„Wiewiórki”– to grupa 5-6 latków, do której uczęszcza 8 dziewczynek oraz 17 chłopców.
W roku szkolnym 2024/2025
w grupie „Wiewiórki” będziemy
pracować w oparciu o program
wychowania przedszkolnego
„Wokół przedszkola”
Autorzy programu: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba-Żabińska
Panie pracujące w grupie:
Nauczycielki: Anna Adamczyk, Milena Rogalska
Pomoc nauczyciela: Magdalena Budzińska
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na październik:
Temat tygodnia
„IDZIE JESIEŃ…PRZEZ OGRÓD I SAD”
30 września – 04 października 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Owocowa uczta”
– wspólnie wykonają gazetkę tematyczną
– poznają literę „o”, „O”: małą i wielką drukowaną i pisaną
– odkryją zapis cyfrowy liczb „1” i „2”
– będą przeliczać w dostępnym zakresie
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Dary jesieni”
– zdobędą informację na temat życia i zwyczajów niektórych zwierząt
– będą dzielić słowa na sylaby i głoski
– będą nazywać owoce krajowe i zagraniczne
– wymyślą nazwiska od nazw owoców
– wykonają puzzle z obrazków owoców
– wykonają pracę plastyczną „W spiżarni”
– będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność i myślenie logiczne.
Temat tygodnia
„IDZIE JESIEŃ…DO ZWIERZĄT”
07– 11 października 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przyjaciele z Choinkowego Lasu”
– wykonają gazetkę tematyczną i album o zwierzętach
– poznają literę „a”, „A”: małą i wielką drukowaną i pisaną
– odkryją zapis cyfrowy liczby „3”
– będą przeliczać w dostępnym zakresie
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jesienna zagadka”
– zdobędą wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią
– będą wyjaśniać, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
– opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń
– poznają właściwości orzechów
– będą rozwijać słuch fonematyczny
– będą oglądać albumy o zwierzętach
– będą rozwijać orientację w schemacie własnego ciała
– wykonają pracę plastyczną „Wiewiórka”.
Temat tygodnia
„SKĄD MAMY TE PRODUKTY”
14– 18 października 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Historia zapisana na zdjęciach”
– będą poznawać pracę osób wykonujących wybrane zawody (hutnika, rolnika, mleczarza)
– będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową i słuchową
– poznają literę „m”, „M”: małą i wielką drukowaną i pisaną
– poznają figurę geometryczną – kwadrat
– utrwalą nazwy liczebników porządkowych
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jak to z chlebem było”
– będą klasyfikować i kontynuować rytm
– poznają różne rodzaje ziaren i pieczywa
– będą wypowiadać się na temat historyjki obrazkowej
– poznają właściwości wełny, mąki
– poznają etapy produkcji papieru
– wykonają pracę plastyczną „Kolorowy papier”
– będą doskonalić myślenie logiczne.
Temat tygodnia
„IDZIE JESIEŃ…Z DESZCZEM”
21– 25 października 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają wiersza Iwony Róży Salach „Jesienna muzyka”
– poznają literę „e”, „E”: małą i wielką drukowaną i pisaną
– odkryją zapis cyfrowy liczby „4”
– będą przeliczać w dostępnym zakresie
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny deszczyk”
– wskażą przedmioty, które unoszą się na wodzie i te, które toną
– będą układać antonimy i rytmy
– wskażą pożyteczną i szkodliwą działalność wiatru
– wykonają pracę plastyczną „Kalosze i parasol”
– rozwiną umiejętność myślenia logicznego
– będą doskonalić umiejętność szacowania i przewidywania.
