Witamy na stronie Stokrotek
WITAMY PO WAKACJACH!
„W przedszkolu jak w domu”
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
idą z rodzicami do przedszkola dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku.
Każdy ma miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą panią pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem wam coś jeszcze, nie mówcie nikomu,
że my się czujemy w przedszkolu jak w domu!
W roku szkolnym 2022/2023
w grupie Stokrotki będziemy
pracować w oparciu o program
wychowania przedszkolnego
„Wokół przedszkola”
Autorzy programu: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba-Żabińska
Wydawnictwa MAC
Panie pracujące w grupie
Nauczycielki:
mgr Iwona Mikołajczak
mgr Katarzyna Kujawa
Pomoc nauczyciela:
Małgorzata Staszak
27 luty – 3 marzec MALI ODKRYWCY
Tematy dni: 1. Warto być dociekliwym, 2. Podróż w Kosmos, 3. Jak zostać astronautą, 4. Na nieznanej planecie, 5. Budujemy Układ Słoneczny
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu dowiemy się, co to jest DOCIEKLIWOŚĆ. Uczymy się zadawania pytań – będziemy już rozumieć, że należy pytać o wszystko, co nas interesuje, i że nie ma pytań nieważnych. Odbędziemy wiele wypraw w Kosmos, a dzięki nim nauczymy się odróżniać gwiazdy od planet, dowiemy się, dlaczego czasem jest noc, a czasem dzień, jak ważna jest praca astronauty i jak wiele trzeba umieć, żeby nic zostać. Poznamy nazwy planet w Układzie Słonecznym i dowiemy się, że Słońce to gwiazda. Przypomnieliśmy sobie, kim był Mikołaj Kopernik – jeden z najsławniejszych Polaków. Często pracować będziemy w zespole, bo wiele możemy się nauczyć od swoich kolegów i koleżanek; poza tym pracować razem jest weselej. Poznamy nową literę p, P. Nauczymy się ją nazywać, odnajdywać oraz kreślić w powietrzu i na kartonie; dlatego możemy czytać nowe słowa, a nawet całe zdania lub ułożyć podpis pod obrazkiem. Jeszcze lepiej będziemy dodawać i odejmować na klockach, palcach, a niektórzy z nas w pamięci. To, co policzymy ułożymy z liczb i znaków +, =. Poznamy piosenkę Kosmiczna wyprawa; będziemy ją śpiewać oraz bawić się przy jej melodii. Często bawimy się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p: układamy sylaby, wyrazy, odczytujemy je.
6 – 9 marzec TAJEMNICE ŚWIATA
Tematy dni: 1. Ważne pytania, 2. Skąd się bierze prąd? 3. Wynalazki– telefon. 4. Wynalazki– komputer. 5. Mogę zostać wynalazcą
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu dalej rozmawiać będziemy o dociekliwości i o tym, jak ważne w życiu jest zadawanie pytań i szukanie odpowiedzi. Już rozumiemy, że aby dużo wiedzieć, należy zadawać pytania. Dowiemy się, jak wiele z tego, co nas otacza, to wynalazki, które ktoś wymyślił; potrafił to zrobić, bo był dociekliwy i chciał zmieniać świat. Zrozumiemy, że prąd to jeden z najważniejszych wynalazków, ale aby chronić naszą planetę, musimy produkować go ekologicznie – bez dymu i odpadów. Dowiemy się, że w internecie możemy znaleźć bardzo dużo odpowiedzi na pytania, ale musimy to robić bezpiecznie. Wiemy, że mamy fajne i ciekawe pomysły na wymyślanie i tworzenie różnych rzeczy
Poznamy nową literę w, W. Nauczymy się ją wyszukiwać, kreślić w powietrzu i w liniaturze. Będziemy mogli przeczytać nowe słowa, a nawet całe zdania lub ułożyć podpis pod obrazkiem.
Jeszcze lepiej zrozumiemy, co to znaczy pierwszy, drugi, trzeci. Doskonalić będziemy liczenie na konkretach.

13 – 17 marzec NADCHODZI WIOSNA
Tematy dni: 1. Nasza praca jest ważna, 2. Witamina na wiosenną pogodę, 3. Ptasie powroty, 4. Wiosenne porządki, 5. Marcowa pogoda
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu rozmawiać będziemy o tym, jak ważna jest praca i jej efekty, które dają nam powody do dumy. Poznamy wartość, jaką jest DUMA Z PRACY. Dowiemy się, że każdy rodzaj pracy zasługuje na szacunek. Dzięki pracy człowiek zaspokaja swoje potrzeby i potrzeby innych ludzi. Dzieci także pracują – ucząc się czy pomagając w obowiązkach domowych. Nadchodzi wiosna i wszystko zaczyna budzić się do życia – powracają ptaki, widać pierwsze rośliny, jest coraz cieplej; nauczymy się to dostrzec i nazwać. Wiosna to czas porządków w szafie, w domu i na podwórku czy w ogrodzie. My też wykonamy wiele prac w naszej sali, z których będziemy dumni. Poznamy nową literę c, C – nauczymy się ją wyszukiwać, kreślić w powietrzu i w liniaturze Będziemy czytać nowe słowa, a nawet całe zdania i układać podpis pod obrazkiem. Będziemy bawić się przy piosence Drzewo mieszkanie i przy utworze Ptasi berek Tadeusza Kassaka. Dowiemy się, że rośliny oddychają prawie tak samo jak ludzie.
20 – 24 marzec WIOSNA TUŻ, TUŻ
Tematy dni: 1. Ważna praca rolnika, 2. Jogurt – produkt zdrowy, 3. Dzień w gospodarstwie, 4. Wiosna w polu, 5. Sadzimy i siejemy
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu dalej rozmawiamy o tym, jak ważna jest praca. Poznamy pracę rolnika i dowiemy już, jak trudzi się, żebyśmy mieli co jeść. Zwłaszcza teraz, gdy za progiem czeka wiosna i trzeba wszystko siać i sadzić. W gospodarstwie pojawiają się także młode zwierzęta, którymi trzeba się zaopiekować. Szeroko otwierać będziemy oczy i codziennie obserwować coś nowego – to, jak zmienia się przyroda wokół nas. Poszukamy pierwszych wiosennych kwiatów i nasłuchiwać będziemy śpiewu ptaków na codziennych spacerach. Będziemy ciężko pracować w sali, w ogrodzie, założymy też swoje uprawy. Będziemy się nimi opiekować. Dowiemy się co się sieje, a co sadzi. Doskonalić będziemy nasze umiejętności w dodawaniu i odejmowaniu oraz klasyfikowaniu przedmiotów. Ćwiczyć kodowanie oraz spędzać dużo czasu na świeżym powietrzu.
.
.