
„W przedszkolu jak w domu”
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
idą z rodzicami do przedszkola dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku.
Każdy ma miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą panią pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem wam coś jeszcze, nie mówcie nikomu,
że my się czujemy w przedszkolu jak w domu!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec
Temat tygodnia
„Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?”
20 – 24 marca 2023r.
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
− jakie są pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny
− co to jest pole i jakie zwierzęta znajdują tam pożywienie
− jak wygląda pole w okresie przedwiośnia
− jakie prace wykonuje się w ogrodzie wczesną wiosną
− jakich narzędzi używa się najczęściej do prac w ogrodzie
− jakie ptaki wracają do nas wiosną
− jakie wiosenne zwyczaje mają ptaki
− jak brzmią głosy najbardziej znanych ptaków
− jakie są pierwsze wiosenne kwiaty
− dlaczego wiosną żegnamy się z bałwankami
− jakie właściwości ma woda
− dlaczego nie wolno pić wody pochodzącej z nieznanych źródeł
− skąd się bierze deszcz
Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia:
− słuchając opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej Nowa suknia Pani Wiosny oraz wiersza Barbary Szelągowskiej Marsz dla wiosny
− słuchając piosenki Wiosna jest już blisko i ją śpiewając
− wykonując pracę plastyczną Ślimaki na polu oraz Żonkil
− słuchając odgłosów ptaków
− poznając zwyczaje ślimaka
− poszukując oznak wiosny w najbliższym środowisku
− prowadząc kalendarz pogody
− oglądając albumy ptaków
− słuchając odgłosów kojarzących się z wiosną
− rozwiązując zagadki ruchowe i zapachowe
− tworząc wiosenne opowieści
− opisując wygląd pola w okresie przedwiośnia i poszukując na nim oznak wiosny, poznając mieszkańców pola
− uczestnicząc w zabawach: Wiosenne powitanie, Sadzimy ziemniaki, Kto odwiedził pole?, Oznaki wiosny w ogrodzie, Ptaki i ich gniazda
Temat tygodnia
„Z czego to jest zrobione?”
27 – 31 marca 2023r.
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
− jak wygląda sklep, np. spożywczy i jakie towary można w nim kupić
− z czego są zrobione wybrane produkty, np.: dzbanek, chleb, ser biały, sweter oraz papier i jakie są ich etapy produkcji
− jakie produkty wytwarza się z gliny, mąki, mleka, wełny i papieru
− jakie właściwości fizyczne mają wybrane surowce, np.: glina, mleko, wełna i papier
− jakie właściwości odżywcze mają produkty mleczne
− jakie czynności wykonują ludzie pracujący w wybranych zawodach, np.: garncarz, rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca, drwal
Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia
− słuchając opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej Najcenniejszy prezent dla mamy
− słuchając utworów: Jolanty Kucharczyk Jak to z chlebem było, Ewy Stadtmüller Śniadanie, Grażyny Lech Skarbonka Mateusza
− słuchając piosenki Jak to zrobić i ją śpiewając
− wykonując prace techniczno-plastyczne: Gliniany ptaszek, Owieczki
− uczestnicząc w zabawach ruchowych: Przekaż dalej, Dzbanki z kwiatami, W sklepie spożywczym, Co to jest? Z czego to jest zrobione?, Kłębki, kłębuszki, Co z czego jest zrobione?, Co wydaje takie dźwięki?
− zdobywając informacje na temat powstawania wybranych produktów, etapów ich produkcji
− badając i opisując właściwości niektórych produktów, takich jak: glina, różne ziarna, mleko, produkty mleczne, wełna, papier
− rozpoznając i nazywając produkty, które otrzymuje się z gliny, mąki, mleka, wełny, papieru; grupując produkty według surowca, z którego zostały wykonane
− poznając wybrane zawody, takie jak np.: garncarz, rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca, drwal