Witamy na stronie „BIEDRONEK”
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na kwiecień
Temat tygodnia
„Mamy różne charaktery”
02 – 05 kwietnia 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Uczucia
− rozwiążą zagadki pantomimiczne
− wykonają plakat przedstawiający piramidę dobrych uczynków
− wysłuchają i nauczą się piosenki Ja jestem inny i inny jesteś ty
− poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować
− stworzą drzewo wartości
− nauczą się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel
− poznają pojęcia: dłuższy, krótszy
− poszerzą wiedzę o emocjach
− odróżnią zachowania pozytywne i negatywne
− wypowiedzą się na temat przyjaźni
− wezmą udział w zabawach logopedycznych
− wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki
Temat tygodnia
„Wiosna wsi”
08 – 12 kwietnia 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Kaczęta, prosięta… konięta?
oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kolekcja kart
− będą rozpoznawać głosy zwierząt wiejskich
− będą nazywać pomieszczenia znajdujące się w gospodarstwach wiejskich
− poznają literę f, F
− wysłuchają i nauczą się piosenki Na wiejskim podwórku
− będą szacować wagę przedmiotów – określać, co jest cięższe, a co lżejsze
− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt
− przygotują płotki do makiety wiejskiego podwórka
− dowiedzą się, na czym polega praca rolnika
− wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych
− wykonają prace plastyczne Traktor i Makieta wiejskiego podwórka
− przygotują plakat wspólnie z N.
− rozwiążą zagadki
− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak mleko trafia do sklepu)
− poznają emocję, jaką jest zazdrość
− będą układać zdania z określonymi słowami
Temat tygodnia
„Książka – mój przyjaciel”
15 – 26 kwietnia 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój
– wezmą udział w zabawach orientacyjno – porządkowych
– będą wzbogacać słownictwo
– dowiedzą się z czego składa się książka
– będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Książka przyjaciółka”
– będą rozwiązywać zagadki ruchowe
– dowiedzą się, jak powstaje książka
– będą rozwijać spostrzegawczość
– wykonają pracę plastyczną „Książka i zakładka – dobra para”
– dowiedzą się, czym różnią się książki
– wezmą udział w tworzeniu regulaminu szanowania książek
– wybiorą się do biblioteki i księgarni
– wezmą udział w „Poranku poetyckim”
– wezmą udział w konkursie wiedzy o książkach
Temat tygodnia
„Polska – moja ojczyzna”
29 kwietnia – 02 maja2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− poznają legendę o powstaniu Warszawy
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby A u nas…
− poznają literę h, H w toku zabaw
− wysłuchają piosenki Jest taki kraj i ją zaśpiewają
− będą rozwijać słownictwo
− poznają narzędzia do pomiaru płynów
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
− będą rozwijać wyobraźnię
− dowiedzą się, kiedy jest Święto Flagi
− wysłuchają hymnu Polski
− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na luty
Temat tygodnia
„Baśnie, bajki, bajeczki”
29 stycznia – 02 lutego 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby Stare baśnie
− będą wzbogacać słownictwo
− będą rozwiązywać zagadki słuchowe
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bajkowe marzenia
− będą oglądać książeczki i baśnie
− dowiedzą się jak wygląda litera g, G
− poznają liczbę 8
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− będą rozwiązywać zagadki ruchowe
− będą rozwijać spostrzegawczość
− dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki
− wykonają własną książeczkę
− będą rozwiązywać rebusy fonetyczne
− wezmą udział w konkursie wiedzy o książkach i baśniach
− wykonają pracę plastyczną Zaczarowana książka
Temat tygodnia
„Wspaniałe zabawy na śniegu”
05 – 09 lutego 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Igloo
