Słoneczka
bird
sun

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: MARZEC

Tydzień 1:Mój przyjaciel

Tydzień 2: Książka

Tydzień 3: Wiosna tuż-tuż

Tydzień 4: W lesie

 

Umiejętności dziecka zdobywane w marcu:

  • Układa historyjki obrazkowe.

  • Określa ciężar przedmiotu.

  • Odwzorowuje układ z figur geometrycznych.

  • Przelicza w zakresie 10.

  • Rozwija sprawność ruchową.

  • Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

  • Używa chwytu pisarskiego.

  • Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.

  • Rozpoznaje i nazywa dotychczas poznane litery.

  • Wysłuchuje w wyrazach głoski.

  • Czyta globalnie proste wyrazy.

  • Czyta krótkie wyrazy z drukowanych liter.

  • Stara się wypowiadać pełnymi zdaniami.

  • Wie, jak powstaje książka.

  • Wie, na czym polega praca bibliotekarza.

  • Rozumie znaczenie pojęć: czytelnia, katalog, wypożyczalnia.

  • Posługuje się symbolami pogody.

  • Nazywa zjawiska atmosferyczne.

  • Nazywa przyrodnicze zwiastuny wiosny.

  • Nazywa wybrane gatunki ptaków.

  • Śpiewa piosenki.

  • Tańczy przy muzyce.

  • Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.

  • Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.

  • Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje, lepi.

  • Wykonuje pracę plastyczną z materiałów przyrodniczych.

     

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: LUTY

 

Tydzień 1: W zdrowym ciele zdrowy duch!

Tydzień 2: To mi się uda! To mi się udało!

Tydzień 3: Muzyka jest wszędzie

Tydzień 4: Lodowa kraina

 

Umiejętności dziecka zdobywane w lutym:

  • Wyraża emocje, potrafi przedstawić i nazwać nastrój.

  • Układa szereg matematyczny według określonej zasady.

  • Określa ilość wody w naczyniu.

  • Nazywa kierunki względem własnej osoby.

  • Słucha uważnie czytanych tekstów.

  • Przelicza w zakresie 10.

  • Gra w gry planszowe.

  • Dokonuje pomiaru długości, np. za pomocą stopy, dłoni, wstążki.

  • Rozwija sprawność ruchową.

  • Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

  • Używa chwytu pisarskiego.

  • Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.

  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: h, H, ł, Ł, k, K, w, W.

  • Wysłuchuje w wyrazach głoski: h, ł, k, w.

  • Czyta globalnie proste wyrazy.

  • Wypowiada się na zadany temat.

  • Stara się wypowiadać pełnymi zdaniami.

  • Rozpoznaje zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie.

  • Wie, że woda zamarza.

  • Uczestniczy w wykonywaniu doświadczeń przyrodnicznych.

  • Muzykuje z wykorzystaniem instrumentu.

  • Rozwija wyobraźnię muzyczną.

  • Śpiewa piosenki.

  • Tańczy przy muzyce.

  • Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.

  • Rozumie konieczność bezpiecznej zabawy zimą.

  • Wie, jak należy dbać o zdrowie zimą.

  • Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.

  • Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje.

  • Wycina papierowe elementy nożyczkami.

  • Lepi z plasteliny.

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: STYCZEŃ

Tydzień 1-2: Wesołe ferie zimowe

Tydzień 3: Dzień Babci i Dzień Dziadka

Tydzień 4: Karnawał

 

Umiejętności dziecka zdobywane w styczniu w grupie „Słoneczka”:

  • Układa elementy zgodnie z rytmem.

  • Klasyfikuje elementy zgodnie z podaną zasadą.

  • Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.

  • Przelicza w zakresie 9.

  • Poznaje liczbę 0.

  • Rozwija logiczne myślenie.

  • Dokonuje pomiaru długości, np. za pomocą stopy, dłoni, wstążki.

  • Rozwija sprawność ruchową.

  • Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

  • Prawidłowo posługuje się nożyczkami.

  • Używa chwytu pisarskiego.

  • Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.

  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: z, Z, r, R, f, F.

  • Wysłuchuje głoski: z, r, f w wyrazach.

  • Czyta globalnie proste wyrazy.

  • Wypowiada się na zadany temat.

  • Poznaje sposoby odmierzania czasu dawniej i dziś.

  • Poznaje różne rodzaje zegarów.

  • Dostrzega stałe następstwo dni i nocy.

  • Wymienia dni tygodnia, nazywa miesiące.

  • Rozumie znaczenie pojęć: wczoraj, jutro.

  • Muzykuje z wykorzystaniem instrumentu.

  • Gra akompaniament do piosenki.

  • Rozwija wyobraźnię muzyczną.

  • Śpiewa piosenki.

  • Tańczy przy muzyce.

  • Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.

  • Rozumie konieczność bezpiecznej zabawy zimą.

  • Wie, jak należy dbać o zdrowie zimą.

  • Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.

  • Pogłębia więzi rodzinne z babcią i dziadkiem.

  • Wie, co to jest karnawał.

  • Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje.



Sanki, choineczki, śnieżynki