
Witamy na stronie „BIEDRONEK”

Godziny dostępności dla rodziców:
Olga Wziętek czwartek 16.00-17.00 (po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie)
Dorota Świerczek środy 16.00-17.00 (po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie)

„W przedszkolu jak w domu”
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
idą z rodzicami do przedszkola dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku.
Każdy ma miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą panią pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem wam coś jeszcze, nie mówcie nikomu,
że my się czujemy w przedszkolu jak w domu!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc MARZEC
03 – 07.03.2025r.
Temat tygodnia: W dziecięcym laboratorium

W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Niezwykłe miejsce”
− wezmą udział w zabawach logorytmicznych
− stworzą siatkę wiedzy
− wykonają eksperymenty wspólnie z nauczycielem
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Chmura w słoiku”
− wykonają i pomalują wulkany z masy solnej
− poszerzą wiedzę o magnesie
− zdobędą informacje na temat wulkanu
− rozwiążą quiz
− zakodują drogę naukowca do laboratorium
− wykonają pracę plastyczną „Kolorowy wulkan”

10 – 14.03.2025r.
Temat tygodnia: Zwierzęta sprzed milionów lat.

W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− będą rozwijać wyobraźnię
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Wegetozaur”
− poznają etymologię słowa dinozaur
− będą utrwalać poznane litery
− poznają literę z, Z
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Jaki to dinozaur?”
− poznają różne gatunki dinozaurów
− będą utrwalać umiejętności językowe
− zapoznają się z odejmowaniem na konkretach
− ulepią dinozaura z plasteliny
− dowiedzą się, czym zajmuje się paleontolog
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− będą rozwijać umiejętność ekspresji słownej
− będą rozwijać słownictwo
− wykonają eksperyment z przenoszeniem lodowca
− wezmą udział w grze podłogowej
− wykonają pracę plastyczną „Wizyta w lesie jurajskim”

17 – 21.03.2025r.
Temat tygodnia: Marcowa pogoda

W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawie dźwiękonaśladowczej
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Marcowy dzień” oraz opowiadania „Mieszanie kolorów”
− dowiedzą się, kiedy używa się powiedzenia „W marcu jak w garncu”
− uzupełnią kalendarz pogody
− poznają literę u, U
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Wołanie wiosny”
− poznają oznaki wiosny
− wykonają masażyki
− przygotują przedszkolny ogródek
− dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina
− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
− dowiedzą się jak ubierać się na cebulkę
− wykonają pracę plastyczną „wiosenny kwiat”

24 – 28.03.2025r.
Temat tygodnia: Wiosno, ach to ty!

W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Ptaki”
− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Kolorowa Pani Wiosna”
− wykonają pracę plastyczną „Kolory wiosny”
− poznają literę c, C
− poznają liczbę 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków
− dowiedzą się, jak zbudowane są ptasie pióra
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− ułożą z figur geometrycznych dowolne ptaki
− dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika
− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych
− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie
− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków
− będą dzielić wyrazy na sylaby i wyodrębniać w nich pierwsze głoski
− wezmą udział w quizie
− dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie
− wykonają doświadczenie
− utrwalą nazwy kwiatów wiosennych
− utrwalą umiejętności kodowania