− będą brały udział w zimowych eksperymentach
− będą tworzyły zamarznięte bańki mydlane
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zimowe zabawy
− będą improwizować przy muzyce
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, jaki jest prawidłowy ubiór do zabawy na śniegu
− obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą
− dowiedzą się, jakie są sporty zimowe
− poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu
− będą brać udział w zabawach językowych
− odkryją literę w, W w toku zabaw
− rozwiną strefę emocjonalną
− będą uczestniczyć w zabawach z kodowaniem
− wykonają pracę plastyczną Sportowa pani Zima
− będą rozwiązywać zagadki
− wzbogacą słownictwo
Temat tygodnia
„Wesołe ferie”
12 – 23 lutego 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają wiersza H. Ożogowskiej „Ślizgawka”
− wykonają pracę plastyczną „Zimowa kraina”
– ułożą grę matematyczną „Zimowe zabawy na śniegu”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Bałwankowa rodzina”
− będą improwizować przy muzyce
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
– wysłuchają wiersza H. Ożogowskiej „Biała zima”
− poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu
− będą brać udział w zabawach językowych− rozwiną strefę emocjonalną
− będą uczestniczyć w zabawach z kodowaniem
− wykonają pracę plastyczną „Bałwankowa rodzina”
− będą rozwiązywać zagadki
− wzbogacą słownictwo
− wykonają eksperymenty
− będą rozwiązywać zagadki ruchowe
− będą rozwijać spostrzegawczość
Temat tygodnia
„Kosmiczne tajemnice”
26 lutego – 01 marca 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Kosmiczna wyprawa
− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczne marzenia
− wykonają pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna
− dowiedzą się, jak wygląda litera p, P
− poznają liczbę 9
− w grupach stworzą konstelacje gwiazd
− poznają nazwy planet Układu Słonecznego
− wymienią skojarzenia do słowa kosmos
− utrwalą układanie rytmów
− będą ćwiczyć wyobraźnię
− zbudują z klocków stacje kosmiczne
− utrwalą wiedzę na temat pojazdów kosmicznych
− dowiedzą się, kto odbył lot w kosmos
− poznają ciekawostki związane z kosmosem
− wykonają eksperymenty
− utrwalą umiejętności kodowania
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na styczeń
Temat tygodnia
„ZABAWKI”
02 – 05 stycznia 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kapsuła czasu
− rozwiążą zagadki
− określą swój nastrój
− wysłuchają piosenki Moje zabawki
− wykonają pracę plastyczną Zabawki w przyszłości
− będą opowiadać o swoich zabawkach
− będą rysować swoją ulubioną zabawkę oraz zabawkę, którą chciałyby mieć
− dowiedzą się, jak ważne jest dbanie o własne i cudze rzeczy
− utrwalą orientację w przestrzeni
− dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś
− poznają znane misie
− utrwalą przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się kiedyś
− będą rymować
− wcielą się w rolę aktora
− będą rozwijać myślenie logiczne podczas zabaw z kodowania
− będą brać udział w zabawach integrujących grupę
− powiedzą, czym jest przyszłość
Temat tygodnia
„TAK MIJA NAM CZAS”
08 – 12 stycznia 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Zegarek Eee tam oraz wiersza Agnieszki Galicy Tydzień ma siedem dni
− poznają nazwy pór roku
− dowiedzą się, ile dni ma tydzień
− poznają literę s, S
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nie chcę być dorosły
− poznają różne rodzaje kalendarzy
− rozwiążą zagadki
− poznają zawód zegarmistrza
− dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu
− ułożą własny plan dnia
− dowiedzą się, czym jest wehikuł czasu
− będą improwizowały przy nagraniu muzyki klasycznej
− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu
Temat tygodnia
„KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW?”
