Witamy na stronie pszczółek
„Pszczółki”– to grupa 5-6 latków, do której uczęszcza 9 dziewczynek oraz 12 chłopców.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc kwiecień:
Temat tygodnia:
„W kosmosie”
08 do 12.04.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
–potrafi zdefiniować swoje marzenia
– kształci umiejętność wypowiadania się na dany temat
-przelicza przedmioty w zakresie do 10
-zna obraz graficzny litery P,p
– wie do czego służy teleskop
– podniesioną ręką sygnalizuje zgłoszenie się do odpowiedzi
– sprawnie posługuje się przyborami gimnastycznymi
– bierze udział w zajęciach ruchowych, wykonując instrukcje pokazu i słowną
– zna aspekt kardynalny, porządkowy i miarowy danej liczby
– potrafi wymienić nazwy planet
– wie jakie korzyści daje nam taniec oraz potrafi czerpać z niego radość
– różnicuje prawą i lewą stronę ciała
– potrafi stworzyć dany zbiór z figur geometrycznych oraz
– potrafi rozkodować podany szyfr
– bierze udział w zabawie sensoprycznej oraz eksperymancie
Temat tygodnia:
„Prehistoryczny Świat”
od 15 do 19.04.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– wzbogadza swoją wiedzę na temat dawnych i współczesnych przedmiotów służących do odtwarzania muzyki
– wie kto to jest pelentolog i czym się zajmuje
– potrafi nazwać i rozpoznać własne uczucia
– wie, jak wygląda obraz graficzny litery J,j
– wysłuchuje głoski u w wyrazach
– wie kto to jest archelog i wyróżna jego atrybuty pracy
– przekłada rytm graficzny i dźwiękowy na ruchowy
– potrafi wyróżnić rodzaje dinozaurów
– bierze udział w jajecznym eksperymencie oraz potrafi wyciągnąc wnioski z obserwacji
– rozróżnia i nazywa różne emocje oraz nastroje w muzyce
– potrafi ułożyć w całość obraz z pociętych elementów
– potrafi opowiadać o swoim dinozaurze przyniesionym z domu
Temat tygodnia:
„W kinie, w teatrze”
od 22 do 26.04.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
- potrafi właściwie zachować się podczas spaceru oraz wyjściu na plac zabaw
- wie, co to za miejsca- teatr czy kino
- potrafi pozytywnie zachować się w miejscach publicznych
- potrafi rozróżnić dane zawody i ich atrybuty
- klasyfikuje konkrety według odpowiednich cech
- potrafi wyróżnić elementy sceny w teatrze
- potrafi przeliczac monety i banknoty o niskich nominałach
- wie jak wyglądają banknoty i monety, potrafi wymienić różnicę
- układa kształt danej liczby z podanych przyborów
- poznaje aspekt kardynalny i porządkowy litery Z,z
- opowiada co przedstawia dany obrazek sytuacyjny
- wykonuje karty pracy grafomotoryczne usprawniające rękę oraz prawidłowy nachwyt
- potrafi stworzyć zbiory które są mniejsze, większe oraz równe
Temat tygodnia:
„Dużo wiem i potrafię”
od 29.04 do 03.05.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
- wie, jakie zabawy wyróżniamy na różną porę roku
- wie, kiedy używać magicznych słów
- potrafi rozrównić poznane dotąd litery oraz ich obrazy graficzne
- potrafi w konkretnej sytuacji nazwać daną emocję
- ćwiczy koncentrację
- potrafi kodować i rozkodować podany wzór
- rozpoznaje odgłosy Ziemi
- doskonali orientacje przestrzenną
- rozpoznaje przedmiot za pomocą dotyku
- wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
- kształtuje zmysł dotyku oraz wzroku
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty:
Temat tygodnia:
„Karnawał”
29.01 do 02.02.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
–poznaje zwyczaje karnawałowe w Polsce i na świecie
– kształci umiejętność wypowiadania się na dany temat
-przelicza przedmioty w zakresie do 10
-zna obraz graficzny i aspekt kardynalny liczby 0
– doskonali precyzję chwytu drobnego przedmiotu
– podniesioną ręką sygnalizuje zgłoszenie się do odpowiedzi
– sprawnie posługuje się przyborami gimnastycznymi
– bierze udział w zajęciach ruchowych, wykonując instrukcje pokazu i słowną
– zna aspekt kardynalny, porządkowy i miarowy danej liczby
– poznaje tradycje związane z Tłustym Czwartkiem
