Grupy

Pogoda w Słupcy Aktualna pogoda w Słupcy

Wiewiórki

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec:

Temat tygodnia
„NIEZWYKŁY ŚWIAT ZWIERZĄT”
03-07.03.2025r.

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielka podróż małpki Mini
− będą wzbogacać wiedzę o zwierzętach egzotycznych
− poznają litery z, Z w toku zabaw
− poznają litery z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Niezwykły świat zwierząt
− poznają zwierzęta mieszkające w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie
− poznają znaczenia kolorów w życiu zwierząt
− ułożą rymy do nazw zwierząt
− będą wymieniać cechy wybranych zwierząt
− będą łączyć różne elementy, wskazując na cechy, które je łączą
− wykonają pracę plastyczną Kolorowa papuga

Temat tygodnia
„MARCOWA POGODA”
10-14.03.2025r.

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Marcowe bliźniaczki
− poznają elementy marcowej pogody
− poznają litery u, U w toku zabaw
− poznają litery u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą porównywać liczebność zbiorów
− będą rozwijać umiejętność posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10
− wysłuchają i nauczą się piosenki Żartowniś marzec
− założą razem z N. zielony ogródek
− będą obserwować położenie słońca na niebie
− poznają stany skupienia wody i ich właściwości
− będą samodzielnie działać, badać rzeczywistość, wnioskować
− poznają zwyczaj topienia marzanny
− będą brać udział w zabawach integracyjnych i stosować się do zasad
− będą doskonalić orientację w przestrzeni
− wykonają pracę plastyczną Pożegnanie zimy – marzanna

Temat tygodnia
„WIOSENNE PRZEBUDZENIA I POWROTY”
17-21.03.2025r.

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Oznaki wiosny
− będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
− wymienią charakterystyczne, pierwsze oznaki wiosny
− poznają litery c, C w toku zabaw
− poznają litery c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nareszcie wiosna
− wzbogacą wiedzę na temat pierwszych wiosennych kwiatów
− poszerzą wiedzę na temat wybranych zwierząt
− poznają drogę, jaką przebywają ptaki podczas wędrówek
− poznają wpływ zanieczyszczonej wody na pióra ptaków
− poznają wygląd i zwyczaje bociana
− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
− będą doskonalić umiejętność klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie
− wykonają prace plastyczne Bociany w gnieździe i Bociany

Temat tygodnia
„ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW”
24-28.03.2025r.
W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Leśny dom
− będą wzbogacać wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
i na polu
− poznają litery ł, Ł w toku zabaw
− poznają litery ł, Ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Mieszkańcy lasów, łąk i pól
− poznają zachowanie się wybranych zwierząt
− będą określać tempo poruszania się zwierząt
− będą podawać charakterystyczne cechy ptaków, ssaków i owadów
− będą segregować zwierzęta
− wzbogacą wiedzę na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
− będą czynnie uczestniczyć w zabawach badawczych
− ułożą obrazki z części
− będą doskonalić umiejętność klasyfikowania elementów
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną Zwierzęce origami

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty:

Temat tygodnia

„KARNAWAŁ”

03-07.02.2025r.

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej W karnawale
− poznają tradycje karnawałowe w Polsce i na świecie
− będą porównywać liczebność dwóch zbiorów
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będą doskonalić myślenie matematyczne
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bale w karnawale
− będą doskonalić myślenie logiczne
− rozwiążą zagadki
− będą uczestniczyć w zabawach badawczych
− będą współdziałać z rówieśnikami podczas zajęć
− wykonają pracę plastyczną Maska karnawałowa

Temat tygodnia

„PUK, PUK TO JA SZTUKA”

10-14.02.2025r.

W tym tygodniu dzieci:

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Grajek
− będą wzbogacać wiedzę na temat instrumentów muzycznych
− poznają litery w, W w toku zabaw
− poznają litery w, W: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 9
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Co to jest sztuka?
− przygotują sylwety do teatru cieni
− zaprezentują przedstawienie dla kolegów i koleżanek
− zdobędą wiedzę na temat etapów powstawania filmu
− wzbogacą wiedzę na temat zawodów związanych z teatrem, kinem, filharmonią
− poznają różne rodzaje muzeów
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną „Akordeon”

Temat tygodnia

„TAJEMNICE KOSMOSU”

17-21.02.2025r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wywiad z Kosmitą
− wzbogacą wiedzę o kosmosie
− poznają litery p, P w toku zabaw
− poznają litery p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczne niedźwiedzie
− wymienią nazwy planet Układu Słonecznego
− utrwalą poznane znaki matematyczne i liczby
− będą ćwiczyć słuch fonematyczny
− będą rozwijać mowę
− będą uczestniczyć w eksperymencie
− poznają właściwości fizyczne niektórych substancji
− wyjaśnią termin Droga Mleczna
− będą doskonalić umiejętność porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium
− będą szacować, przewidywać różne drogi prowadzące do rozwiązania podanego problemu
− wykonają pracę plastyczną Droga Mleczna

Temat tygodnia „ZAWODY”

24-28.02.2025r.

