Grupy

Swiat Pogody .pl

Biedronki

Witamy na stronie „BIEDRONEK”

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na luty

Temat tygodnia

„Baśnie, bajki, bajeczki”

29 stycznia – 02 lutego 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby Stare baśnie

− będą wzbogacać słownictwo

− będą rozwiązywać zagadki słuchowe

− wysłuchają i nauczą się piosenki Bajkowe marzenia

− będą oglądać książeczki i baśnie

− dowiedzą się jak wygląda litera g, G

− poznają liczbę 8

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− będą rozwiązywać zagadki ruchowe

− będą rozwijać spostrzegawczość

− dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki

− wykonają własną książeczkę

− będą rozwiązywać rebusy fonetyczne

− wezmą udział w konkursie wiedzy o książkach i baśniach

− wykonają pracę plastyczną Zaczarowana książka

Temat tygodnia

„Wspaniałe zabawy na śniegu”

05 – 09 lutego 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Igloo

− będą brały udział w zimowych eksperymentach

− będą tworzyły zamarznięte bańki mydlane

− wysłuchają i nauczą się piosenki Zimowe zabawy

− będą improwizować przy muzyce

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− dowiedzą się, jaki jest prawidłowy ubiór do zabawy na śniegu

− obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą

− dowiedzą się, jakie są sporty zimowe

− poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu

− będą brać udział w zabawach językowych

− odkryją literę w, W w toku zabaw

− rozwiną strefę emocjonalną

− będą uczestniczyć w zabawach z kodowaniem

− wykonają pracę plastyczną Sportowa pani Zima

− będą rozwiązywać zagadki

− wzbogacą słownictwo

Temat tygodnia

„Wesołe ferie”

12 – 23 lutego 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają wiersza H. Ożogowskiej „Ślizgawka”

 − wykonają pracę plastyczną „Zimowa kraina”

– ułożą grę matematyczną „Zimowe zabawy na śniegu”

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Bałwankowa rodzina”

− będą improwizować przy muzyce

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

– wysłuchają wiersza H. Ożogowskiej „Biała zima”

− poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu

− będą brać udział w zabawach językowych− rozwiną strefę emocjonalną

− będą uczestniczyć w zabawach z kodowaniem

− wykonają pracę plastyczną „Bałwankowa rodzina”

− będą rozwiązywać zagadki

− wzbogacą słownictwo

− wykonają eksperymenty

− będą rozwiązywać zagadki ruchowe

− będą rozwijać spostrzegawczość

Temat tygodnia

„Kosmiczne tajemnice”

26 lutego – 01 marca 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Kosmiczna wyprawa

− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczne marzenia

− wykonają pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna

− dowiedzą się, jak wygląda litera p, P

− poznają liczbę 9

− w grupach stworzą konstelacje gwiazd

− poznają nazwy planet Układu Słonecznego

− wymienią skojarzenia do słowa kosmos

− utrwalą układanie rytmów

− będą ćwiczyć wyobraźnię

− zbudują z klocków stacje kosmiczne

− utrwalą wiedzę na temat pojazdów kosmicznych

− dowiedzą się, kto odbył lot w kosmos

− poznają ciekawostki związane z kosmosem

− wykonają eksperymenty

− utrwalą umiejętności kodowania

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na styczeń

Temat tygodnia

„ZABAWKI”

02 – 05 stycznia 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kapsuła czasu

− rozwiążą zagadki

− określą swój nastrój

− wysłuchają piosenki Moje zabawki

− wykonają pracę plastyczną Zabawki w przyszłości

− będą opowiadać o swoich zabawkach

− będą rysować swoją ulubioną zabawkę oraz zabawkę, którą chciałyby mieć

− dowiedzą się, jak ważne jest dbanie o własne i cudze rzeczy

− utrwalą orientację w przestrzeni

− dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś

− poznają znane misie

− utrwalą przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie

− dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się kiedyś

− będą rymować

− wcielą się w rolę aktora

− będą rozwijać myślenie logiczne podczas zabaw z kodowania

− będą brać udział w zabawach integrujących grupę

− powiedzą, czym jest przyszłość

Temat tygodnia

„TAK MIJA NAM CZAS”

08 – 12 stycznia 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

− określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Zegarek Eee tam oraz wiersza Agnieszki Galicy Tydzień ma siedem dni

− poznają nazwy pór roku

− dowiedzą się, ile dni ma tydzień

− poznają literę s, S

− wysłuchają i nauczą się piosenki Nie chcę być dorosły

− poznają różne rodzaje kalendarzy

− rozwiążą zagadki

− poznają zawód zegarmistrza

− dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu

− ułożą własny plan dnia

− dowiedzą się, czym jest wehikuł czasu

− będą improwizowały przy nagraniu muzyki klasycznej

− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu

Temat tygodnia

„KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW?”

