
„W przedszkolu jak w domu”
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
idą z rodzicami do przedszkola dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku.
Każdy ma miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą panią pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem wam coś jeszcze, nie mówcie nikomu,
że my się czujemy w przedszkolu jak w domu!
W roku szkolnym 2024/2025
pracować będziemy w oparciu
o program wychowania przedszkolnego wydawnictwa Mac
„Wokół Przedszkola”
autorstwa Małgorzaty Kwaśniewskie
Joanny Lendzion
Wiesławy Żaby – Żabińskiej
Panie pracujące w grupie:
Sylwia Juszczak
Anna Fagas
oraz pomoc nauczyciela Angelina Grobelna
Godziny dostępności dla rodziców:
Sylwia Juszczak wtorki 16.00-17.00 (po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie)
Anna Fagas poniedziałki 16.00-17.00 (po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie)
Zamierzenia
opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne
na marzec 2025 r.
dla dzieci z grupy „Krasnale”
Temat tygodnia:W dziecięcym laboratorium
realizowany od 03.03-07.03
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają opowiadania „Dziecięce laboratorium”
− będą wzbogacać słownictwo
− będą rozwiązywać zagadki słuchowe
− wysłuchają i nauczą się piosenki „W białym fartuszku”
−wykonają eksperymenty wraz z nauczycielem
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− będą rozwijać spostrzegawczość
− dowiedzą się, kto pracuje w laboratorium
− wykonają pracę plastyczną
− wezmą udział w zabawach gimnastycznych
Temat tygodnia: Zwierzęta sprzed milionów lat
realizowany od 10.03-14.03
W tym czasie dzieci:
– będą rozwijać wyobraźnię
− wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Dinozaury
− poznają pochodzenie słowa dinozaur
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Trzy małe dinozaury”
− poznają różne gatunki dinozaurów
− będą utrwalać umiejętności językowe
− ulepią dinozaura z plasteliny
− dowiedzą się, czym zajmuje się paleontolog
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− będą rozwijać słownictwo
− wykonają pracę plastyczną „Wizyta w lesie jurajskim”
– wezmą udział w zabawach ruchowych i gimnastycznych
Temat tygodnia: Marcowa pogoda
realizowany od 17.03 do 21.03
W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosna idzie tu”
− będą improwizować przy muzyce
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, kiedy używa się powiedzenia „W marcu jak w garncu”
− poznają oznaki wiosny
− będą brać udział w zabawach językowych
− będą uczestniczyć w zabawach z kodowaniem
− wykonają pracę plastyczną
− będą rozwiązywać zagadki
− wzbogacą słownictwo
Temat tygodnia: Wiosno, ach to ty!
realizowany od:24.03 do 28.03
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Ptasia narada
− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosna na rowerze”
− wykonają pracę plastyczną
−dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika
− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych
− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie
− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków
− będą ćwiczyć wyobraźnię
− wykonają eksperymenty
− utrwalą umiejętności kodowania