Witamy na stronie Pajace

W roku szkolnym 2024/2025
w grupie Stokrotki będziemy
pracować w oparciu o program
wychowania przedszkolnego
„Wokół przedszkola”
Autorzy programu: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion,
Wiesława Żaba-Żabińska
Wydawnictwa MAC
Panie pracujące w grupie:
Nauczycielki:
- Sonia Ptaszkiewicz
- Anna Gasik
- Urszula Michlicka
Pomoc nauczyciela:
- Iwona Dranikowska
Godziny dostępności dla rodziców:
Sonia Ptaszkiewicz wtorki 16.00-17.00 (po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie)
Anna Gasik środa 16.00 – 17.00 (po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie)
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc kwiecień:
Temat kompleksowy: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
realizowany od 31 marca – 04 kwietnia 2025 r.
W tym tygodniu dziecko:
- zgodnie bawi się z innymi,
- odpowiada na zadane zagadki
- określa swoje samopoczucie,
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
- rozwija motorykę dużą i małą
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
- rozróżnia informacje prawdziwe od nieprawdziwych
- wykonuje pracę plastyczną zgodnie z instrukcją nauczyciela,
- sprząta po sobie swoje stanowisko pracy,
- rozwija umiejętności plastyczne
- Śpiewa piosenkę,
- Wie, o czym opowiada piosenka.
Temat kompleksowy: WIOSNA NA WSI
realizowany 07 – 11 kwietnia 2025 r.
W tym tygodniu dziecko:
- poszerza słownictwo o treści wiosennej,
- zna zwierzęta mieszkające na wsi,
- dostrzega piękno otaczającego świata przyrody,
- chętnie uczestniczy w bezpośrednich obserwacjach i kontaktach z przyrodą,
- wykazuje przyjazny stosunek do roślin i zwierząt,
- dba o rośliny
- śpiewa piosenkę,
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
- rozwija motorykę dużą i małą
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
- rozróżnia informacje prawdziwe od nieprawdziwych
- wykonuje pracę plastyczną zgodnie z instrukcją nauczyciela,
- sprząta po sobie swoje stanowisko pracy,
- rozwija umiejętności plastyczne
Temat kompleksowy: WIELKANOC
realizowany 14 – 18 kwietnia 2025 r.
W tym tym tygodniu dziecko:
- utrwala nazwy symboli związanych z Wielkanocą
- określa swój nastrój,
- aktywnie uczestniczy podczas przygotowań do Śniadania Wielkanocnego
- bierze udział w zabawie powitalnej,
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- uważnie słucha opowiadania,
- odpowiada na pytania dotyczące treści,,
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- wykonuje prace porządkowe w sali, np. sprzątają zabawki,
- zgodnie współpracuje z nauczycielem oraz z kolegami i koleżankami z grupy,
- wykonuje pracę plastyczną,
- poszerza doświadczenia plastyczne
- ma poczucie satysfakcji z wykonanej pracy,
- określa swój nastrój,
- rozwija twórcze myślenie
- reaguje na umówiony sygnał
- ilustruje piosenkę ruchem,
- zapamiętuje prosty układ ruchowy ,
- uczestniczy w zabawach z rówieśnikami,
- odpowiednio reaguje na ustalone sygnały,
- tworzy improwizacje ruchowe do piosenki,
- bierze udział w zabawach przy muzyce,
- utrwala układy taneczne
- wie, o czym opowiada piosenka
Temat kompleksowy: DBAMY O PRZYRODĘ
Realizowany: 21-25 kwietnia 2025
W tym tygodniu dziecko:
- poszerza słownictwo o treści ekologiczne,
- zna podstawowe zasady ochrony przyrody,
- dostrzega piękno otaczającego świata przyrody,
- chętnie uczestniczy w bezpośrednich obserwacjach i kontaktach z przyrodą,
- wykazuje przyjazny stosunek do roślin i zwierząt,
- zakłada wiosenny kącik przyrodniczy;
- dba o rośliny
- rozumie zależność człowieka od przyrody i przyrody od człowieka,
- ma poczucie odpowiedzialności za stan najbliższego środowiska przyrodniczego,
- zna przyczyny zanieczyszczenia wody, powietrza, lasów oraz sposoby ich zapobiegania,
- preferuje aktywne formy wypoczynku
- dba o środowisko poprzez zbieranie makulatury, zużytych baterii itp. Włącza się w akcje proekologiczne
Temat kompleksowy: POLSKA – MOJA OJCZYZNA
Realizowany: 28 kwietnia – 02 maja 2025
W tym tygodniu dzieci:
- poznają legendę o powstaniu Gniezna
- poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
- wysłuchają piosenki „Rodzinny kraj” i ją zaśpiewają
- będą rozwijać słownictwo
- dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
- będą rozwijać wyobraźnię
- poznają flagi różnych państw
- dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej
- dowiedzą się, kiedy jest Święto Flagi
- wysłuchają hymnu Polski
- wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
- będą uczestniczyły w zabawie z globusem.