– odczytuje napisy globalnewie, jak wygląda obraz graficzny litery B,b
– wie jakie korzyści daje nam taniec
– różnicuje prawą i lewą stronę ciała
– potrafi rozwiązać zagadki słowne
– bierze udział w zabawie sensoprycznej oraz eksperymancie
Temat tygodnia:
„Wszystko jest muzyką”
od 05.02 do 09.02.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– wzbogadza swoją wiedzę na temat dawnych i współczesnych przedmiotów służących do odtwarzania muzyki
– rozwija umiejętność współpracy
– potrafi nazwać i rozpoznać własne uczucia
– wie, jak wygląda obraz graficzny litery N,n
– wysłuchuje głoski u w wyrazach
– wie co to jest orkiestra oraz kim jest dyrygent
– przekłada rytm graficzny i dźwiękowy na ruchowy
– poznaje obraz graficzny liczby 10
– kształtuje umiejętność gry na instrumentach oraz nazwy instrumentów
– rozróżnia i nazywa różne emocje oraz nastroje w muzyce
Temat tygodnia:
„Wesołe ferie zimowe”
od 12 do 23.02.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
- potrafi właściwie zachować się podczas spaceru oraz wyjściu na plac zabaw
- rozwiąże zagadki o zimowym sprzęcie sportowym
- uważnie wysłucha wiersza i udziela prawidłowych odpowiedzi na temat jego treści
- wie, które zachowania podczas zimy są bezpieczne a które nie
- wspólnie układa grę matematyczną
- zna ustalone zasady wspólnej zabawy i przestrzega ich
- współpracuje z innymi dziećmi podczas pracy w grupach
- potrafi prowadzić proste doświadczenia przyrodnicze i wnioskuje o ich skutkach
- zna właściwości śniegu i lodu i potrafi wykorzystać tę wiedzę w zabawach
- zna właściwości wody w różnych stanach skupienia
- bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych wykonując ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
- chętnie wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze oraz ćwiczenia oddechowe
- rysuje po śladzie
- wymienia charakterystyczne oznaki zimy
- wykonuje pracę, korzystając z nietypowych materiałów
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- bada równoliczność poprzez liczenie i ustawianie w pary
Temat tygodnia:
„Pod ziemią,pod wodą”
od 26.02 do 01.03.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
- wzbogaca wiadomości oraz nazewnictwo na temat bogactw mineralnych
- potrafi kodować i rozkodować podany wzór
- rozpoznaje odgłosy Ziemi
- doskonali orientacje przestrzenną
- rozpoznaje przedmiot za pomocą dotyku
- wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
- kształtuje zmysł dotyku oraz wzroku
- poznaje wiadomości na temat podwodnych zwierząt
- poznaje obraz graficzny litery W,w
- doskonali umiejętność przeliczania i porównywania liczby elementów
- wie jakie są właściwości soli oraz węgla
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń:
Temat tygodnia:
„Płynie czas”
02.01- 05.01.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
–poznaje różne sposoby odmierzania czasu
– zna zwyczaje związane z żegnaniem starego roku a witaniem nowego
-przelicza przedmioty w zakresie do 7
-zna obraz graficzny i aspekt kardynalny liczby 7
– doskonali precyzję chwytu drobnego przedmiotu
– podniesioną ręką sygnalizuje zgłoszenie się do odpowiedzi
– sprawnie posługuje się przyborami gimnastycznymi
– bierze udział w zajęciach ruchowych, wykonując instrukcje pokazu i słowną
– zna pory roku, nazwy dni tygadnia oraz podejmuje próby wymiany nazw miesięcy
– poznaje różne rodzaje zegarów
– odczytuje napisy globalnewie, jak wygląda ob raz graficzny litery L,l
– wie jakie są następstwa dni i nocy
– różnicuje prawą i lewą stronę ciała
Temat tygodnia:
„Sporty zimowe”
od 08.01 do 12.01.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
– rozpoznaje litery: M,O, I,A, U,Y, K, D, T w nagłosie w nazwach przedmiotów przedstawionych na obrazkach
– poznaje zasady sportowego zachowania
– potrafi nazwać i rozpoznać własne uczucia
– wie, jak wygląda obraz graficzny litery U,u
– wysłuchuje głoski u w wyrazach
– poznaje i naśladuje ruchem zabawy zimowe na śniegu
