brzechwy
  • „Noc w bibliotece” – zabawa ruchowa przy muzyce, rozwijanie wrażliwości muzyczno-ruchowej dzieci
  • „Liczymy do 9” – zabawa matematyczna, wprowadzanie liczby 9. Prezentacja cyfry 9
  • „Skąd się biorą książki?” – rozmowa z dziećmi na temat historyjki obrazkowej– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; ćwiczenia w czytaniu.
  • „Zakładka do książki” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna – rozwijanie sprawności manualnej.

16.05- 20.05

Temat tygodnia: Moje zwierzątko

W tym tygodniu:

  • W sklepie zoologicznym – rozmowa na temat wiersza Bożeny Formy. Zabawa dydaktyczna – wprowadzenie liczby 10; rozwijanie myślenia logicznego
  • „Przygoda Reksa” – zabawa dydaktyczna – rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • . „Z jak zebra” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie litery z, Z; przygotowanie do czytania.
  • „Uwaga! Nieznajome zwierzę” – rozmowa z dziećmi na temat ilustracji– rozwijanie umiejętności dokonywania oceny zachowania i unikania niebezpieczeństw
  • . „Kotki piją mleczko” – zabawa na czworakach.

23.05- 27.05

Temat tygodnia: Mama i tata

W tym tygodniu:

  • „Rodzina” – rozmowa z dziećmi na temat ich obserwacji i ilustracji – swobodne wypowiedzi dzieci.
  • „Odbicie w lustrze” – zabawa ruchowo-naśladowcza; ćwiczenia koncentracji uwagi. „Moja wesoła rodzina” – zabawa grafomotoryczna; przygotowanie do pisania.
  • Tańczy mama, tańczy tata – osłuchanie z piosenką – aktywne słuchanie piosenki, zabawa rytmiczna, zabawa taneczna. „Tajemnicza mama, tajemniczy tata” – rozmowa z dziećmi na temat zawodów wykonywanych przez rodziców
  • „Domowi pomocnicy” – zabawa dydaktyczna – tworzenie pojęcia na podstawie definicji; czytanie globalne wyrazów; rozumienie konieczności przestrzegania zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych.
  • .„Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa plastyczna – działanie wg instrukcji słowo-obrazkowej.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze KWIECIEŃ

04.04-08.04

Temat tygodnia: Praca rolnika

W tym tygodniu:

  • „Dzień Marchewki” – zabawa dydaktyczna, poznanie wartości odżywczych marchewki, kształcenie przekonania o konieczności spożywania warzyw.
  • „Na podwórku” – słuchanie wiersza Ewy Stadtmüller, rozmowa na temat wiersza.
  • „Jak wyglądała praca na wsi dawniej, a jak wygląda dziś?” – zabawa dydaktyczna, poznanie pracy rolnika, jego obowiązków
  • „Historia kromki chleba”- zabawa dydaktyczna, poznanie zawodów, które przyczyniają się do produkcji chleba: rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca.
  • „W kurniku” –zabawa muzyczno-ruchowa;osłuchanie z piosenką;rozwijanie percepcji słuchowej dzieci.

11.04-15.04

Temat tgodnia: Święta Wielkanocne

W tym tygodniu:

  • „Szukanie zająca” – słuchanie opowiadania Olgi Masiuk, rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci
  • „Wielkanocny stół” – zabawa dydaktyczna, poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych; nazywanie elementów stołu wielkanocnego.
  • „Wielkanocne zajączki” – wykonamy pracę plastyczno-konstrukcyjną
  • – „W koszyczku do święcenia” – zabawa dydaktyczna, kultywowanie tradycji przygotowanie koszyka do poświecenia, kształtowanie umiejętności wypowiadania się̨ na określony temat; rozwijanie wrażliwości estetycznej podczas układania produktów w koszyku.
  • „Bajkowe pisanki” – zabawy muzyczno- ruchowe; osłuchanie z piosenką, rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
  • „ Liczymy pisanki – zabawa matematyczna; przeliczanie w zakresie 10, klasyfikowanie według danej cechy

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze MARZEC

28.02- 04.03

Temat tygodnia: Kiedy patrzę w niebo

W tym tygodniu:

  • Poznamy tajemnice kosmosu – nazwy obiektów, które znajdują się w kosmosie, nazwy i położenie planet, układ wybranych gwiazd.
  • Zastanowimy się, dlaczego istnieje dzień i noc, a także jak różni się długość cienia rzucanego przez patyk o różnych porach dnia.
  • Poznamy liczbę 7. – będziemy przeliczać elementy, dokładać i zabierać elementy ze zbioru, tak aby została ich podana liczba. Nauczymy się pisać cyfrę 7.
  • Poznamy literę r, R, jak robot lub Renata. Będziemy ćwiczyć wysłuchiwanie głoski r na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów.
  • Będziemy próbowali czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R.

