Grupy

Swiat Pogody .pl

Krasnale

„W przedszkolu jak w domu”

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,

idą z rodzicami do przedszkola dzieci.

W przedszkolu zabawek i książek bez liku.

Każdy ma miejsce przy małym stoliku.

Razem z naszą panią pilnie się uczymy.

Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.

Powiem wam coś jeszcze, nie mówcie nikomu,

że my się czujemy w przedszkolu jak w domu!

Obrazy: Dzieci | Darmowe wektory, zdjęcia stockowe i PSD

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec

Temat tygodnia

„Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?”

20 – 24 marca 2023r.

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

− jakie są pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny

− co to jest pole i jakie zwierzęta znajdują tam pożywienie

− jak wygląda pole w okresie przedwiośnia

− jakie prace wykonuje się w ogrodzie wczesną wiosną

− jakich narzędzi używa się najczęściej do prac w ogrodzie

− jakie ptaki wracają do nas wiosną

− jakie wiosenne zwyczaje mają ptaki

− jak brzmią głosy najbardziej znanych ptaków

− jakie są pierwsze wiosenne kwiaty

− dlaczego wiosną żegnamy się z bałwankami

− jakie właściwości ma woda

− dlaczego nie wolno pić wody pochodzącej z nieznanych źródeł

− skąd się bierze deszcz

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia:

− słuchając opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej Nowa suknia Pani Wiosny oraz wiersza Barbary Szelągowskiej Marsz dla wiosny

− słuchając piosenki Wiosna jest już blisko i ją śpiewając

− wykonując pracę plastyczną Ślimaki na polu oraz Żonkil

− słuchając odgłosów ptaków

− poznając zwyczaje ślimaka

− poszukując oznak wiosny w najbliższym środowisku

− prowadząc kalendarz pogody

− oglądając albumy ptaków

− słuchając odgłosów kojarzących się z wiosną

− rozwiązując zagadki ruchowe i zapachowe

− tworząc wiosenne opowieści

− opisując wygląd pola w okresie przedwiośnia i poszukując na nim oznak wiosny, poznając mieszkańców pola

− uczestnicząc w zabawach: Wiosenne powitanie, Sadzimy ziemniaki, Kto odwiedził pole?, Oznaki wiosny w ogrodzie, Ptaki i ich gniazda

Temat tygodnia

„Z czego to jest zrobione?”

27 – 31 marca 2023r.

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

− jak wygląda sklep, np. spożywczy i jakie towary można w nim kupić

− z czego są zrobione wybrane produkty, np.: dzbanek, chleb, ser biały, sweter oraz papier i jakie są ich etapy produkcji

− jakie produkty wytwarza się z gliny, mąki, mleka, wełny i papieru

− jakie właściwości fizyczne mają wybrane surowce, np.: glina, mleko, wełna i papier

− jakie właściwości odżywcze mają produkty mleczne

− jakie czynności wykonują ludzie pracujący w wybranych zawodach, np.: garncarz, rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca, drwal

Jak dzieci będą szukać odpowiedzi na pytanie tygodnia

− słuchając opowiadania Moniki Czoik-Nowickiej Najcenniejszy prezent dla mamy

− słuchając utworów: Jolanty Kucharczyk Jak to z chlebem było, Ewy Stadtmüller Śniadanie, Grażyny Lech Skarbonka Mateusza

− słuchając piosenki Jak to zrobić i ją śpiewając

− wykonując prace techniczno-plastyczne: Gliniany ptaszek, Owieczki

− uczestnicząc w zabawach ruchowych: Przekaż dalej, Dzbanki z kwiatami, W sklepie spożywczym, Co to jest? Z czego to jest zrobione?, Kłębki, kłębuszki, Co z czego jest zrobione?, Co wydaje takie dźwięki?

− zdobywając informacje na temat powstawania wybranych produktów, etapów ich produkcji

− badając i opisując właściwości niektórych produktów, takich jak: glina, różne ziarna, mleko, produkty mleczne, wełna, papier

− rozpoznając i nazywając produkty, które otrzymuje się z gliny, mąki, mleka, wełny, papieru; grupując produkty według surowca, z którego zostały wykonane

− poznając wybrane zawody, takie jak np.: garncarz, rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca, drwal

Skip to content