– przekłada rytm graficzny i dźwiękowy na ruchowy
– poznaje obraz graficzny liczby 8
– rozwiązuje zagadki o tematyce zimowej
Temat tygodnia:
„Starzy i młodzi”
od 15.01 do 19.01.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
- potrafi właściwie zachować się podczas spaceru oraz wyjściu na plac zabaw
- wie, co oznacza pojęcie „ drzewo genalogiczne”
- potrafi dopasować obrazki do danych pojęć: stare, młode
- klasyfikuje konkrety według odpowiednich cech
- potrafi zorganiozować zabawy z najbliższymi
- potrafi recytować wierszyki na Dzień Babci i Dziadka
- układa kształt danej liczby z podanych przyborów
- poznaje aspekt kardynalny i porządkowy liczby 9
- poznaje sposób kreślenia cyfry 9
- zapoznaje się z reprodukcjami zimowych pejzaży
- bierze udział w próbach do występu z okazji dnia dziadków
- opowiada co przedstawia dany obrazek sytuacyjny
- wykonuje karty pracy grafomotoryczne usprawniające rękę oraz prawidłowy nachwyt
- wie, które zachowania podczas zimy są bezpieczne a które nie
Temat tygodnia:
„Dzień Babci i Dzień Dziadka”
od 22.01 do 26.01.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
- utrwala dni tygodnia za pomocą zabaw
- potrafi kodować i rozkodować podany wzór
- poznaje znaczenia słowa „ szacunek” w odniesieniu do osób starszych
- układa obrazek z rozciętych elementów
- rozpoznaje przedmiot za pomocą dotyku
- wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
- potrafi wymienić pozytywne i negatywne cechy charakteru
- dokonuje prób wyróżnienia hierarchii w rodzinie
- poznaje obraz graficzny litery S,s
- rozwija słuch muzyczny
- potrafi stworzyć laurkę dla najbliższych
W tym tygodniu dzieci:
- posługuje się nazwami pór roku oraz określa cechy charakterystyczne
- opowiada treść obrazka
- podejmuje próby odczytania zdań wyrazowo- obrazkowych
- rozpoznaje dźwięki wydane przez instrumenty
- przestrzega reguł bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
- zna stałe następstwa pór roku
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc grudzień:
Temat tygodnia:
„Nasze ciało”
27.11-1.12.2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– prawidłowo reaguje na sygnały werbalne
– kontroluje dynamikę i precyzję swoich ruchów
– przelicza przedmioty w zakresie do 5
– doskonali precyzję chwytu drobnego przedmiotu
– podniesioną ręką sygnalizuje zgłoszenie się do odpowiedzi
– sprawnie posługuje się przyborami gimnastycznymi
– bierze udział w zajęciach ruchowych, wykonując instrukcje pokazu i słowną
– układa rytm z figur geometrycznych
– nazywa swoje emocje
– odczytuje napisy globalnewie, jak wygląda ob raz graficzny litery Y,y
– wskazuje narządfy poszczególnych zmysłów
– bierze czynny udział w eksperymencie
– wykazuje próby grania na klawesach, bębenku, trójkącie
– wymienia zasady zdroqwego stylu życia
– różnicuje prawą i lewą stronę ciała
Temat tygodnia:
„Wiadomość z daleka”
04 do 08 grudnia 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– rozpoznaje litery: M,O, I,A, U,Y w nagłosie w nazwach przedmiotów przedstawionych na obrazkach
– wie, na czym polega praca listonosza
– potrafi bawić się w pocztę
– wie, jak wygląda obraz graficzny litery K,k
– wysłuchuje głoski k w wyrazach
– poznaje drogę, jaką przebywa pocztówka
– przekłada rytm graficzny i dźwiękowy na ruchowy
– potrafi odwzorować kod
Temat tygodnia:
„Zima tuż- tuż…”
od 11 do 15 grudnia 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
- potrafi właściwie zachować się podczas spaceru oraz wyjściu na plac zabaw
- wie, co oznacza pojęcie wyobraźnia
- potrafi wyrazić swoje uczucia za pomocą słów oraz emotek
- klasyfikuje konkrety według odpowiednich cech
- przelicza elementy zbioru
- opisuje wygląd litery R,r poznaje obraz graficzny
- układa kształt danej litery z podanych przyborów
- potrafi wyróżnić słowa na dane literki poznane wcześniej
- poznaje aspekt kardynalny i porządkowy liczby 6
- poznaje sposób kreślenia cyfry
- zapoznaje się z reprodukcjami zimowych pejzaży
