Słoneczka
bird
sun

Życzenia wakacyjne

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: CZERWIEC

 

Tydzień 1: Moje prawa

Tydzień 2: Dżungla

Tydzień 3: Hop, do szkoły!

Tydzień 4: Hop, na wakacje!

Umiejętności dziecka zdobywane w czerwcu w grupie „Słoneczka”:

 

  • Posługuje się określeniami długości; mierzy długość przedmiotów.

  • Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.

  • Przelicza elementy.

  • Zna cyfry i liczbę 10.

  • Rozróżnia kierunki (strona prawa – strona lewa).

  • Klasyfikuje przedmioty według określonej zasady.

  • Uważnie słucha tekstów literackich.

  • Dzieli słowa na sylaby.

  • Wyróżnia głoski w słowach.

  • Rozpoznaje litery.

  • Jest sprawne manualnie.

  • Rysuje wzory literopodobne.

  • Odczytuje informacje zapisane w formie symboli.

  • Rozwiązuje krzyżówki.

  • Wie, jak wyglądają dzieci żyjące na innych kontynentach.

  • Wie, jak wygląda dżungla i jakie zwierzęta w niej żyją.

  • Wykonuje prace plastyczne i plastyczno-techniczne.

  • Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i pierwszych prób pisania.

  • Utrzymuje porządek w miejscu pracy.

  • Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru.

  • Muzykuje z użyciem instrumentów.

  • Uczestniczy w zabawach dramowych.

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, rytmicznych i muzycznych.

  • Jest sprawne fizycznie.

  • Wymienia miejsca, w których można spędzać wakacje.

  • Nazywa środki lokomocji.

  • Rozpoznaje nastroje i nazywa emocje.

  • Zna prawa dziecka.

  • Wymienia swoje obowiązki.

  • Współpracuje z koleżankami i kolegami.

  • Radzi sobie w trudnych sytuacjach.

  • Bawi się w szkołę.

  • Stara się dbać o swoje bezpieczeństwo.

 

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: MAJ

Tydzień 1: Powietrze,ogień, ziemia, woda

Tydzień 2: Dbam o przyrodę

Tydzień 3: Moje akwarium

Tydzień 4: Moja mama czarodziejka

 

Umiejętności dziecka zdobywane w maju w grupie „Słoneczka”:

 

  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne.

  • Przelicza elementy w zakresie 10.

  • Rozpoznaje litery.

  • Czyta sylaby i krótkie wyrazy.

  • Słucha z uwagą tekstów literackich.

  • Opowiada zgodnie z kolejnością zdarzeń.

  • Jest sprawne manualnie.

  • Sprawnie posługuje się nożyczkami.

  • Współpracuje z dziećmi podczas zabawy i wspólnej pracy.

  • Wykonuje prace plastyczno-techniczne.

  • Rozróżnia owoce polskie i egzotyczne.

  • Rozumie potrzebę dbania o przyrodę (np. segregacji odpadów).

  • Wie, jakie warunki są potrzebne roślinie do życia.

  • Interesuje się zwierzętami podwodnego świata.

  • Wykonuje i rozpoznaje melodie charakterystyczne dla uroczystości narodowych (np. hymn narodowy).

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i rytmicznych.

  • Porusza się przy muzyce i do muzyki.

  • Śpiewa piosenki.

  • Wyraża uczucia i emocje w stosunku do mamy.

  • Przygotowuje laurkę dla mamy.

  • Wie, jakie zawody wykonują rodzice.

 

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: MARZEC

Tydzień 1:Mój przyjaciel

Tydzień 2: Książka

Tydzień 3: Wiosna tuż-tuż

Tydzień 4: W lesie

 

Umiejętności dziecka zdobywane w marcu:

  • Układa historyjki obrazkowe.

  • Określa ciężar przedmiotu.

  • Odwzorowuje układ z figur geometrycznych.

  • Przelicza w zakresie 10.

  • Rozwija sprawność ruchową.

  • Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

  • Używa chwytu pisarskiego.

  • Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.

  • Rozpoznaje i nazywa dotychczas poznane litery.

  • Wysłuchuje w wyrazach głoski.

  • Czyta globalnie proste wyrazy.

  • Czyta krótkie wyrazy z drukowanych liter.

  • Stara się wypowiadać pełnymi zdaniami.

  • Wie, jak powstaje książka.

  • Wie, na czym polega praca bibliotekarza.

  • Rozumie znaczenie pojęć: czytelnia, katalog, wypożyczalnia.

  • Posługuje się symbolami pogody.

  • Nazywa zjawiska atmosferyczne.

  • Nazywa przyrodnicze zwiastuny wiosny.

  • Nazywa wybrane gatunki ptaków.

  • Śpiewa piosenki.

  • Tańczy przy muzyce.

  • Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.

  • Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.

  • Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje, lepi.

  • Wykonuje pracę plastyczną z materiałów przyrodniczych.

     

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo–dydaktyczne: LUTY

 

Tydzień 1: W zdrowym ciele zdrowy duch!

Tydzień 2: To mi się uda! To mi się udało!

Tydzień 3: Muzyka jest wszędzie

Tydzień 4: Lodowa kraina

 

Umiejętności dziecka zdobywane w lutym:

  • Wyraża emocje, potrafi przedstawić i nazwać nastrój.

  • Układa szereg matematyczny według określonej zasady.

  • Określa ilość wody w naczyniu.

  • Nazywa kierunki względem własnej osoby.

  • Słucha uważnie czytanych tekstów.

  • Przelicza w zakresie 10.

  • Gra w gry planszowe.

  • Dokonuje pomiaru długości, np. za pomocą stopy, dłoni, wstążki.

  • Rozwija sprawność ruchową.

  • Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

  • Używa chwytu pisarskiego.

  • Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.

  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: h, H, ł, Ł, k, K, w, W.

  • Wysłuchuje w wyrazach głoski: h, ł, k, w.

  • Czyta globalnie proste wyrazy.

  • Wypowiada się na zadany temat.

  • Stara się wypowiadać pełnymi zdaniami.

  • Rozpoznaje zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie.

  • Wie, że woda zamarza.

  • Uczestniczy w wykonywaniu doświadczeń przyrodnicznych.

  • Muzykuje z wykorzystaniem instrumentu.

  • Rozwija wyobraźnię muzyczną.

  • Śpiewa piosenki.

  • Tańczy przy muzyce.

  • Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.

  • Rozumie konieczność bezpiecznej zabawy zimą.

  • Wie, jak należy dbać o zdrowie zimą.

  • Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.

  • Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje.

  • Wycina papierowe elementy nożyczkami.

  • Lepi z plasteliny.