Pszczółki
bird
sun

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne 10.2020

Temat tygodnia „IDZIE JESIEŃ... PRZEZ OGRÓD I SAD”

28 WRZEŚNIA – 02 PAŹDZIERNIKA 2020r.
•  Prezentowanie owoców i warzyw. Słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Patisony. Rozmowa na podstawie opowiadania.
•  Zabawa dydaktyczna „Tyle samo owoców”.
•  Zabawy przy piosence „Owoce i warzywa”.
•  Wykonanie pracy plastycznej „Owocowe słoiki”.
•  Wykonanie „Owocowych szaszłyków”.

Temat tygodnia „IDZIE JESIEŃ... DO ZWIERZĄT”

05 – 09 PAŹDZIERNIKA 2020r.
•  Poznawanie zwyczajów wiewiórek na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „Ptaki w parku”.
• „Porządki w spiżarni” - zabawa dydaktyczna; rozwijanie umiejętności przeliczania elementów.
• „Zwierzęta jesienią” – zabawy przy piosence. Zapoznanie z wyglądem grzechotki i sposobem gry na niej. Ćwiczenia ruchowe – zestaw nr 4.
• „Pan jeżyk” – poszerzanie doświadczeń plastycznych.
• "Przyjaciele lasu" - zabawa dydaktyczna; prezentacja multimedialna. 

Temat tygodnia „CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY”

12 – 16 PAŹDZIERNIKA 2020r.
•  Zapoznanie ze sposobem pieczenia chleba na podstawie opowiadania E. Stadtmuller „Pieczemy chleb”.
• „Co do czego pasuje”- zabawa dydaktyczna; rozwijanie umiejętności przeliczania elementów.
•  Uroczystość z okazji "Dnia Edukacji Narodowej".
• „Owieczka” – wykonanie pracy plastycznej.
• „Co z czego otrzymujemy” - quiz sprawdzający wiedzę.

Temat tygodnia „IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM”

19 – 23 PAŹDZIERNIKA 2020r.
•  Poznawanie roli wody w życiu człowieka na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „Kropelki”.
• „Mały deszcz i duży deszcz” -zabawa dydaktyczna; ćwiczenia w liczeniu.
•  Zabawy dźwiękonaśladowcze z wykorzystaniem piosenki pt. „Jesienna szaruga”. Ćwiczenia ruchowe – zestaw nr 6.
• „Moje kalosze” – wykonanie pracy plastycznej.
• „Jaka jest woda?” – rozwijanie umiejętności określania własnych wniosków.

Temat tygodnia „MOJA RODZINA”


26 - 30 października 2020r.
• „Ciapek i psia wróżka” – wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną. Wysłuchanie opowiadania E. Stadtmuller „Ciapek i psia wróżka”.
• „Jestem bezpieczny z moją rodziną” -zabawa dydaktyczna; kształtowanie pojęcia para.
• „Moja rodzina” – zabawy przy piosence, inscenizowanie ruchem słów piosenki. Ćwiczenia ruchowe – zestaw nr 9.
• „Moja rodzina i ja” – zabawa dydaktyczna. Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej.
• „Dobry braciszek” – zachęcanie do rozmów na tematy dotyczące dziecka, a także dzielenia się z innymi swoją własnością na podstawie wiersza S. Jachowicz „Dobry braciszek”.

"Jesienne drzewa" w wykonaniu Pszczółek

"Astry jak malowane"

"Nasze prace"

Pszczółki witają po wakacjach !!

Witajcie Kochani!

Serdecznie witamy Was w nowym roku szkolnym 2020/2021

Mamy nadzieję, że jesteście gotowi na nowe wyzwania i przygody.

Życzymy Wam drogie dzieci i drodzy rodzice wspaniałego roku.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne 09.2020

Temat tygodnia „TO JESTEM JA” 01 – 04 września 2020 r.

• „Wesoła zabawa” – zabawy przy muzyce. Ćwiczenia ruchowe – zestaw nr 1.

• „Moja ulubiona zabawka” – wskazywanie przedmiotów mających wspólną cechę.

• „Moje skarby w plecaku” – rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów.

• „W przedszkolu nie jestem sam” – rozmowa na podstawie fragmentu opowiadania E. Stadtmuller „W naszym przedszkolu”

– kształtowanie umiejętności skupienia uwagi oraz poczucia integracji w grupie rówieśniczej

 

Temat tygodnia „MOJA GRUPA” 07 – 11 września 2020 r.

• „My i nasze ubrania” – rozmowa na temat garderoby na podstawie opowiadania E. Stadtmuller „Dziewczęce spodnie”.

• Nauka refrenu piosenki „Moje przedszkole”.

• „Zabawki w naszej sali” – kształtowanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni.

• „Znaczek mojej grupy” – wykonanie pracy plastycznej.

• „Mój znaczek” – wdrażanie do zgodnego współdziałania z kolegami z grupy.

 

Temat tygodnia „MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA” 14 – 18 września 2020 r.

• „Pan Świetlik” – zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze na podstawie opowiadania E. Stadtmuller.

• Nauka refrenu piosenki „Na skrzyżowaniu” i zabawy rytmiczne przy piosence.

• „Przedszkolaki poznają znaki” – kształtowanie umiejętności stosowania się do uzgodnionych reguł gry.

• „Sygnalizator świetlny” – wykonanie pracy plastycznej.

• „Co już wiem na temat ruchu drogowego?” – quiz; utrwalenie zasad bezpieczeństwa na drodze.

 

Temat tygodnia „IDZIE JESIEŃ... PRZEZ LAS, PARK” 21 – 25 września 2020 r.

• „Park jesienią” – zapoznanie z oznakami jesieni w parku. Nauka na pamięć wiersza A. Widzowskiej „Kasztany”.

• „Jesień” – zabawy przy piosence. Zapoznanie z wyglądem kołatki i sposobem gry na niej.

• „Jesienna gra” – rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość.

• „Grzybobranie” – wykonanie pracy plastycznej.

• „Jesienne ludziki” – rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej.