Grupy

Swiat Pogody .pl

Biedronki

Witamy na stronie biedronek

W roku szkolnym 2022/2023
w grupie Biedronki będziemy
pracować w oparciu o program
wychowania przedszkolnego
„Wokół przedszkola”
Autorzy programu: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba-Żabińska
Wydawnictwa MAC

Panie pracujące w grupie

Nauczycielki:
mgr Anna Gasik

Sylwia Łukomska

Pomoc nauczyciela:
Iwona Dranikowska

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc luty

Tematy tygodnia:

1 i 2.Ferie zimowe w przedszkolu

3.Siły przyrody

4.Wielka wyprawa

  • wprowadzenie pojęć: szacunek dla przyrody , odnawialne źródła energii,
  • wzbogacenie słownictwa o nazwy popularnych sportów zimowych
  • rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne wyrazów globus, rower);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r g, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

Skip to content