15 – 19 stycznia 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Broda
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Czas z dziadkami
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Niezwykli dziadkowie
− wykonają prace plastyczne Prezent dla babci, Prezent dla dziadka
− poznają literę b, B
− będą wykonywać zadania integrujące grupę
− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka
− określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym
− utrwalą przeliczanie w zakresie 7
− użyją pojęć: mniej, więcej, tyle samo w zadaniach matematycznych
− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem
− usprawnią syntezę wzrokową
− rozwiną motorykę małą
− będą dzielić wyrazy na sylaby
− rozwiną umiejętność wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi
− dowiedzą się, czym jest piasek kinetyczny
Temat tygodnia
„ZWIERZĘTA ZIMĄ”
22 – 26 stycznia 2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Dokarmianie ptaków oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Pracownia malarska wiewiórki Zoi
− będą tworzyć zdrobnienia od nazw ptaków
− dowiedzą się, jak się troszczyć o ptaki zimą
− poznają literę n, N
− wysłuchają i nauczą się piosenki Rozmowy ptaków
− rozwiążą zagadki
− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się
dodawaniem
− wykonają odznakę dla leśniczego
− wzbogacą wiedzę na temat pracy leśniczego
− poznają tropy wybranych zwierząt
− wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych
− dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek
− wykonają pracę plastyczną Las zimą
Temat tygodnia
„ZIMA JEST CORAZ BLIŹEJ”
04 – 08 grudnia 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój
-wysłuchają wiersza Anny Banas „Zima biała” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Nietrafiony prezent Zoi”
– podadzą przeciwieństwa do wybranych wyrazów
– wymieniają oznaki zimy
– poznają literę „y, Y”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Zima”
– rozwiną umiejętność zadawania pytań
– poznają liczbę „0”
– rozwiną umiejętność tworzenia opisów
– wykonają pracę plastyczną „Bałwanki w nausznikach”
– wykonają eksperymenty ze śniegiem
– dowiedzą się, w jaki sposób czerpać radość
– wykonają pracę plastyczną „Biała zima”
– rozwiną umiejętność tworzenia kodu.
Temat tygodnia
„MAGIA ŚWIĄT”
11 – 29 grudnia 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Święta w Wenezueli” oraz fragmentu wiersza Barbary Ostrowskiej „Gwiazdka”
– dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
– poznają litery „r, R”
– wysłuchają piosenki „Wesołych świąt” i ją zaśpiewają, wysłuchają kolęd
– poznają tradycje związane ze świętami Bożego narodzenia
– dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przesyłają sobie życzenia
– zaprojektują bilecik z życzeniami dla rodziców
– odkryją zapis cyfrowy liczby 7
– poznają potrawy wigilijne
– wykonają prezent świąteczny dla rodziców
– ułożą własne życzenia świąteczne
– będą uczestniczyć w wigilii przedszkolnej
– zapoznają się z tradycjami bożonarodzeniowymi
– wykonają pracę plastyczną „Choinka”
– będą rozwijać orientację przestrzenną
– wezmą udział w zabawie z kodowaniem
– będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych
– będą porównywać liczebność zbiorów
– dowiedzą się, dlaczego warto się dzielić
– zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym
– będą brać udział w grze matematycznej
– wykonają pracę plastyczną „Fajerwerki”.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad:
Temat tygodnia
„A DESZCZ PADA I PADA…”
30 października – 03 listopada 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– będą rozwijać aparat mowy i słuch fonematyczny
– utrwalą nazwy miesięcy
– określą swój nastrój
– zapoznają się z etymologią nazwy listopad
– wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Listopad” praz opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby „Niezwykła podróż kropel wody”
– będą interpretować wiersz za pomocą muzyki
– poznają literę i, I, w toku zabaw
– wysłuchają piosenki „Kłótnia kaloszy” i ją zaśpiewają
– będą malować krople deszczu na kartkach
– rozwiążą rebusy
– wezmą udział w zabawie ruchowej połączonej z czytaniem
– odkrywają zapis cyfrowy liczby 5
– będą brać udział w zabawach rozwijających kreatywność
– będą ozdabiać parasole według instrukcji
– wezmą udział w inscenizacji piosenki
– będą rozwijać słownictwo
– rozwiążą zagadki słowne
– wezmą udział w zabawie logorytmicznej
– będą kontynuować rytm
– dowidzą się, czym jest zjawisko krążenia wody w przyrodzie
– wykonają pracę plastyczną „Deszczowe kompozycje”
– będą brać udział w grze matematycznej.