15 – 19 stycznia 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Broda

− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Czas z dziadkami

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Niezwykli dziadkowie

− wykonają prace plastyczne Prezent dla babci, Prezent dla dziadka

− poznają literę b, B

− będą wykonywać zadania integrujące grupę

− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka

− określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym

− utrwalą przeliczanie w zakresie 7

− użyją pojęć: mniej, więcej, tyle samo w zadaniach matematycznych

− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem

− usprawnią syntezę wzrokową

− rozwiną motorykę małą

− będą dzielić wyrazy na sylaby

− rozwiną umiejętność wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi

− dowiedzą się, czym jest piasek kinetyczny

Temat tygodnia

„ZWIERZĘTA ZIMĄ”

22 – 26 stycznia 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

− określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Dokarmianie ptaków oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Pracownia malarska wiewiórki Zoi

− będą tworzyć zdrobnienia od nazw ptaków

− dowiedzą się, jak się troszczyć o ptaki zimą

− poznają literę n, N

− wysłuchają i nauczą się piosenki Rozmowy ptaków

− rozwiążą zagadki

− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się

dodawaniem

− wykonają odznakę dla leśniczego

− wzbogacą wiedzę na temat pracy leśniczego

− poznają tropy wybranych zwierząt

− wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych

− dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek

− wykonają pracę plastyczną Las zimą

Temat tygodnia

„ZIMA JEST CORAZ BLIŹEJ”

04 – 08 grudnia 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– określą swój nastrój

-wysłuchają wiersza Anny Banas „Zima biała” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Nietrafiony prezent Zoi”

– podadzą przeciwieństwa do wybranych wyrazów

– wymieniają oznaki zimy

– poznają literę „y, Y”

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Zima”

– rozwiną umiejętność zadawania pytań

– poznają liczbę „0”

– rozwiną umiejętność tworzenia opisów

– wykonają pracę plastyczną „Bałwanki w nausznikach”

– wykonają eksperymenty ze śniegiem

– dowiedzą się, w jaki sposób czerpać radość

– wykonają pracę plastyczną „Biała zima”

– rozwiną umiejętność tworzenia kodu.

Temat tygodnia

„MAGIA ŚWIĄT”

11 – 29 grudnia 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– określą swój nastrój

-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Święta w Wenezueli” oraz fragmentu wiersza Barbary Ostrowskiej „Gwiazdka”

– dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia

– poznają litery „r, R”

– wysłuchają piosenki „Wesołych świąt” i ją zaśpiewają, wysłuchają kolęd

– poznają tradycje związane ze świętami Bożego narodzenia

– dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przesyłają sobie życzenia

– zaprojektują bilecik z życzeniami dla rodziców

– odkryją zapis cyfrowy liczby 7

– poznają potrawy wigilijne

– wykonają prezent świąteczny dla rodziców

– ułożą własne życzenia świąteczne

– będą uczestniczyć w wigilii przedszkolnej

– zapoznają się z tradycjami bożonarodzeniowymi

– wykonają pracę plastyczną „Choinka”

– będą rozwijać orientację przestrzenną

– wezmą udział w zabawie z kodowaniem

– będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych

– będą porównywać liczebność zbiorów

– dowiedzą się, dlaczego warto się dzielić

– zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym

– będą brać udział w grze matematycznej

– wykonają pracę plastyczną „Fajerwerki”.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad:

Temat tygodnia

„A DESZCZ PADA I PADA…”

30 października – 03 listopada 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą rozwijać aparat mowy i słuch fonematyczny

– utrwalą nazwy miesięcy

– określą  swój nastrój

– zapoznają się z etymologią nazwy listopad

– wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Listopad” praz opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby „Niezwykła podróż kropel wody”

– będą interpretować wiersz za pomocą muzyki

– poznają literę i, I, w toku zabaw

– wysłuchają piosenki „Kłótnia  kaloszy” i ją zaśpiewają

– będą malować krople deszczu na kartkach

– rozwiążą rebusy

– wezmą udział w zabawie ruchowej połączonej z czytaniem

– odkrywają zapis cyfrowy liczby 5

– będą brać udział w zabawach rozwijających kreatywność

– będą ozdabiać parasole według instrukcji

– wezmą udział w inscenizacji piosenki

– będą rozwijać słownictwo

– rozwiążą zagadki słowne

– wezmą udział w zabawie logorytmicznej

– będą kontynuować rytm

– dowidzą się, czym jest zjawisko krążenia wody w przyrodzie

– wykonają pracę plastyczną „Deszczowe kompozycje”

– będą brać udział w grze matematycznej.