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Kim zostanę, gdy dorosnę
− będą wzbogacać wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych
− poznają nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów
− będą dostrzegać rytm w ciągu obrazków i go kontynuować
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zawód, który cieszy
− będą aktywnie słuchać muzyki
− będą rozróżniać i nazywać figury geometryczne i podawać ich cechy
− będą doskonalić położenie obiektu na płaszczyźnie
− wykonają pracę plastyczną Projektant

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń:
Temat tygodnia:
„ZIMA I ZWIERZĘTA”
02-10.01.2025r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Dokarmianie ptaków
− zrozumieją potrzebę dokarmiania zwierząt zimą
− poznają litery n, N w toku zabaw
− poznają litery n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają różne rodzaje zegarów
− poznają litery s, S w toku zabaw
− poznają litery s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się
dodawaniem
− poznają znak dodawania: +
− będą przeliczać w dostępnym zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Dokarmiajmy zwierzęta
− poznają pracę leśnika
− będą poznawać ciekawostki z życia zwierząt leśnych
− poznają przysmaki zwierząt za pomocą zmysłu dotyku
− poznają zwierzęta mieszkające w Arktyce
− będą rozwijać rozumowanie matematyczne
− wykonają pracę plastyczną Niedźwiedź polarny
Temat tygodnia:
„BABCIA I DZIADEK”
13 – 17.01.2025r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Babcia i dziadek
− będą tworzyć drzewo genealogiczne
− poznają litery b, B w toku zabaw
− poznają litery b, B: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 8
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moi kochani
− będą opowiadać o swoich babciach i dziadkach
− wzbudzą zainteresowanie członkami najbliższej rodziny
− rozwiążą zagadki
− wypowiedzą się na temat spędzania czasu z rodziną
− wykonają słodki poczęstunek dla babć i dziadków
− będą doskonalić umiejętność dodawania
− będą współdziałać w grupie podczas wykonywania zadania
− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka
Temat tygodnia:
„WESOŁE FERIE ZIMOWE”
20 – 31.01.2025r.
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają wiersza H. Ożarowskiej „Ślizgawka”
− wykonają pracę plastyczną „Zimowa kraina”

– ułożą grę matematyczną „Zimowe zabawy na śniegu”

-wysłuchają i nauczą się piosenki „Bałwankowa rodzina”
− będą improwizować przy muzyce
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

– wysłuchają wiersza H. Ożarowskiej „Biała zima”
− poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu
− będą brać udział w zabawach językowych− rozwiną strefę emocjonalną
− będą uczestniczyć w zabawach z kodowaniem
− wykonają pracę plastyczną „Bałwankowa rodzina”
− będą rozwiązywać zagadki
− wzbogacą słownictwo
− wykonają eksperymenty
− będą rozwiązywać zagadki ruchowe
− będą rozwijać spostrzegawczość

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc grudzień:
Temat tygodnia
„IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM”
02-06.12.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Pracowita zima
− poznają charakterystyczne cech zimy
− poznają litery y, Y w toku zabaw
− poznają litery y, Y: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 7
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki List do zimy
− będą oglądać reprodukcje malarskie
− wyjaśnią znaczenie przysłów o zimie
− będą poszukiwać zimy w najbliższym otoczeniu
− będą wykonywać ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
− ustalą zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
− będą badać i określać właściwości śniegu
− będą doskonalić umiejętność eksperymentowania, szacowania i przewidywania
− będą doskonalić umiejętność liczenia i przeliczania obiektów
− wykonają pracę plastyczną Mój bałwanek

Temat tygodnia:
„IDĄ ŚWIĘTA”
09 – 31.12.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Wspomnienia prababci Pelagii
− poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia

– wysłuchają wiersza T. Kubiaka „Wieczór wigilijny”
− poznają tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia w innych krajach
− poznają litery r, R w toku zabaw
− poznają litery r, R: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Domowe święta, Choineczka
− będą nazywać dni tygodnia
− zauważą rytm i stałe następstwo dni tygodnia
− będą badać ozdoby choinkowe wykonane z różnych tworzyw
− opowiedzą o tradycji ubierania choinki, przygotowywania wieczerzy wigilijnej, składania sobie życzeń podczas świąt Bożego Narodzenia
− będą nazywać potrawy wigilijne
− będą rozwijać myślenie logiczne
− będą określać kierunki i ustalać położenie obiektu na płaszczyźnie
− wykonają pracę plastyczną Kartka bożonarodzeniowa

