Grupy

Swiat Pogody .pl

Wiewiórki

„Wiewiórki”– to grupa 5-6 latków, do której uczęszcza 8 dziewczynek oraz 17 chłopców.

W roku szkolnym 2024/2025
w grupie „Wiewiórki” będziemy
pracować w oparciu o program
wychowania przedszkolnego
„Wokół przedszkola”
Autorzy programu: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba-Żabińska

Panie pracujące w grupie:

Nauczycielki: Anna Adamczyk, Milena Rogalska

Pomoc nauczyciela: Magdalena Budzińska

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na październik:

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…PRZEZ OGRÓD I SAD”

30 września – 04 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Owocowa uczta”

– wspólnie wykonają gazetkę tematyczną

– poznają literę „o”, „O”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczb „1” i „2”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Dary jesieni”

– zdobędą informację na temat życia i zwyczajów niektórych zwierząt

– będą dzielić słowa na sylaby i głoski

– będą nazywać owoce krajowe i zagraniczne

– wymyślą nazwiska od nazw owoców

– wykonają puzzle z obrazków owoców

– wykonają pracę plastyczną „W spiżarni”

– będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność i myślenie logiczne.

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…DO ZWIERZĄT”

07– 11 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przyjaciele z Choinkowego Lasu”

– wykonają gazetkę tematyczną i album o zwierzętach

– poznają literę „a”, „A”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczby „3”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jesienna zagadka”

– zdobędą wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią

– będą wyjaśniać, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

– opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń

– poznają właściwości orzechów

– będą rozwijać słuch fonematyczny

– będą oglądać albumy o zwierzętach

– będą rozwijać orientację w schemacie własnego ciała

– wykonają pracę plastyczną „Wiewiórka”.

Temat tygodnia

„SKĄD MAMY TE PRODUKTY”

14– 18 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Historia zapisana na zdjęciach”

– będą poznawać pracę osób wykonujących wybrane zawody (hutnika, rolnika, mleczarza)

– będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową i słuchową

– poznają literę „m”, „M”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– poznają figurę geometryczną – kwadrat

– utrwalą nazwy liczebników porządkowych

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jak to z chlebem było”

– będą klasyfikować i kontynuować rytm

– poznają różne rodzaje ziaren i pieczywa

–  będą wypowiadać się na temat historyjki obrazkowej

– poznają właściwości wełny, mąki

– poznają etapy produkcji papieru

– wykonają pracę plastyczną „Kolorowy papier”

– będą doskonalić myślenie logiczne.

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…Z DESZCZEM”

21– 25 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają wiersza Iwony Róży Salach „Jesienna muzyka”

– poznają literę „e”, „E”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczby „4”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny deszczyk”

– wskażą przedmioty, które unoszą się na wodzie i te, które toną

– będą układać antonimy i rytmy

– wskażą pożyteczną  i szkodliwą działalność wiatru

– wykonają pracę plastyczną „Kalosze i parasol”

– rozwiną umiejętność myślenia logicznego

– będą doskonalić umiejętność szacowania i przewidywania.

Temat tygodnia

„MOJA RODZINA I MÓJ DOM”

28– 31 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Nasze ulubione miejsca”

– będą opisywać członków swoich rodzin

– poznają literę „i”, „I”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– poznają figurę geometryczną – trójkąt

– będą rozwijać słuch fonematyczny

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Magiczne miejsce”

– dostrzegą efekt odbicia i symetrii

– złożą figury według osi symetrii

– wyjaśnią jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt

– wykonają kotka z papieru techniką origami

– poznają właściwości magnesu

– wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś

– wykonają pracę plastyczną pralka

– rozwiążą zagadki pantomimiczne.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień:

Temat tygodnia

„MOJA GRUPA”

02 – 06 września 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają wierszy: Barbary Szelągowskiej „Zasady przedszkolaka”, Bożeny Formy „Baw się razem z nami”

– ułożą zasady do kodeksu przedszkolaka

– poznają znaczenie zwrotów grzecznościowych

– będą określać położenie przedmiotów w przestrzeni

– będą odczytywać znaki znajdujące się na mapie

– poznają obowiązki dyżurnego

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Krąg dziecięcych rąk”

– będą dzielić słowa na sylaby

– poznają pojęcie głoska

– określą głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie

– poznają pojęcie litera

– będą wyszukiwać pary obrazków

– będą rozwiązywać zagadki

– będą przyporządkowywać przedmioty do kącików zainteresowań

– będą nazywać pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu i osoby tam pracujące

– będą wymieniać słowa zgodnie z podaną zasadą

– pokonają ułożoną drogę zgodnie z podaną zasadą

– wykonają pracę plastyczną: „Organizer na kredki”, „Nasze wiewióreczki”.

Temat tygodnia

„TO JESTEM JA”

09 – 13 września 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Bajkowe Biuro Rozwiązywania Problemów” oraz „Wakacyjne wspomnienia”

– powiedzą jak spędziły wakacje

– podzielą wyrazy na sylaby

– będą opisywać swój wygląd i wygląd kolegów oraz koleżanek

– wypowiedzą się na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, zabawek, pojazdów

– będą nazywać i wskazywać części ciała człowieka

– poznają narządy zmysłów i ich rolę w życiu człowieka

– będą nazywać emocje

– namalują miejsca, w których spędziły wakacje

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wspomnienia z wakacji”

– wykonają pracę plastyczną „Kostka z emocjami”

– rozwiążą zagadki logiczne.

Temat tygodnia

„MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”

16 – 20 września 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Michalina i bezpieczeństwo na drodze”

– nauczą się prawidłowego przechodzenia przez jezdnię

– będą obserwować ruch uliczny

– poznają figurę geometryczną – koło

– poznają wybrane znaki drogowe i ich rodzaje

– poznają konieczność znajomości swojego nazwiska i adresu zamieszkania

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Kolorowe światła”

– utrwalą znajomość numerów telefonów alarmowych

– poznają pojazdy uprzywilejowane i rolę, jaką pełnią w niesieniu pomocy innych

– przedstawią scenki dramowe dotyczące udzielenia pierwszej pomocy

– będą naśladować odgłosy pojazdów uprzywilejowanych

– będą rozróżniać stronę lewą i stronę prawą

– będą poruszać się zgodnie z instrukcją

– dokonają analizy sylabowej i głoskowej nazw obrazków

– wykonają pracę plastyczną „Ambulans”.

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ… PRZEZ LAS, PARK”

23 – 27 września 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają wierszy: Agaty Widzowskiej „Rewia mody”, Bożeny Formy „Witamy Panią Jesień”

– będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

– będą nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach, określają ich budowę

– poznają grzyby jadalne i niejadalne

– utrwalą oznaki jesieni

– przyporządkowują dary jesieni do środowiska, z którego pochodzą

– wykorzystają materiał przyrodniczy do zabaw

– będą tworzyć zdrobnienia i rymy

– poznają figurę geometryczną – kwadrat

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Niteczka do niteczki”

– narysują obrazek zgodnie z instrukcją słowną nauczyciela

– będą uczestniczyć w zabawach badawczych

– dokonają syntezy głoskowej

– będą tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych

– wykonają pracę plastyczną „Kolorowa jesień”.

Skip to content