- bierze udział w przeprowadzeniu eksperymentu
- opowiada co przedstawia dany obrazek sytuacyjny
- wykonuje karty pracy grafomotoryczne usprawniające rękę oraz prawidłowy nachwyt
- wie, które zachowania podczas zimy są bezpieczne a które nie
Temat tygodnia:
„Przygotowania do świąt”
od 18 do 22 grudnia 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
- utrwala dni tygodnia za pomocą zabaw
- potrafi kodować i rozkodować podany wzór
- wypowiada się na temat tradycji wigilijnych
- układa obrazek z rozciętych elementów
- rozpoznaje przedmiot za pomocą dotyku
- wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
- wyjaśnia znaczenia bezpieczna zabawa
- koduje i dekoduje informacje- cechy figur geometrycznych
- potrafi dopasować nazwy do podanych prezentów
Temat tygodnia:
„Mamy zimę”
od 27 do 29 grudnia 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
- posługuje się nazwami pór roku oraz określa cechy charakterystyczne
- opowiada treść obrazka
- podejmuje próby odczytania zdań wyrazowo- obrazkowych
- rozpoznaje dźwięki wydane przez instrumenty
- przestrzega reguł bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
- zna stałe następstwa pór roku
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad:
Temat tygodnia:
„Mała i duża ojczyzna” cz.1
30.10-3.11.2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– prawidłowo reaguje na sygnały werbalne
– kontroluje dynamikę i precyzję swoich ruchów
– przelicza przedmioty w zakresie do 10
– doskonali precyzję chwytu drobnego przedmiotu
– podniesioną ręką sygnalizuje zgłoszenie się do odpowiedzi
– sprawnie posługuje się przyborami gimnastycznymi
– bierze udział w zajęciach ruchowych, wykonując instrukcje pokazu i słowną
– wie, w jakiej miejscowości mieszka
– potrafi wskazać różnice pomiędzy miastem a wsią
– poznaje znaczenie pojęcia zbiór
– poznaje kształt cyfry 4
– układa cyfrę z otaczających je materiałów
– rozpoznaje swoją prawa i lewą stronę poprzez wskazywanie części ciała
– dzieli słowa na sylaby i głoski
– wysłuchuje i nazywa głoski w wygłosie i nagłosie przykładowych wyrazów
– poznaje nową literę M,m oraz jej obraz graficzny
Temat tygodnia:
„Mała i duża ojczyzna” cz.2
06- 10 listopada 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– rozpoznaje litery: M,O, I,A w nagłosie w nazwach przedmiotów przedstawionych na obrazkach
– poznaje nowa literę M,m wraz z jej obrazem graficznym oraz sposobem pisania
– utrwala poznane dotąd „ Piosenki o literach”
– zna, symbole narodowe
– utrwala tekst hymnu Polski
– potrafi odtworzyć plastycznie flagę oraz godło Polski
– potrafi rozwiązać quiz o Polsce
– wykonuje kotylion narodowy
– umie przyjąc postawę ciała podczas odśpiewanie hymnu narodowego
– potrafi zachowac się w trakcie Akademii przedszkolnej z okazji uroczystości 11 listopada
Temat tygodnia:
„W świecie wyobraźni”
13-17 listopada 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– wymienia zwierzęta zamieszkujące parki
- potrafi właściwie zachować się podczas spaceru oraz wyjściu na plac zabaw
- wie, co oznacza pojęcie wyobraźnia
- potrafi wyrazić swoje uczucia za pomocą słów oraz emotek
- klasyfikuje konkrety według odpowiednich cech
- przelicza elementy zbioru
- opisuje wygląd litery T,t poznaje obraz graficzny
- układa kształt danej litery z podanych przyborów
- potrafi wyróżnić słowa na dane literki poznane wcześniej
- poznaje aspekt kardynalny i porządkowy liczby 5
- poznaje sposób kreślenia cyfry
- potrafi używać zmysłu węchu
- bierze udział w przeprowadzeniu eksperymentu
- potrafi odtworzyć muzykę za pomocą farb
- wykonuje karty pracy grafomotoryczne usprawniające rękę oraz prawidłowy nachwyt
- umie wyróżnić nazwy podstawowych instrumentów muzycznych
Temat tygodnia:
„Przygotowania do zimy”
20-24 listopada 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
- utrwala dni tygodnia za pomocą zabaw
- wie, którymi produktami nie należy dokarmiać ptaków
- poznaje obraz graficzny głoski D,d