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad:
Temat tygodnia
„CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?”
04-08.11.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wizyta w bibliotece
− poznają polskie legendy
− poznają literę t, T w toku zabaw
− poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 5
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki To jest Polska
− poznają miejsca charakterystyczne dla Polski
− będą nazywać potrawy regionalne
− będą opisywać polskie stroje ludowe
− wysłuchają polskich pieśni ludowych
− poznają kroki poloneza
− rozpoznają znane Polki i znanych Polaków
− wypowiedzą się na temat: Czy dobrze być znanym?
− wymienią polskie symbole narodowe
− poznają znaczenie pojęcia niepodległość
− wykonają pracę plastyczną Kokarda narodowa
− będą nazywać symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnią ich znaczenie
− będą wykonywać ruchy zgodnie z podaną instrukcją podczas zabaw
Temat tygodnia
„MIŚ- MÓJ PRZYJACIEL”
12-25.11.2024r.
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− poznają historię powstania pluszowego misia wspólnie wykonają gazetkę tematyczną
− poznają literę d, D w toku zabaw
− poznają literę d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 0
− wykonają pracę plastyczną „Misie duże i małe”
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają wiersza Czesława Janczarskiego „Naprawimy misia”

– -poznają misie z różnych bajek i książek

-poznają literę k, K w toku zabaw
− poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 6

– wzbogacą wiedzę na temat niedźwiedzi brunatnych

– -będą współpracować z rówieśnikami podczas zabaw

-wypowiedzą się na temat: „Misiów z gorącego kraju i tych z krainy śniegów”
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Pluszowy miś”
− wykonają pracę plastyczną „Miś z plasteliny”

-będą dzielić słowa na sylaby i głoski

-będą doskonalić myślenie logiczne.
Temat tygodnia
„JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONY LAT?”
26-29.11.2024r.
W tym tygodniu dzieci:

– -będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Dinozaury w przedszkolu
− wzbogacą wiedzę na temat czasów prehistorycznych
− poznają ciekawostki z życia dinozaurów
− poznają litery l, L w toku zabaw
− poznają litery l, L: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają znaki matematyczne: <, >, =
− będą porównywać liczebność zbiorów
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta dawnych czasów
− poznają termin epoka lodowcowa
− określą różnice w stroju roboczym i stroju galowym górnika
− obejrzą film o pracy górników w kopalni
− zbadają właściwości węgla
− wymienią produkty, które otrzymujemy z węgla
− będą współpracować z rówieśnikami podczas zabaw
− będą stawiać budowle zgodnie z podanymi warunkami.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na październik:

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…PRZEZ OGRÓD I SAD”

30 września – 04 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Owocowa uczta”

– wspólnie wykonają gazetkę tematyczną

– poznają literę „o”, „O”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczb „1” i „2”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Dary jesieni”

– zdobędą informację na temat życia i zwyczajów niektórych zwierząt

– będą dzielić słowa na sylaby i głoski

– będą nazywać owoce krajowe i zagraniczne

– wymyślą nazwiska od nazw owoców

– wykonają puzzle z obrazków owoców

– wykonają pracę plastyczną „W spiżarni”

– będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność i myślenie logiczne.

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…DO ZWIERZĄT”

07– 11 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przyjaciele z Choinkowego Lasu”

– wykonają gazetkę tematyczną i album o zwierzętach

– poznają literę „a”, „A”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczby „3”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jesienna zagadka”

– zdobędą wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią

– będą wyjaśniać, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

– opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń

– poznają właściwości orzechów

– będą rozwijać słuch fonematyczny

– będą oglądać albumy o zwierzętach

– będą rozwijać orientację w schemacie własnego ciała

– wykonają pracę plastyczną „Wiewiórka”.

Temat tygodnia

„SKĄD MAMY TE PRODUKTY”

14– 18 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Historia zapisana na zdjęciach”

– będą poznawać pracę osób wykonujących wybrane zawody (hutnika, rolnika, mleczarza)

– będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową i słuchową

– poznają literę „m”, „M”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– poznają figurę geometryczną – kwadrat

– utrwalą nazwy liczebników porządkowych

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jak to z chlebem było”

– będą klasyfikować i kontynuować rytm

– poznają różne rodzaje ziaren i pieczywa

–  będą wypowiadać się na temat historyjki obrazkowej

– poznają właściwości wełny, mąki

– poznają etapy produkcji papieru

– wykonają pracę plastyczną „Kolorowy papier”

– będą doskonalić myślenie logiczne.