Temat tygodnia
„CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE”
06 – 10 listopada 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają legendy o smoku wawelskim w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej – Mazurek oraz opowiadania Wiktorii Kowalewskiej i Macieja Ciechomowskiego „Trudny dzień wiewiórki Zoi”
– dowiedzą się kim był Szewczyk Dratewka
– określą swój nastrój
– poznają literę t, T, w toku zabaw
– wysłuchają piosenki „To jest Polska” i ją zaśpiewają
– będą rozwijać słownictwo
– zbudują pociąg z literami
– odkrywają zapis cyfrowy liczby 6
– zapoznają się z potrawami regionalnymi
– będą rozwijać wyobraźnię
-nauczą się podstawowego kroku poloneza i go zatańczą
– będą szacować długość serpentyn
– zapoznają się z wyglądem strojów ludowych
– będą mówić o znanych Polkach i Polakach
– dowiedzą się, kto wynalazł pierwszy na świecie okręt podwodny
– wezmą udział w eksperymencie
– narysują swój wynalazek
– będą kodować na kratownicy
– wykonają pracę plastyczną „Narodowe Święto Niepodległości”
Temat tygodnia
„ZDROWIE NASZYM SKARBEM”
13 – 17 listopada 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają wiersza Anny Banaś „Ruch to zdrowie”
– określają swój nastrój
– wysłuchają i nauczą się piosenki „W poszukiwaniu witamin”
– wykonają pracę plastyczną „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”
– dowiedzą się jak wygląda litera d, D
– poznają prostokąt
– poznają znaczenie ruchu w życiu człowieka
– będą klasyfikować przedmioty
– nauczą się rymowanki Marty Marzec
– poznają nazwy lekarzy różnych specjalności
– będą przeliczać w zakresie 6
– wezmą udział w zabawach badawczych
– utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dziecka
– rozwiążą zagadki Martyny Marzec i Klaudii Cebuli
– będą brały udział w zabawach integrujących grupę.
Temat tygodnia
„CO UŁATWIA PRACĘ W DOMU?”
20 – 24 listopada 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Elektryczny sen”
– określą swój nastrój
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Domowe sprzęty elektryczne”
– wykonają pracę plastyczną „Urządzenia przyszłości”
– poznają literę k, K
– utrwalą wiadomości na temat zbiorów
– rozwiążą zagadki o urządzeniach elektrycznych
– wypowiedzą się na temat domowych obowiązków
– poznają urządzenia używane dawniej
– poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych
– poznają wskazówki na temat korzystania z urządzeń elektrycznych
– poznają różne źródła energii
– poznają działanie blendera i wiatraka
– rozwiną wiedzę na temat nowoczesnych technologii
– będą brać udział w zabawach muzyczno – ruchowych
Temat tygodnia
„ODWIEDZINY MIKOŁAJA”
27 listopada – 01 grudnia 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój
– wykonają czapkę Mikołaja
– zapoznają się z powiedzeniem „Kłamstwo ma krótkie nogi”
– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Prawda czy kłamstwo”
– będą rozwijać słownictwo
– narysują prezent dla Mikołaja
– poznają literę l, L w toku zabaw
– wysłuchają piosenki „Mikołajkowa piosenka” i ją zaśpiewają
– będą rozwijać orientację przestrzenną
– wezmą udział w zabawie z kodowaniem
– będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych
– będą porównywać liczebność zbiorów
– wezmą udział w zabawie, w której wcielą się w pomocników Mikołaja pracujących w fabryce prezentów
– dowiedzą się, dlaczego warto się dzielić
– wezmą udział w zabawie dramowej
– dowiedzą się, kim jest wolontariusz
– zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym
– będą odwzorowywać rytmy
– zapoznają się z tradycjami mikołajkowymi w wybranych krajach
-będą rozwijać myślenie logiczne w oparciu o sylogizmy
– wykonają pracę plastyczną „Prezent dla innych”
– będą brać udział w grze matematycznej.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik:
Temat tygodnia
„Jesień w parku, w lesie”
02 – 06 października 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
− poznają oznaki jesieni
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Liściobranie
− poznają literę o, O
− określą swój nastrój
− będą bawiły się listkami
− ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego
− poznają cyfrę: 1 i 2
− będą uczestniczyły w wycieczce do parku
− wysłuchają i nauczą się piosenki Idzie jesień poprzez świat
− wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
− dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące
− poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny
− wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego
− będą uczestniczyły w zabawach badawczych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego
− wykonają pracę plastyczną Jesienna garderoba
Temat tygodnia
„Zwierzęta jesienią”
09 – 13 października 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Przygotowanie zwierząt do zimy
oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłótnia w piaskownicy
− rozwiną umiejętność zadawania pytań
− poznają literę a, A
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna zagadka
− wzbogacą wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy
− poznają cyfrę 3
− nauczą się wierszyka na pamięć
− wykonają pracę plastyczną Tekturowy jeż
− rozwiną umiejętność konstruowania zdań
− wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta
− rozwiną umiejętność tworzenia kodów.
