Grupy

Pogoda w Słupcy Aktualna pogoda w Słupcy

Stokrotki

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc maj:

Temat tygodnia:
„Jesteśmy Europejczykami”
05.05. – 09.05. 2025r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej Moje miejsce na Ziemi i Czas na odpoczynek!
− wskażą różnice między miastem a wsią
− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
− wykonają pierwsze obliczenia pieniężne
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Europa i ja
− przygotują kącik regionalny
− poznają nazwy państw należących do Unii Europejskiej
− poznają symbole i hymn Unii Europejskiej
− będą nazywać państwa sąsiadujące z Polską
− będą wskazywać sąsiadów Polski na mapie
− poznają flagi sąsiadów Polski
− wyjaśnią wieloznaczność wybranych słów
− będą tworzyć drogę za pomocą symboli
− będą doskonalić umiejętność określania położenia obiektu w przestrzeni
− wykonają pracę plastyczną Zamek

Temat tygodnia:
„Mamy różne charaktery”
12.05. – 16.05. 2025r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Nasze emocje
− będą nazywać emocje i uczucia
− określą swój nastrój
− rozwiążą zadania metodą symulacji
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają piosenki Emocje
− wysłuchają i nauczą się piosenki Świat emocji
− wyjaśnią pojęcia dobroć i dobry uczynek
− będą wskazywać zachowania pozytywne i negatywne
− będą współpracować z kolegami i koleżankami podczas wykonywania pracy
− będą tworzyć nazwy ulic od nazw emocji
− będą doskonalić umiejętność koncentracji i uwagi
− wykonają pracę plastyczną Domek emocji

Temat tygodnia:
„Łąka w maju”
19.05. – 23.05. 2025r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Zabawa w chowanego
− wielozmysłowo poznają łąkę wiosną
− będą rozpoznawać kwiaty, zioła i zwierzęta zamieszkujące łąki
− dowiedzą się, czym są barwy ochronne u zwierząt
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na łące
− utrwalą pojęcie owady oraz nazwy owadów
− wzbogacą wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny
− będą aktywnie uczestniczyć w doświadczeniach, wyciągać wnioski
− poznają nazwy wybranych roślin zielnych
− będą doskonalić umiejętność odwzorowania układu elementów
− będą kodować i dekodować symbole przedstawiające ruch
− wykonają pracę plastyczną Zielnik

Temat tygodnia:
„Święto Rodziców”
26.05. – 30.05. 2025r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata
− będą rozwijać pamięć
− wymienią cechy swoich rodziców
− będą rozwiązywać zadania matematyczne
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moi kochani rodzice
− opiszą rolę ojca w swoim życiu
− wymienią czynności, w których mogą pomóc rodzicom
− będą wymieniać nazwy zabaw, w które mogą się bawić z rodzicami
− zwrócą uwagę na konieczność zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw
− przygotują niespodzianki dla rodziców
− będą doskonalić myślenie matematyczne i umiejętność myślenia logicznego
− wykonają prace plastyczne: Upominek dla mamy. Upominek dla taty, portrety swoich
rodziców

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc kwiecień:

Temat tygodnia:
„Wiosna na wsi”
31.03. – 04.04.2025r.
W tym tygodniu dzieci:
-wzbogacają wiedzę na temat zwierząt hodowanych na wsi

-kształcą umiejętność wypowiadania się na dany temat
-przelicza przedmioty w zakresie do 10
-znają obraz graficzny litery P,p

-poznają wagę szalkową

-podniesioną ręką sygnalizują zgłoszenie się do odpowiedzi

-sprawnie posługują się przyborami gimnastycznymi

-biorą udział w zajęciach ruchowych, wykonując instrukcje pokazu i słowną

-porównują masę przedmiotów

-nazywają domy zwierząt hodowanych na wsi i ich pokarmy

-nazywają dorosłe zwierzęta i ich młode

-rozpoznają głosy zwierząt

-nazywają narzędzia ogrodnicze

Temat tygodnia:
„Wielkanoc ”
07.04 – 16.04.2025r.
W tym tygodniu dzieci:

  • poznają zwyczaje wielkanocne
  • układają rymy do nazw związanych z Wielkanocą
  • znają obraz graficzny litery J,j
  • będą ozdabiać pisanki
  • przeliczają w dostępnym do siebie zakresie
  • poznają dawne rozumienie śmingusa- dyngusa
  • potrafią wymienić co znajduję się w koszyczku wielkanocnym
  • doskonalą rozumowanie matematyczne i myślenie logiczne
  • potrafi ułożyć w całość obraz z pociętych elementów
  • potrafi opowiadać o swoim dinozaurze przyniesionym z domu
  • wykonują pracę plastyczną pt. Koszyczek wielkanocny

Temat tygodnia:
„Dbamy o przyrodę ”
22.04 – 25.04.2025r.
W tym tygodniu dzieci:
– potrafią właściwie zachować się podczas spaceru oraz wyjściu na plac zabaw
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Pomocnicy Ziemi
– będą kształtować świadomość ekologiczną
– znają obraz graficzny litery Ż,ż
– rozwiążą proste zadania matematyczne
– utrwalą poznane liczy i znaki matematyczne
– zrozumieją konieczność ochrony środowiska
– poznają znaczenie drzew dla ludzi i środowiska
– poznają budowę drzewa
– będą kształtować nawyki proekologiczne

Temat tygodnia:
„Polska moja Ojczyzna”
28.04 – 30.04.2025r.
W tym tygodniu dzieci:

  • wysłuchają wiersza A. Widzowskiej „Sen o Polsce”
  • utrwalą wiadomości o Polsce
  • poznają obraz graficzny litery H,h
  • poznają miary płynów
  • wysłuchają legendy o powstaniu Polski
  • utrwalą wiadomości o symbolach narodowych
  • poznają wiadomości związane ze stolicą ( Warszawa)
  • wykonają prace plastyczne Polskie barwy narodowe

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec:

Temat tygodnia
„NIEZWYKŁY ŚWIAT ZWIERZĄT”
03-07.03.2025r.