07.03- 11.03

Temat tygodnia: Oznaki wiosny

W tym tygodniu

  • będziemy obserwować przyrodę – odszukiwać oznaki nadchodzącej wiosny. Nasze obserwacje zapisywać będziemy w kalendarzu pogody.
  • będziemy rozmawiać o wiosennych zmianach przyrody – powracających ptakach, pierwszych wiosennych kwiatach, pączkach na drzewach, baziach.
  • utrwalalimy znajomość nazw dni tygodnia.
  • przypomnimy sobie, jak ważne jest ubieranie się zgodnie z warunkami atmosferycznymi.
  • wyjaśnimy sobie znaczenie powiedzenia „w marcu jak w garncu”.
  • poznamy literę g, G, jak garnek lub Gutek.

14.03-18.03

Temat tygodnia: Wszystko rośnie

W tym tygodniu

  • porozmawiamy na temat tego, co rośnie wiosną.
  • poznamy wiele wiosennych kwiatów.
  • dowiemy się, że niektóre kwiaty wyrastają z cebulek.
  • omówimy wygląd kwiaciarni oraz zajęcia pracujących tam osób.
  • zastanowimy się, co jest potrzebne do życia roślinom.
  • samodzielnie pozsadzimymy nasionka warzyw.
  • poznamy literę c, C jak cebula lub Celina.

21.03-25.03

Temat tygodnia: Pracowita wiosna

W tym tygodniu

  • porozmawiamy na temat wiosennych porządków.
  • poznamy przedmioty, dzięki którym możemy posprzątać w domu, a także te, które pomogą w pracach porządkowych w ogrodzie.
  • dowiemy się, jak wyglądają popularne wiosenne ptaki: bocian, jaskółka, kukułka, skowronek.

28.03- 01.04

Temat tygodnia: Na wsi

W tym tygodniu

  • rozmawiamy na temat zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim, nauczymy się nazywać te zwierzęta i ich młode oraz nazywać pomieszczenia, w których mieszkają, odkryjemy ich zwyczaje i ulubione pokarmy.
  • dowiemy się, które zwierzęta wykluwają się z jajek.
  • poznamy budowę jajka.
  • porozmawiamy na temat nabiału oraz jego przetworów – serów, jogurtów, kefirów.
  • poznamy liczbę 8 nauczymy się pisać cyfrę 8.
  • poznamy literę j, J, jak jajo lub Janek.

Drodzy Rodzice

Z przyjemnością informujemy, że w drugim półroczu w naszej grupie rozpoczęto realizację innowacji pedagogicznej „Muzyka, taniec, zabawa..”- różnorodne metody wspierania rozwoju dzieci.

Celem innowacji jest: wszechstronny rozwój dziecka, rozwijanie zainteresowań i zamiłowań muzycznych oraz wrażliwości muzycznej, rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej, podniesienie poziomu kultury muzycznej i ruchowej,wskazanie wartościowego sposobu spędzania czasu wolnego, podnoszenie poczucia własnej wartości poprzez odniesienie sukcesu. Zajęcia wzbogacane będą o zabawy i ćwiczenia prowadzone następującymi metodami:

  • aktywne słuchanie muzyki,
  • tańce,
  • śpiew
  • gra na instrumentach.

Mamy nadzieję, że realizacja tej innowacji nie tylko pozwoli uatrakcyjnić zajęcia, ale dostarczy dzieciom wiele nowych przeżyć i zwykłej dziecięcej radości.

W miesiącu marzec kontynuować będziemy aktywne słuchanie muzyki (wg Batti Strauss)

Pierwsze działanie to TRISCH TRASCH POLKA J. Strauss – zabawa rytmiczno-ruchowa z rekwizytem

Drugie działanie w tym miesiącu to nauka tańca Belgijka

Skip to content