Temat tygodnia
„Moja rodzina i mój dom”
16 – 20 października 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Sobota – imieniny kota
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Członkowie mojej rodziny
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moja rodzina
− wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny
− określą swój nastrój
− dowiedzą się, jak wygląda litera m, M
− poznają trójkąt
− nauczą się wybranej zwrotki wiersza na pamięć
− stworzą piosenkę o członkach rodziny
− będą wymieniać członków rodziny
− będą wymieniać rodzaje domów i nazwy pomieszczeń, które się w nich znajdują
− wykonają projekt własnego mieszkania lub domu
− zrobią sałatkę owocową z produktów sezonowych
− utrwalą umiejętności kodowania
− utrwalą wiedzę na temat swoich praw i obowiązków.
Temat tygodnia
„DOMOWI ULUBIEŃCY”
23 – 27 października 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej List do zwierząt z Afryki
− wzbogacą słownictwo podczas zabaw językowych
− poznają literę e, E
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moje zwierzątka
− wzbogacą swoją wiedzę na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych
− odkryją zapis cyfrowy liczby 4
− poznają sposoby prawidłowej opieki nad zwierzętami
− dowiedzą się, w jaki sposób bronić się przed atakiem psa
− będą uczestniczyły w eksperymentach z mlekiem
− dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt i jak dbać o zwierzęta
− wykonają pracę plastyczną Mój pupil
− rozwiążą zagadki słuchowe o zwierzętach.
„Biedronki” – to grupa 4-5-latków, do której uczęszcza 7 dziewczynek i 18 chłopców.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień
Temat tygodnia
„W PRZEDSZKOLU?”
01 – 08 września 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają opowiadania Marzeny Czarnowskiej – Mazurek „Pamiętnik z wakacji” oraz opowiadania Agaty Widzowskiej „Leśne Centrum Nauki”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Do przedszkola”
– wykonają pracę plastyczną: „To my Biedronki”, „Odznaka dyżurnego”
– zapoznają się z bohaterami cyklu
– podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji
– Będą brać udział w zabawach integrujących grupę rówieśniczą
– stworzą kodeks grupowy
– zapoznają się z kącikami tematycznymi i ytworzą takie kąciki w Sali przedszkolnej
– dowiedzą się , jakie pomieszczenia znajdują się w przedszkolu i jakie osoby w nim pracują
– rozwiążą zagadki
– będą kodować
– poznają zasady panujące na placu zabaw i w łazience.
Temat tygodnia
„ MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”
11 – 15 września 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Skrzyżowanie bez świateł”
– wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Uliczne sygnały”
– wysłuchają wiersza Martyny Marzec „Kolorowe znaki”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Ruch uliczny”
– wykonają pracę plastyczną „Coś z niczego”
– określają swój nastrój
– utrwalą prawidłowy sposób przejścia przez jezdnię z pasami
– dowiedzą się, jak wygląda sygnalizator świetlny
– będą rozwiązywać zagadki
– poznają figurę geometryczną – koło
– poznają znaki drogowe
– utrwalą poznane numery alarmowe
– nauczą się, jak prawidłowo udzielać pierwszej pomocy
Temat tygodnia
„ JABŁKO”
11 – 15 września 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– poznają etapy powstania jabłka
– dowiedzą się, jakie są gatunki jabłek
– wybiorą się na wycieczkę do sadu
– wykonają pracę plastyczną „Maje jabłko” z wykorzystaniem masy plastycznej „Semoliniada”
– zapoznają się z etapami przygotowania soku ze świeżych jabłek
– nauczą się wiersza J. Brzechwy „Entliczek – pentliczek”
– dowiedzą się „Co jest w środku jabłka?
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Owocowy rock and roll”
– dowiedzą się o korzyściach zdrowotnych wynikających z jedzenia jabłek
– będą doskonalić umiejętności klasyfikowania
– będą badać jabłka za pomocą różnych zmysłów
– będą rozwijać umiejętności integracyjne podczas zabaw z okazji „Dnia Chłopca”, „Dnia Przedszkolaka”