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielka podróż małpki Mini
− będą wzbogacać wiedzę o zwierzętach egzotycznych
− poznają litery z, Z w toku zabaw
− poznają litery z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Niezwykły świat zwierząt
− poznają zwierzęta mieszkające w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie
− poznają znaczenia kolorów w życiu zwierząt
− ułożą rymy do nazw zwierząt
− będą wymieniać cechy wybranych zwierząt
− będą łączyć różne elementy, wskazując na cechy, które je łączą
− wykonają pracę plastyczną Kolorowa papuga

Temat tygodnia
„MARCOWA POGODA”
10-14.03.2025r.

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Marcowe bliźniaczki
− poznają elementy marcowej pogody
− poznają litery u, U w toku zabaw
− poznają litery u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą porównywać liczebność zbiorów
− będą rozwijać umiejętność posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10
− wysłuchają i nauczą się piosenki Żartowniś marzec
− założą razem z N. zielony ogródek
− będą obserwować położenie słońca na niebie
− poznają stany skupienia wody i ich właściwości
− będą samodzielnie działać, badać rzeczywistość, wnioskować
− poznają zwyczaj topienia marzanny
− będą brać udział w zabawach integracyjnych i stosować się do zasad
− będą doskonalić orientację w przestrzeni
− wykonają pracę plastyczną Pożegnanie zimy – marzanna

Temat tygodnia
„WIOSENNE PRZEBUDZENIA I POWROTY”
17-21.03.2025r.

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Oznaki wiosny
− będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
− wymienią charakterystyczne, pierwsze oznaki wiosny
− poznają litery c, C w toku zabaw
− poznają litery c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nareszcie wiosna
− wzbogacą wiedzę na temat pierwszych wiosennych kwiatów
− poszerzą wiedzę na temat wybranych zwierząt
− poznają drogę, jaką przebywają ptaki podczas wędrówek
− poznają wpływ zanieczyszczonej wody na pióra ptaków
− poznają wygląd i zwyczaje bociana
− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
− będą doskonalić umiejętność klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie
− wykonają prace plastyczne Bociany w gnieździe i Bociany

Temat tygodnia
„ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW”
24-28.03.2025r.

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Leśny dom
− będą wzbogacać wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
i na polu
− poznają litery ł, Ł w toku zabaw
− poznają litery ł, Ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Mieszkańcy lasów, łąk i pól
− poznają zachowanie się wybranych zwierząt
− będą określać tempo poruszania się zwierząt
− będą podawać charakterystyczne cechy ptaków, ssaków i owadów
− będą segregować zwierzęta
− wzbogacą wiedzę na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
− będą czynnie uczestniczyć w zabawach badawczych
− ułożą obrazki z części
− będą doskonalić umiejętność klasyfikowania elementów
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną Zwierzęce origami

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty:

Temat tygodnia

„KARNAWAŁ”

03-07.02.2025r.

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej W karnawale
− poznają tradycje karnawałowe w Polsce i na świecie
− będą porównywać liczebność dwóch zbiorów
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będą doskonalić myślenie matematyczne
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bale w karnawale
− będą doskonalić myślenie logiczne
− rozwiążą zagadki
− będą uczestniczyć w zabawach badawczych
− będą współdziałać z rówieśnikami podczas zajęć
− wykonają pracę plastyczną Maska karnawałowa

Temat tygodnia

„PUK, PUK TO JA SZTUKA”

10-14.02.2025r.

W tym tygodniu dzieci:

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Grajek
− będą wzbogacać wiedzę na temat instrumentów muzycznych
− poznają litery w, W w toku zabaw
− poznają litery w, W: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 9
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Co to jest sztuka?
− przygotują sylwety do teatru cieni
− zaprezentują przedstawienie dla kolegów i koleżanek
− zdobędą wiedzę na temat etapów powstawania filmu
− wzbogacą wiedzę na temat zawodów związanych z teatrem, kinem, filharmonią
− poznają różne rodzaje muzeów
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną „Akordeon”

Temat tygodnia

„TAJEMNICE KOSMOSU”

17-21.02.2025r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wywiad z Kosmitą
− wzbogacą wiedzę o kosmosie
− poznają litery p, P w toku zabaw
− poznają litery p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczne niedźwiedzie
− wymienią nazwy planet Układu Słonecznego
− utrwalą poznane znaki matematyczne i liczby
− będą ćwiczyć słuch fonematyczny
− będą rozwijać mowę
− będą uczestniczyć w eksperymencie
− poznają właściwości fizyczne niektórych substancji
− wyjaśnią termin Droga Mleczna
− będą doskonalić umiejętność porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium
− będą szacować, przewidywać różne drogi prowadzące do rozwiązania podanego problemu
− wykonają pracę plastyczną Droga Mleczna

Temat tygodnia „ZAWODY”

24-28.02.2025r.

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Kim zostanę, gdy dorosnę
− będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych
− poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów
− będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zawód, który cieszy
− będą aktywnie słuchać muzyki
− będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy
− będą doskonalić położenie obiektu na płaszczyźnie
− wykonają pracę plastyczną Projektant

Skip to content