Tydzień 1:Mój przyjaciel
Tydzień 2: Książka
Tydzień 3: Wiosna tuż-tuż
Tydzień 4: W lesie
Umiejętności dziecka zdobywane w marcu:
Układa historyjki obrazkowe.
Określa ciężar przedmiotu.
Odwzorowuje układ z figur geometrycznych.
Przelicza w zakresie 10.
Rozwija sprawność ruchową.
Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
Używa chwytu pisarskiego.
Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.
Rozpoznaje i nazywa dotychczas poznane litery.
Wysłuchuje w wyrazach głoski.
Czyta globalnie proste wyrazy.
Czyta krótkie wyrazy z drukowanych liter.
Stara się wypowiadać pełnymi zdaniami.
Wie, jak powstaje książka.
Wie, na czym polega praca bibliotekarza.
Rozumie znaczenie pojęć: czytelnia, katalog, wypożyczalnia.
Nazywa zjawiska atmosferyczne.
Nazywa przyrodnicze zwiastuny wiosny.
Nazywa wybrane gatunki ptaków.
Śpiewa piosenki.
Tańczy przy muzyce.
Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.
Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.
Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje, lepi.
Wykonuje pracę plastyczną z materiałów przyrodniczych.
Tydzień 1: W zdrowym ciele zdrowy duch!
Tydzień 2: To mi się uda! To mi się udało!
Tydzień 3: Muzyka jest wszędzie
Tydzień 4: Lodowa kraina
Umiejętności dziecka zdobywane w lutym:
Wyraża emocje, potrafi przedstawić i nazwać nastrój.
Układa szereg matematyczny według określonej zasady.
Określa ilość wody w naczyniu.
Nazywa kierunki względem własnej osoby.
Słucha uważnie czytanych tekstów.
Przelicza w zakresie 10.
Gra w gry planszowe.
Dokonuje pomiaru długości, np. za pomocą stopy, dłoni, wstążki.
Rozwija sprawność ruchową.
Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
Używa chwytu pisarskiego.
Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.
Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: h, H, ł, Ł, k, K, w, W.
Wysłuchuje w wyrazach głoski: h, ł, k, w.
Czyta globalnie proste wyrazy.
Wypowiada się na zadany temat.
Stara się wypowiadać pełnymi zdaniami.
Rozpoznaje zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie.
Wie, że woda zamarza.
Uczestniczy w wykonywaniu doświadczeń przyrodnicznych.
Muzykuje z wykorzystaniem instrumentu.
Rozwija wyobraźnię muzyczną.
Śpiewa piosenki.
Tańczy przy muzyce.
Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.
Rozumie konieczność bezpiecznej zabawy zimą.
Wie, jak należy dbać o zdrowie zimą.
Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.
Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje.
Wycina papierowe elementy nożyczkami.
Lepi z plasteliny.
Tydzień 1-2: Wesołe ferie zimowe
Tydzień 3: Dzień Babci i Dzień Dziadka
Tydzień 4: Karnawał
Umiejętności dziecka zdobywane w styczniu w grupie „Słoneczka”:
Układa elementy zgodnie z rytmem.
Klasyfikuje elementy zgodnie z podaną zasadą.
Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
Przelicza w zakresie 9.
Poznaje liczbę 0.
Rozwija logiczne myślenie.
Dokonuje pomiaru długości, np. za pomocą stopy, dłoni, wstążki.
Rozwija sprawność ruchową.
Dba o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
Używa chwytu pisarskiego.
Kreśli wzory literopodobne, rozwija motorykę małą.
Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: z, Z, r, R, f, F.
Wysłuchuje głoski: z, r, f w wyrazach.
Czyta globalnie proste wyrazy.
Wypowiada się na zadany temat.
Poznaje sposoby odmierzania czasu dawniej i dziś.
Poznaje różne rodzaje zegarów.
Dostrzega stałe następstwo dni i nocy.
Wymienia dni tygodnia, nazywa miesiące.
Rozumie znaczenie pojęć: wczoraj, jutro.
Muzykuje z wykorzystaniem instrumentu.
Gra akompaniament do piosenki.
Rozwija wyobraźnię muzyczną.
Śpiewa piosenki.
Tańczy przy muzyce.
Współtworzy i respektuje zasady obowiązujące w grupie.
Rozumie konieczność bezpiecznej zabawy zimą.
Wie, jak należy dbać o zdrowie zimą.
Obdarza uwagą dorosłych i kolegów z grupy.
Pogłębia więzi rodzinne z babcią i dziadkiem.
Wie, co to jest karnawał.
Rozwija umiejętności plastyczne: rysuje, maluje.