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ…Z DESZCZEM”

21– 25 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają wiersza Iwony Róży Salach „Jesienna muzyka”

– poznają literę „e”, „E”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczby „4”

– będą przeliczać w dostępnym zakresie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny deszczyk”

– wskażą przedmioty, które unoszą się na wodzie i te, które toną

– będą układać antonimy i rytmy

– wskażą pożyteczną  i szkodliwą działalność wiatru

– wykonają pracę plastyczną „Kalosze i parasol”

– rozwiną umiejętność myślenia logicznego

– będą doskonalić umiejętność szacowania i przewidywania.

Temat tygodnia

„MOJA RODZINA I MÓJ DOM”

28– 31 października 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Nasze ulubione miejsca”

– będą opisywać członków swoich rodzin

– poznają literę „i”, „I”: małą i wielką drukowaną i pisaną

– poznają figurę geometryczną – trójkąt

– będą rozwijać słuch fonematyczny

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Magiczne miejsce”

– dostrzegą efekt odbicia i symetrii

– złożą figury według osi symetrii

– wyjaśnią jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt

– wykonają kotka z papieru techniką origami

– poznają właściwości magnesu

– wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś

– wykonają pracę plastyczną pralka

– rozwiążą zagadki pantomimiczne.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień:

Temat tygodnia

„MOJA GRUPA”

02 – 06 września 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają wierszy: Barbary Szelągowskiej „Zasady przedszkolaka”, Bożeny Formy „Baw się razem z nami”

– ułożą zasady do kodeksu przedszkolaka

– poznają znaczenie zwrotów grzecznościowych

– będą określać położenie przedmiotów w przestrzeni

– będą odczytywać znaki znajdujące się na mapie

– poznają obowiązki dyżurnego

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Krąg dziecięcych rąk”

– będą dzielić słowa na sylaby

– poznają pojęcie głoska

– określą głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie

– poznają pojęcie litera

– będą wyszukiwać pary obrazków

– będą rozwiązywać zagadki

– będą przyporządkowywać przedmioty do kącików zainteresowań

– będą nazywać pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu i osoby tam pracujące

– będą wymieniać słowa zgodnie z podaną zasadą

– pokonają ułożoną drogę zgodnie z podaną zasadą

– wykonają pracę plastyczną: „Organizer na kredki”, „Nasze wiewióreczki”.

Temat tygodnia

„TO JESTEM JA”

09 – 13 września 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Bajkowe Biuro Rozwiązywania Problemów” oraz „Wakacyjne wspomnienia”

– powiedzą jak spędziły wakacje

– podzielą wyrazy na sylaby

– będą opisywać swój wygląd i wygląd kolegów oraz koleżanek

– wypowiedzą się na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, zabawek, pojazdów

– będą nazywać i wskazywać części ciała człowieka

– poznają narządy zmysłów i ich rolę w życiu człowieka

– będą nazywać emocje

– namalują miejsca, w których spędziły wakacje

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wspomnienia z wakacji”

– wykonają pracę plastyczną „Kostka z emocjami”

– rozwiążą zagadki logiczne.

Temat tygodnia

„MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”

16 – 20 września 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Michalina i bezpieczeństwo na drodze”

– nauczą się prawidłowego przechodzenia przez jezdnię

– będą obserwować ruch uliczny

– poznają figurę geometryczną – koło

– poznają wybrane znaki drogowe i ich rodzaje

– poznają konieczność znajomości swojego nazwiska i adresu zamieszkania

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Kolorowe światła”

– utrwalą znajomość numerów telefonów alarmowych

– poznają pojazdy uprzywilejowane i rolę, jaką pełnią w niesieniu pomocy innych

– przedstawią scenki dramowe dotyczące udzielenia pierwszej pomocy

– będą naśladować odgłosy pojazdów uprzywilejowanych

– będą rozróżniać stronę lewą i stronę prawą

– będą poruszać się zgodnie z instrukcją

– dokonają analizy sylabowej i głoskowej nazw obrazków

– wykonają pracę plastyczną „Ambulans”.

Temat tygodnia

„IDZIE JESIEŃ… PRZEZ LAS, PARK”

23 – 27 września 2024r.

W tym tygodniu dzieci:

-będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– wysłuchają wierszy: Agaty Widzowskiej „Rewia mody”, Bożeny Formy „Witamy Panią Jesień”

– będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

– będą nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach, określają ich budowę

– poznają grzyby jadalne i niejadalne

– utrwalą oznaki jesieni

– przyporządkowują dary jesieni do środowiska, z którego pochodzą

– wykorzystają materiał przyrodniczy do zabaw

– będą tworzyć zdrobnienia i rymy

– poznają figurę geometryczną – kwadrat

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Niteczka do niteczki”

– narysują obrazek zgodnie z instrukcją słowną nauczyciela

– będą uczestniczyć w zabawach badawczych

– dokonają syntezy głoskowej

– będą tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych

– wykonają pracę plastyczną „Kolorowa jesień”.

Skip to content