Temat tygodnia
„MOJA RODZINA I MÓJ DOM”
28– 31 października 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Nasze ulubione miejsca”
– będą opisywać członków swoich rodzin
– poznają literę „i”, „I”: małą i wielką drukowaną i pisaną
– poznają figurę geometryczną – trójkąt
– będą rozwijać słuch fonematyczny
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Magiczne miejsce”
– dostrzegą efekt odbicia i symetrii
– złożą figury według osi symetrii
– wyjaśnią jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt
– wykonają kotka z papieru techniką origami
– poznają właściwości magnesu
– wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś
– wykonają pracę plastyczną pralka
– rozwiążą zagadki pantomimiczne.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień:
Temat tygodnia
„MOJA GRUPA”
02 – 06 września 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają wierszy: Barbary Szelągowskiej „Zasady przedszkolaka”, Bożeny Formy „Baw się razem z nami”
– ułożą zasady do kodeksu przedszkolaka
– poznają znaczenie zwrotów grzecznościowych
– będą określać położenie przedmiotów w przestrzeni
– będą odczytywać znaki znajdujące się na mapie
– poznają obowiązki dyżurnego
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Krąg dziecięcych rąk”
– będą dzielić słowa na sylaby
– poznają pojęcie głoska
– określą głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie
– poznają pojęcie litera
– będą wyszukiwać pary obrazków
– będą rozwiązywać zagadki
– będą przyporządkowywać przedmioty do kącików zainteresowań
– będą nazywać pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu i osoby tam pracujące
– będą wymieniać słowa zgodnie z podaną zasadą
– pokonają ułożoną drogę zgodnie z podaną zasadą
– wykonają pracę plastyczną: „Organizer na kredki”, „Nasze wiewióreczki”.
„TO JESTEM JA”
09 – 13 września 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Bajkowe Biuro Rozwiązywania Problemów” oraz „Wakacyjne wspomnienia”
– powiedzą jak spędziły wakacje
– podzielą wyrazy na sylaby
– będą opisywać swój wygląd i wygląd kolegów oraz koleżanek
– wypowiedzą się na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, zabawek, pojazdów
– będą nazywać i wskazywać części ciała człowieka
– poznają narządy zmysłów i ich rolę w życiu człowieka
– będą nazywać emocje
– namalują miejsca, w których spędziły wakacje
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wspomnienia z wakacji”
– wykonają pracę plastyczną „Kostka z emocjami”
– rozwiążą zagadki logiczne.
Temat tygodnia
„MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”
16 – 20 września 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Michalina i bezpieczeństwo na drodze”
– nauczą się prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
– będą obserwować ruch uliczny
– poznają figurę geometryczną – koło
– poznają wybrane znaki drogowe i ich rodzaje
– poznają konieczność znajomości swojego nazwiska i adresu zamieszkania
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Kolorowe światła”
– utrwalą znajomość numerów telefonów alarmowych
– poznają pojazdy uprzywilejowane i rolę, jaką pełnią w niesieniu pomocy innych
– przedstawią scenki dramowe dotyczące udzielenia pierwszej pomocy
– będą naśladować odgłosy pojazdów uprzywilejowanych
– będą rozróżniać stronę lewą i stronę prawą
– będą poruszać się zgodnie z instrukcją
– dokonają analizy sylabowej i głoskowej nazw obrazków
– wykonają pracę plastyczną „Ambulans”.
Temat tygodnia
„IDZIE JESIEŃ… PRZEZ LAS, PARK”
23 – 27 września 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– wysłuchają wierszy: Agaty Widzowskiej „Rewia mody”, Bożeny Formy „Witamy Panią Jesień”
– będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
– będą nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach, określają ich budowę
– poznają grzyby jadalne i niejadalne
– utrwalą oznaki jesieni
– przyporządkowują dary jesieni do środowiska, z którego pochodzą
– wykorzystają materiał przyrodniczy do zabaw
– będą tworzyć zdrobnienia i rymy
– poznają figurę geometryczną – kwadrat
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Niteczka do niteczki”
– narysują obrazek zgodnie z instrukcją słowną nauczyciela
– będą uczestniczyć w zabawach badawczych
– dokonają syntezy głoskowej
– będą tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych
– wykonają pracę plastyczną „Kolorowa jesień”.