Temat tygodnia

„CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE”

06 – 10 listopada 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– wysłuchają legendy o smoku wawelskim w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej – Mazurek oraz opowiadania Wiktorii Kowalewskiej i Macieja Ciechomowskiego „Trudny dzień wiewiórki Zoi”

– dowiedzą się kim był Szewczyk Dratewka

–  określą  swój nastrój

– poznają literę t, T, w toku zabaw

– wysłuchają piosenki „To jest Polska” i ją zaśpiewają

– będą rozwijać słownictwo

– zbudują pociąg z literami

– odkrywają zapis cyfrowy liczby 6

– zapoznają się z potrawami regionalnymi

– będą rozwijać wyobraźnię

-nauczą się podstawowego kroku poloneza i go zatańczą

– będą szacować długość serpentyn

– zapoznają się z wyglądem strojów ludowych

– będą mówić o znanych Polkach i Polakach

– dowiedzą się, kto wynalazł pierwszy na świecie okręt podwodny

– wezmą udział w eksperymencie

– narysują swój wynalazek

– będą kodować na kratownicy

– wykonają pracę plastyczną „Narodowe Święto Niepodległości”

Temat tygodnia

„ZDROWIE NASZYM SKARBEM”

13 – 17 listopada 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– wysłuchają wiersza Anny Banaś „Ruch to zdrowie”

– określają swój nastrój

– wysłuchają i nauczą się piosenki „W poszukiwaniu witamin”

– wykonają pracę plastyczną „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”

– dowiedzą się jak wygląda litera d, D

– poznają prostokąt

– poznają znaczenie ruchu w życiu człowieka

– będą klasyfikować przedmioty

– nauczą się rymowanki Marty Marzec

– poznają nazwy lekarzy różnych specjalności

– będą przeliczać w zakresie 6

– wezmą udział w zabawach badawczych

– utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dziecka

– rozwiążą zagadki Martyny Marzec i Klaudii Cebuli

– będą brały udział w zabawach integrujących grupę.

Temat tygodnia

„CO UŁATWIA PRACĘ W DOMU?”

20 – 24 listopada 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Elektryczny sen”

– określą swój nastrój

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Domowe sprzęty elektryczne”

– wykonają pracę plastyczną „Urządzenia przyszłości”

– poznają literę k, K

– utrwalą wiadomości na temat zbiorów

– rozwiążą zagadki o urządzeniach elektrycznych

– wypowiedzą się na temat domowych obowiązków

– poznają urządzenia używane dawniej

– poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych

– poznają wskazówki na temat korzystania z urządzeń elektrycznych

– poznają różne źródła energii

– poznają działanie blendera i wiatraka

– rozwiną wiedzę na temat nowoczesnych technologii

– będą brać udział w zabawach muzyczno – ruchowych

Temat tygodnia

„ODWIEDZINY MIKOŁAJA”

27 listopada – 01 grudnia 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– określą swój nastrój

– wykonają czapkę Mikołaja

– zapoznają się z powiedzeniem „Kłamstwo ma krótkie nogi”

– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Prawda czy kłamstwo”

– będą rozwijać słownictwo

– narysują prezent dla Mikołaja

– poznają literę l, L w toku zabaw

– wysłuchają piosenki „Mikołajkowa piosenka” i ją zaśpiewają

– będą rozwijać orientację przestrzenną

– wezmą udział w zabawie z kodowaniem

– będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych

– będą porównywać liczebność zbiorów

– wezmą udział w zabawie, w której wcielą się w pomocników Mikołaja pracujących w fabryce prezentów

– dowiedzą się, dlaczego warto się dzielić

– wezmą udział w zabawie dramowej

– dowiedzą się, kim jest wolontariusz

– zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym

– będą odwzorowywać rytmy

– zapoznają się z tradycjami mikołajkowymi w wybranych krajach

-będą rozwijać myślenie logiczne w oparciu o sylogizmy

– wykonają pracę plastyczną „Prezent dla innych”

– będą brać udział w grze matematycznej.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik:

Temat tygodnia

„Jesień w parku, w lesie”

02 – 06 października 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

− poznają oznaki jesieni

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Liściobranie

− poznają literę o, O

− określą swój nastrój

− będą bawiły się listkami

− ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego

− poznają cyfrę: 1 i 2

− będą uczestniczyły w wycieczce do parku

− wysłuchają i nauczą się piosenki Idzie jesień poprzez świat

− wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni

− dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące

− poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny

− wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego

− będą uczestniczyły w zabawach badawczych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego

− wykonają pracę plastyczną Jesienna garderoba

Temat tygodnia

„Zwierzęta jesienią”

09 – 13 października 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Przygotowanie zwierząt do zimy

oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłótnia w piaskownicy

− rozwiną umiejętność zadawania pytań

− poznają literę a, A

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna zagadka

− wzbogacą wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy

− poznają cyfrę 3

− nauczą się wierszyka na pamięć

− wykonają pracę plastyczną Tekturowy jeż

− rozwiną umiejętność konstruowania zdań

− wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta

− rozwiną umiejętność tworzenia kodów.