- wyodrębnia obrazki, których nazwy zaczynają się głoską D,d
- buduje schemat głoskowy wyrazu
- wymienia, które ptaki odlatują, zostają i przylatują przed zimą
- wie, jak dane zwierzęta przygotowuje się do zimy np. tworząc zapasy
- naśladuje ruchy zwierząt
- potrafi nazwać odgłosy przyrody
- potrafi stworzyć prace plastyczna pt. „Karmnik”
- umie, połączyć ślady tropy z włąściwym zwierzęciem leśnym
- potrafi ustawić w kolejności zwierzęta zgodnie z podanym rytmem
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik:
Temat tygodnia:
„Jesień w sadzie”
02-06 października 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– prawidłowo reaguje na sygnały werbalne
– kontroluje dynamikę i precyzję swoich ruchów
– przelicza przedmioty
– doskonali precyzję chwytu drobnego przedmiotu
– podniesioną ręką sygnalizuje zgłoszenie się do odpowiedzi
– sprawnie posługuje się przyborami gimnastycznymi
– bierze udział w zajęciach ruchowych, wykonując instrukcje pokazu i słowną
– przelicza do 6
– tworzy liczebniki porządkowe
– poznaje kształt cyfry 1
– układa cyfrę z otaczających je materiałów
– rozpoznaje swoją prawa i lewą stronę
– powtarza nazwy krajowych poznanych owoców, z ich wskazaniem
– odtwarza zapamiętany rytm
– odgaduje za pomocą zmysłu smaku dane owoce
– dzieli słowa na sylaby i głoski
– wysłuchuje i nazywa głoski w wygłosie i nagłosie przykładowych wyrazów
– poznaje nową literę O, o oraz jej obraz graficzny
Temat tygodnia:
„Jesień w ogrodzie”
09-13 października 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– wylicza poznane etapy prac związane z sianiem marchwi
– rozpoznaje literę a w nagłosie w nazwach przedmiotów przedstawionych na obrazkach
– poznaje nowa literę A, a wraz z jej obrazem graficznym oraz sposobem pisania
– wymienia imiona rozpoczynające się głoską a
– zapoznaje się z koleją zwrotką „ Piosenki o literach”
– zna nazwy warzyw, które rosną pod ziemią i nad ziemią
– zapoznaje się z właściwościami fasoli i kapusty
– przelicza ziarna w strąku fasoli
– obiera, kroi warzywa, wydobywa pestki
– układa obrazek z pokrojonych elementów
Temat tygodnia:
„Jesienny krajobraz”
16-20 października 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
– wymienia zwierzęta zamieszkujące parki
- potrafi właściwie zachować się w parku
- potrafi opisać wygląd wiewiórki
- rozpoznaje dotykiem odpowiedni dar jesieni
- klasyfikuje konkrety według odpowiednich cech
- przelicza elementy zbioru
- opisuje wygląd litery I,i, poznaje obraz graficzny
- układa kształt danej litery z podanych przyborów
- potrafi wyróżnić słowa na dane literki
- poznaje aspekt kardynalny i porządkowy liczby 2
- poznaje sposób kreślenia cyfry
- opowiada o swoich obserwacjach deszczu
- potrafi rozróżnić i nazwać typy pogody
Temat tygodnia:
„Deszczowa pogoda”
23 – 27 października 2023r.
W tym tygodniu dzieci:
- utrwala dni tygodnia
- obserwuje otoczenie w odbiciu lusterka
- poznaje obraz graficzny głoski E,e
- wyodrębnia obrazki, których nazwy zaczynają się głoską E,e
- buduje schemat głoskowy wyrazu
- ocenia, który element garderoby nie pasuje do danej pogody
- poznaje zapis graficzny liczby 3
- naśladuje ruchy zwierząt
- potrafi nazwać odgłosy przyrody
- prawidłowo artykułuje słowa
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ
Dziecko:
– potrafi zwracać się po imieniu do kolegów
– wykonuje ćwiczenia ruchowe w tańcu
– zna „magiczne słowa”
– potrafi wyróżnić samogłoski i spółgłoski
-przelicza elementy, porządkuje zbiory
– posługuje się pojęciami orientacyjnymi w przestrzeni oraz w schemacie własnego ciała
– potrafi ułożyć historyjkę obrazkową
– zna kolory i figury geometryczne
– kategoryzuje przedmioty według różnych cech
– wskazuje wizytówkę ze swoim imieniem
-potrafi wycinać po wyznaczonych liniach
-zna dni tygodnia według kolejności
-potrafi aktywnie działać na liczmanach
-potrafi stworzyć rytm na konkretach
– zna obraz graficzny litery „A”, „a” oraz „O”, „o”.