Temat tygodnia

„Moja rodzina i mój dom”

16 – 20 października 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Sobota – imieniny kota

− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Członkowie mojej rodziny

− wysłuchają i nauczą się piosenki Moja rodzina

− wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny

− określą swój nastrój

− dowiedzą się, jak wygląda litera m, M

− poznają trójkąt

− nauczą się wybranej zwrotki wiersza na pamięć

− stworzą piosenkę o członkach rodziny

− będą wymieniać członków rodziny

− będą wymieniać rodzaje domów i nazwy pomieszczeń, które się w nich znajdują

− wykonają projekt własnego mieszkania lub domu

− zrobią sałatkę owocową z produktów sezonowych

− utrwalą umiejętności kodowania

− utrwalą wiedzę na temat swoich praw i obowiązków.

Temat tygodnia

„DOMOWI ULUBIEŃCY”

23 – 27 października 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej List do zwierząt z Afryki

− wzbogacą słownictwo podczas zabaw językowych

− poznają literę e, E

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Moje zwierzątka

− wzbogacą swoją wiedzę na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych

− odkryją zapis cyfrowy liczby 4

− poznają sposoby prawidłowej opieki nad zwierzętami

− dowiedzą się, w jaki sposób bronić się przed atakiem psa

− będą uczestniczyły w eksperymentach z mlekiem

− dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt i jak dbać o zwierzęta

− wykonają pracę plastyczną Mój pupil

− rozwiążą zagadki słuchowe o zwierzętach.

„Biedronki” – to grupa 4-5-latków, do której uczęszcza 7 dziewczynek i 18 chłopców.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień

Temat tygodnia

„W PRZEDSZKOLU?”

01 – 08 września 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– wysłuchają opowiadania Marzeny Czarnowskiej – Mazurek „Pamiętnik z wakacji” oraz opowiadania Agaty Widzowskiej „Leśne Centrum Nauki”

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Do przedszkola”

– wykonają pracę plastyczną: „To my Biedronki”, „Odznaka dyżurnego”

– zapoznają się z bohaterami cyklu

– podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji

– Będą brać udział w zabawach integrujących grupę rówieśniczą

– stworzą kodeks grupowy

– zapoznają się z kącikami tematycznymi i ytworzą takie kąciki w Sali przedszkolnej

– dowiedzą się , jakie pomieszczenia znajdują się w przedszkolu i jakie osoby w nim pracują

– rozwiążą zagadki

– będą kodować

– poznają zasady panujące na placu zabaw i w łazience.

Temat tygodnia

„ MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”

11 – 15 września 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Skrzyżowanie bez świateł”

– wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Uliczne sygnały”

– wysłuchają wiersza Martyny Marzec „Kolorowe znaki”

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Ruch uliczny”

– wykonają pracę plastyczną „Coś z niczego”

– określają swój nastrój

– utrwalą prawidłowy sposób przejścia przez jezdnię z pasami

– dowiedzą się, jak wygląda sygnalizator świetlny

– będą rozwiązywać zagadki

– poznają figurę geometryczną – koło

– poznają znaki drogowe

– utrwalą poznane numery alarmowe

– nauczą się, jak prawidłowo udzielać pierwszej pomocy

Temat tygodnia

„ JABŁKO”

11 – 15 września 2023r.

W tym tygodniu dzieci:

– poznają etapy powstania jabłka

– dowiedzą się, jakie są  gatunki jabłek

– wybiorą się na wycieczkę do sadu

– wykonają pracę plastyczną „Maje jabłko” z wykorzystaniem masy plastycznej „Semoliniada”

– zapoznają się z etapami przygotowania soku ze świeżych jabłek

– nauczą się wiersza J. Brzechwy  „Entliczek – pentliczek”

– dowiedzą się „Co jest w środku jabłka?

– wysłuchają i nauczą się piosenki Owocowy rock and roll”

– dowiedzą się o korzyściach zdrowotnych wynikających z jedzenia jabłek

– będą doskonalić umiejętności klasyfikowania

– będą badać jabłka za pomocą różnych zmysłów

– będą rozwijać umiejętności integracyjne podczas zabaw z okazji „Dnia Chłopca”, „Dnia Przedszkolaka”

Skip to content